Storing op mijn on-board geluid (MSI Neo2 Platinum nForce3)

Pagina: 1
Acties:

• TheTec
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-04 11:31
Beste mensen, ik heb heel internet afgestruind om te zoeken of iemand anders dit probleem ook heeft en al opgelost, maar helaas...

Ik heb een Neo2 Platinum nForce3 moederbord met onboard geluid. Als ik echter mijn boxen daarop aansluit, krijg ik echt enorme interferentie in de vorm van gebrom en gezoem! Dit wordt harder als ik met mijn muis heen en weer ga, of als ik uberhaupt iets doe met mijn pc... Ik heb daarom mijn oude SBLive! er maar weer in gezet, maar ik zou liever gewoon de onboard geluidschip gebruiken...

Heeft iemand van jullie enig idee wat die interferentie kan zijn? En belangrijker nog: hoe kom ik er vanaf!?

Mijn verdere specs:
AMD Athlon64 3500+ met de standaard meegeleverde cooler
Asus GeForce4 ViVo
1 casefan, maar die zit niet echt dichtbij de audio-poorten...
DVD-rom (LiteOn) en een DVD-RW (Nec)
Maxtor 200GB harddisk + Maxtor 40GB harddisk

Dat is denk ik wel zo'n beetje alles wat eventueel voor storing kan zorgen? Ik hopo dat iemand iets weet...

• TheTec
Kan echt niemand mij helpen? :|

• TheTec
jammer ;(

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 17:39

Strikie

Athletics

Misschien beetje domme vraag maar gebruik je ook de groene ingang voor je ob-sound?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• TheTec
er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden B)

Maar ja, ik heb zelfs het boekje van mijn mobo erbij gepakt om te chechen of ik de goede poorten te pakken had...

• apollovenlo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-11-2025
Heb zelf ook dit board. En heb er dus ook erg veel last van. Hoe dit op te lossen is weet ik ook nog niet maare, ben dus ook aan het zoekken :)

-edit-
Dit is dus alleen op de analoog uitgang. op de digitaal heb je nergens geen last van :)

[ Voor 26% gewijzigd door apollovenlo op 14-11-2004 01:40 ]

• FoOnEeN
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 18:42
Ik heb hetzelfde met 2 computers, beide hebben onboard geluid en naar mijn idee is dit gewoon een mankement wat al die onboard dingen hebben. Daarom gebruik ik zelf ook een aparte geluidskaart. Vooral met een hoofdtelefoon is dat gezoem irritant, je cdrom, HDD en je muis kan je allemaal horen bewegen.

• TheTec
Kijk, now we're getting somewhere! Thanks! De digitale uitgang gebruiken zou ideaal zijn natuurlijk, maar dan moet je ook wel de spullen hebben daarvoor...

Irritant zeg, eigenlijk heb je dus geen flikker aan je onboard geluid, aangezien ze er klaarblijkelijk allemaal last van hebben!? Tenzij je de digitale uitgang gebruikt... goed spul dus 8)7

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-07 14:20
Al een wat ouder topic, maar ik wil even kijken of ik hetzelfde probleem heb.

Ik gebruik de Nvidia Audio driver en daarmee ook NvMixer. Soms krijg ik het voor elkaar om een oorverdovend geluid uit mijn boxen te tonen. Het klinkt alsof er 100 onderzeers lopen te peilen, 20 vliegtuigen overvliegen en nog wat honden lopen te blaffen.

Ik krijg het niet weg, behalve door de SP/DIF te activeren. Maar ik heb niets om digitaal aan te sluiten.

Heel vaak gaat het goed, maar heel vaak ook niet. Ik had even het idee dat het een codec probleem was. Het speelt namelijk alleen met ac3 geluid. Maar ik kan niet vinden waar dat probleem dat in zou moeten zitten.

Verwijderd

Euhm, als het een zware diepe brom is zou het kunnen duiden op een aardingsprobleem.
Paardemiddel: kabelje van de achterkant van je case naar de cv-buis.

Nette oplossing: geaard stopcontact.

Dit zijn beide wel lapmiddelen.
Als dit werkt loopt er klaarblijkelijk een redelijke lekstroom door je computer.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2005 00:33 ]

Pagina: 1