DivX op Yakumo DX4 schokt

Pagina: 1
Acties:

• pietschie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 10:18
Ik probeerde zojuist "The Terminal" (2CD AC3, XVID?) te kijken op de Yakumo DX4 van m'n ouders (na de officiele *srt upgrade), maar hij schokt enorm. De film is niet te kijken zo...
Heeft iemand hier ervaring mee, en hopelijk een oplossing?? Kan het een probleem zijn dat de cd's gebrand zijn op 40x?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hallo,

Ik denk dat je te maken hebt met "packet bitstream". Elders op deze fora is daarover meer te vinden. Gebruik het programma'tje Mpeg4Modifier (freeware, even googlen) en open het bestand daarin. Je ziet daarin een veldje met de woorden "packet bitstream". als daarachter YES staat, kun je een vinkje plaatsen bij "unpack bitstream". Nu sla je het bestand opnieuw op, eventueel onder een andere naam. Dat duurt hooguit een paar minuten. Nu kun je weer branden (ik doe het ook altijd probleemloos op 40X) en zal de film vloeiend lopen.

Zelf heb ik trouwens ook zo'n Yakumo en ben er zeer tevreden over.

Succes.

• pietschie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 10:18
Hey... Bedankt!! Het werkt... Even door het progje heenhalen, et voila :)
Nu nog de subs werkend krijgen ;)

Verwijderd

Mooi dat het werkt!

De ondertitels zouden gewoon moeten werken als je de laatste firmware van de Yakumo site hebt geflasht. Wel moet je erom denken dat de bestandsnamen EXACT gelijk aan elkaar zijn. Uiteraard op de extentie na dus: Mijnfilm.avi en Mijnfilm.srt. Dit is ook hoofdlettergevoelig!! Zorg ook dat je de bestandsnamen kort houdt en zet liever geen punten in de naam van de film zelf. Bij mij heeft dat nog nooit gefaald.

Ik heb trouwens de hoop dat er nog eens een firmware uitkomt die zorgt voor een mooiere ondertitel. Voor veel spelers heeft "MTZ" al firmware uitgebracht die dat kan. De ondertitels kunnen dan worden weergegeven zodat ze eruit zien zoals je gewend bent van de gewone TV. En tevens met ietsje meer karakters per regel.

Helaas nog niet voor de Yakumo DX-4. Wel heb ik "MTZ" een mailtje gestuurd met een verzoek daarom. Nog geen antwoord ontvangen.

Nogmaals succes, Tonne

Verwijderd

Net de yakumo dx4 gekocht, maar krijg de ondertitels niet in beeld(bestandsnamen zijn hetzelfde) Heb de upgrade ook al gedaan.
Versie 05.00.02.08 is nu 05.00.03.05
Sub versie 00.00.00.03 is nu 00.00.00.02

Heeft er iemand de oplossing???

Alvast bedankt

Verwijderd

hopelijk krijg ik hier toch nog wat reactie, ook al is het topic oud :

mijn nieuwe yakumo speelde alle films perfect: 't is pas NA upgrade met de pyps-firmware dat die is beginnen schokkerig beeld te geven (alsof ie frames dropt) (en blijkbaar bij ELKE divx, zo gauw er motie in zit)

't is toch vreemd dat ie het voordien wel kon? niet?

trouwens, ik heb een collectie van intussen honderden CD'tjes (die perfect op mijn KiSS afspelen) : moet ik die nu echt allemaal opnieuw branden om ze fatsoenlijk te kunnen weergeven op de yakumo? da's toch absurd?!

ik kwam toen dit tegen : op een yakumo FW forum
"http://www.ixpert.pl/?p=pokaz_produkt&nr=195
It seems to support packed bitstream! Which was my main reason for updating firmware. I don't know about the subtitle in this one since I don't have divx/xvid with subs and my polish isn't too good"

lijkt me interessant: die firmware ondersteunt packet bitstream : ik zou die dus willen uitproberen ...
maar wat als dit niet is wat ik zoek, kan ik dan gewoon weer "overflashen" met de pyps firmware? (of de originele van de yakumo website?) of is dit te riskant allemaal?

Verwijderd

Je kan terug naar een vorige firmware.

Heb ook de DX4 en zelfde probleem met de packet bitstream.

Ik heb ook gemerkt dat originele DVD's soms schokken.
Pagina: 1