Toon posts:

Kaspersky 5.0.1 werkt vertragend bij booten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik na een fresh install Kaspersky AntiVirus 5.0.1 installed.
Alleen het probleem is een beetje, als mn windows geboot is ( binnen de 30 secs ) doet Kaspersky er heel lang over om zichzelf op te starten.
In deze periode is het ook onmogelijk om andere progs te starten aangezien die "wachten" op Kaspersky.

Zeer vervelend, het duurt zeker 2 minuten voordat ik ook maar iets kan doen.
Voor specs, zie sig

Iemand een oplossing ? alvast bedankt (search leverde nix op jammer genoeg)

• hessel
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Weet je zeker dat Kaspersky de boos doener is......Is het niet DHCP die op een ip wacht.

Tevens vermeld ff wat systeem info. ik ga er voor het gemak maar van uit dat het hier windows betreft.

Grutte Pier fansels

Verwijderd

Topicstarter
Zie signature voor specificaties van mn bak :)
En het gaat om Windows XP SP1

• Labman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-04-2024
Kan alleen zeggen dat ik exact dezelfde installatie heb (van kaspersky that is) en ik heb geen problemen.. ik vind wel dat een complete systeem-scan belachelijk lang duurt, maar dat is wat anders..
Ik denk dat al je problemen (windows die je uit spellen haalt etc) met elkaar te maken hebben.. misschien een keertje formatteren oid? :)

...

Verwijderd

Topicstarter
Labman schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:58:
Kan alleen zeggen dat ik exact dezelfde installatie heb (van kaspersky that is) en ik heb geen problemen.. ik vind wel dat een complete systeem-scan belachelijk lang duurt, maar dat is wat anders..
Ik denk dat al je problemen (windows die je uit spellen haalt etc) met elkaar te maken hebben.. misschien een keertje formatteren oid? :)
well, ik heb al 5 keer opnieuw geformat, vind het nu wel welletjes geweest :(
ik zet kapersky maar gewoon op niet actief dan, heb altijd nog een spysweeper die spyware blockt, daar gaat het me het voornamelijk om

Verwijderd

501, daar hoort nog wat achter. :)
50121? 50156? Eerste vs huidige release.

KAV5 doet idd een intensieve checkup als deze opstart, als je _zeker_ weet dat je deze feature uitgeschakeld wil hebben, dan kun je daarvoor support mailen, maar ik zou sowieso eerst naar de laatste build upgraden als je die nog niet geïnstalleerd hebt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik heb Kav even uitgezet bij het booten, maar nog steeds doet Windows er minimaal 2 minuten over voordat ik ook maar iets kan doen ( msn start wel op, maar meld zich niet aan, IE kan ik wel aanklikken maar krijg nog geen beeld (hetzelfde geld voor de Verkenner) ) dus er zit gewoon een knoop in het opstarten, maar ik zou niet weten waar :(

edit : daaarnet even Bootvis geprobeerd, maar die geeft ook niet echt veel oplossingen weer

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 16:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje :)

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 23:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje ? ;(

Verwijderd

hoi,

heb je al msconfig (start, uitvoeren) nagekeken ?

mss dat je iets ziet staan wat er niet thuis hoort

succes ;)

btw : tune-up utilities 2004, heeft voor mij ook een hoop ''traagheid'' opgelost.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-11-2004 04:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb msconfig doorlopen, en ik zet meestal alles uit (tenminste, veel wel)
Ik ben bang dat ik iets met mn services gedaan heb wat niet klopt.

Zal weer een reinstall moeten worden gok ik :'(

btw, ik krijg nu ook weer heerlijke rpc errors enzo, wtf is er toch telkens aan de hand met mijn machine 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2004 15:38 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nou ;) Het is dat ik me er niet aan erger omdat het op een bedrijfspc is, maar allebei de Toshiba tecra 8100 met windows 98se (ja ik weet het) en de nieuwste builds van KAV vertonen hier hetzelfde gedrag. Het systeem wordt gewoon voor +/- 1,5 minuut stilgelegd omdat KAV wat aan het doen is. Contact met de supportdesk heeft dit probleem niet kunnen oplossen, enige wat zij aanraden is het uitschakelen van de java-check.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:05
Had ik ook! Windows blijft echt heel lang laden bij dat XP logotje.
Kaspersky verwijderd. En voila, hij was weer snel :?

Zelfs toen ik hem uitzette(!), ging het booten echt traag!
Heb nu geen Kaspersky, en weet ook niet wat ik moet doen.. :?
Ik wil toch echt graag Kaspersky hebbenn :(

[ Voor 9% gewijzigd door Ahmi op 23-11-2004 17:36 ]

Verwijderd

/me wijst naar Verwijderd in "Kaspersky 5.0.1 werkt vertragend bij boo..."

Verlichtend antwoord + fix.

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Zwerver schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:38:
Nou ;) Het is dat ik me er niet aan erger omdat het op een bedrijfspc is, maar allebei de Toshiba tecra 8100 met windows 98se (ja ik weet het) en de nieuwste builds van KAV vertonen hier hetzelfde gedrag. Het systeem wordt gewoon voor +/- 1,5 minuut stilgelegd omdat KAV wat aan het doen is. Contact met de supportdesk heeft dit probleem niet kunnen oplossen, enige wat zij aanraden is het uitschakelen van de java-check.
Schouw zit vlakbij toch :) ? Gezien ook de actie bij Ilse lijkt het me wel fijn (ook voor Kaspersky) als KAV het zo goed mogelijk doet, en dit probleem dus asap opgelost wordt.

Natuurlijk, telefoontje tussendoor en alweer te laat..
hoewel, is dit een 'oplossing'?

[ Voor 7% gewijzigd door BoGhi op 23-11-2004 17:56 ]

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

Verwijderd

Als KAV opstart, ongeacht of de realtime monitor aan of uit staat, wordt er een grondige scan gedaan van de start up objecten.

Deze feature veroorzaakt naar alle waarschijnlijkheid de lag die wordt ondervonden bij het booten.

Door naar KAV support te mailen, krijg je instructies om deze startupscan uit te schakelen.
Kaspersky Lab wil echter deze instructies niet (volledig) openbaar hebben, daarom het verzoek te mailen. :)

• Ahmi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:05
Verwijderd schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 17:56:
Als KAV opstart, ongeacht of de realtime monitor aan of uit staat, wordt er een grondige scan gedaan van de start up objecten.

Deze feature veroorzaakt naar alle waarschijnlijkheid de lag die wordt ondervonden bij het booten.

Door naar KAV support te mailen, krijg je instructies om deze startupscan uit te schakelen.
Kaspersky Lab wil echter deze instructies niet (volledig) openbaar hebben, daarom het verzoek te mailen. :)
Aha. Ok begrepen!
Thanks

• BoGhi
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-09 10:42
Dat vraag ik me dus af, ik zit hier met mindere specs dan de TS, maar ook met XP SP1 en 5.0.156 (Personal) maar heb dit probleem niet..

[ Voor 54% gewijzigd door BoGhi op 23-11-2004 18:38 . Reden: Inhoud post verdwenen? ]

Programmers don't die. They GOSUB without RETURN

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Maar dat loste toen mijn probleem niet op Schouw ;) Heeft dit misschien te maken met het feit dat de 5.x serie niet helemaal meer goed met Win98 omgaat?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Pagina: 1