Ik heb vandaag windows geïnstalleerd op mijn nieuwe pc. Het betreft een pc samengesteld van de volgende onderdelen:
AMD Athlon-64 3000+ s754
Asus K8V SE Deluxe (specs)
512 mb pc3200 geheugen
2x seagate 80 gig ata harddisk
Asus radeon 9600se
met nu dus Windows XP SP1
ook de andere chipset drivers geïnstalleerd
Ik heb de "SoundMAX Audio Driver version 5.12.01.3663 WHQL driver for Windows 98SE,ME,2000,XP "geinstalleerd van hier.
Het probleem is dat het geluid enkel uit de rechtse box komt.
Ik heb al een koptelefoon op de uitgang aan de achterkant van het moederbord aangesluiten maar ook die had enkel aan 1 oor geluid. Aan de voorkant van mijn kast heb ik ook een 3,5mm geluidaansluiting en ook dáár komt enkel aan 1 kant geluid uit.
Ik dacht eerst dat het een driverprobleem was, maar ik begin daar een beetje aan te twijfelen. Het moederbord ondersteunt namelijk ook heel leuk "Instant music" waardoor je niet windows hoeft op te starten voor het afspelen van een cd. Echter, ook daar is het geluid slechts mono. Het betreft zowel mp3's als wav als cd in verschillende programma's.
Wat kan ik doen om toch geluid uit beide boxen te krijgen
AMD Athlon-64 3000+ s754
Asus K8V SE Deluxe (specs)
512 mb pc3200 geheugen
2x seagate 80 gig ata harddisk
Asus radeon 9600se
met nu dus Windows XP SP1
ook de andere chipset drivers geïnstalleerd
Ik heb de "SoundMAX Audio Driver version 5.12.01.3663 WHQL driver for Windows 98SE,ME,2000,XP "geinstalleerd van hier.
Het probleem is dat het geluid enkel uit de rechtse box komt.
Ik heb al een koptelefoon op de uitgang aan de achterkant van het moederbord aangesluiten maar ook die had enkel aan 1 oor geluid. Aan de voorkant van mijn kast heb ik ook een 3,5mm geluidaansluiting en ook dáár komt enkel aan 1 kant geluid uit.
Ik dacht eerst dat het een driverprobleem was, maar ik begin daar een beetje aan te twijfelen. Het moederbord ondersteunt namelijk ook heel leuk "Instant music" waardoor je niet windows hoeft op te starten voor het afspelen van een cd. Echter, ook daar is het geluid slechts mono. Het betreft zowel mp3's als wav als cd in verschillende programma's.
Wat kan ik doen om toch geluid uit beide boxen te krijgen
[ Voor 5% gewijzigd door Winnetou op 12-11-2004 21:45 ]
Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet