Toon posts:

Computers zien zichzelf, maar de ander niet...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...dat is vervelend en misschien heb ik wat over het hoofd gezien ofzo. ik weet niet precies meer hoe je de andere computer moet aanroepen. Ik heb het zo gedaan: //computernaam/harddisknaam.

De ene computer heeft ME en de ander heeft 98SE, en met de wizard (:r) van ME lukt het niet.

Help!

Verwijderd

we hebben echt meer info nodig over hoe je de verbinding hebt gemaakt en welk protocol.
Dan kunnen we pas helpen is nu echt te :?

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
de slashes moeten de andere kant op niet // maar \\ mischien helpt dat wel.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb eigenlijk nog geen verbinding gemaakt.
Mijn comp: Win ME twee realteck netwerkkaarten, waarvan één voor het internet en de ander voor het netwerk. Het netwerk gaat over een Coax kabel naar de andere comp met Win98SE met een oude 3com ISA kaart. De geinstalleerde protocollen zijn voor alle kaarten in beide computers TCP/IP en IPX/SPX.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoel de slashes staan zo: \\ ik heb het hier alleen fout neergezet.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:13

Destruction

(ex-)Automonteur

realteck & 3com werken niet samen voor zover ik weet .

Ford Mondeo Wagon 2.0 16v '06 | Yamaha XJ900S Diversion '01 & Honda PS150i '07 | | Gravity is a myth, earth sucks.

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, want ik heb dit netwerk ooit eens met veel moeite aan de praat gekregen en toen werkte het perfect; misschien heb ik voor internet en netwerk de twee kaarten omgewisseld?? Of detecteerd windows automatisch de goede kaart.

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 22:05

mvds

Totally awesome!

kijk anders even welk protocol aan welke netwerkkaart gekoppeld is. Kijk of de verbinding tussen de twee pc's op hetzelfde protocol staat. Dus hetzelfde protocol aan beide kanten. Of installeer alleen tcp/ip. Dan werkt het meestal wat makkelijker.

Verwijderd

...en anders proberen:
\\ipadres\harddisknaam\

dan weet je het helemaal zeker
mocht dat niet werken:
ping de andere pc eens >:)

Verwijderd

Ten eerste: Realtek en 3Com gaan (bij mij althans) prima samen, ik heb ze in elk geval laatst nog samen aan de praat gehad.

Verder benader je de andere PC met:

\\computernaam\sharenaam

En dus niet met de naam van een harddisk ofzo, tenzij de share dezelfde naam heeft als die harddisk. Anders is het gewoon het label wat je lokaal ziet en meer niet. Zolang je met 98 ofzo niks shared kan je niks zien, dit in tegenstelling tot NT en 2000 waar je de standaard shares hebt zoals c$ voor de c:\ partitie enzo.

Ook moet je op de machine die je wilt benaderen bestandsdeling aan hebben staan (om dus die schijven of mappen te kunnen sharen).

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik allemaal al geprobeerd.

Verwijderd

Ah, installeer eens het NETBEUI protocol....
Zou best eens kunnen helpen :)

IPX protocol kan er overigens uit, tenzij je het speciaal nodigt hebt uiteraard...:Y)
Pagina: 1