Toon posts:

[XP] Beeldscherm driver onder SP2 zet refresh frequency niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb na veel moeite (en een complete formattering, dank u Microsoft) Service pack 2 geïnstalleerd. Ik heb alles weer aan de praat gekregen, behalve de vernieuwingsfrequentie van m'n beeldscherm.

Ik heb een Iiyama Vision Master 403 (die is een jaartje of vijf oud denk ik) die ik altijd heb gebruikt op 1280x1024 en 85Hz. De resolutie is nog steeds geen probleem, maar de vernieuwingsfrequentie blijft na de installatie van SP2 steken op 50Hz (of 60Hz, het doet in ieder geval pijn aan m'n ogen 8) ).

Ik heb al geprobeerd om de software van de videokaart opnieuw te installeren, ik heb de originele software die bij het beeldscherm was meegeleverd geprobeerd en nu heb ik de beeldschermdriver van XP zelf geïnstalleerd. Niks werkt. Krijg nog steeds hoofdpijn van m'n beeldscherm. Is er echt iets met de compatibiliteit aan de hand of denken jullie dat door puur toeval is dat m'n beeldscherm ermee opgehouden is tijdens de installatie van SP2? (Ik geloof trouwens niet dat toeval bestaat en dat alles wiskundig te berekenen is... voordat iemand daar over begint _/-\o_ )

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:35

Haan

dotnetter

Hmm, vreemd, bij mij is het juist andersom en blijft m'n scherm juist wél op 85 Hz staan ipv steeds terug te springen naar 70 Hz. _o_
Tja, als je tijd teveel hebt zo je kunnen kijken wat je scherm doet als je Windows installeerd zónder SP2.. blijft ie dan wel braaf op 85 Hz staan weet je waar t aan ligt..

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Topicstarter
Tijd teveel... hmmm, misschien een andere keer... ;)

Het is ook niet dat hij geen opties geeft. Ik kan 'm zelfs op 160 Hz zetten en nog gebeurt er niks. Blijft gewoon flikkeren. Als je aanvinkt dat ie modi die het beeldscherm niet aankan moet verbergen gaat het lijstje maar tot 85Hz en dat klopt dan weer wel...
Heb ook al bij Microsoft op de site gekeken bij compatibiliteitsproblemen maar staat niks vermeld.

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:57
bij mij was na SP2 de beeldscherminstelling gelijk gebleven [85 hrz].volgens Ms maximaal 110 hrz. mogelijk.
met nieuwere Nvidia drivers [geinstalleerd], zou ik maximaal tot 144 hrz kunnen. deze doen het [zonder whql] uitstekend.
[Dit op een iiyama vision master pro 413]

gewaarwordingshorizon

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat - probeer daar zelf ook op te letten aub :)

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
dit heb ik ook gehad, na veel hoofdpijn heb ik t toch kunnen oplossen:
check elevator in "Win2K zegt 100 Hz, maar beeld flikkert a..." voor mijn oplossing.

Verwijderd

Topicstarter
Ow thank you thank you thank you! Hij werd inderdaad geremd door de ATI kaart, wat suf...

Ahhh wat lekker, geen hoofdpijn meer!!

_/-\o_
Pagina: 1