[Chello] Internet ubertraag :(

Pagina: 1
Acties:

• Wijnbo
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 21:17

Wijnbo

Electronica werkt op rook.

Topicstarter
Hallo :) Heb hier een Chello classic abbo, al 2 jaar, en al 2 jaar zeer tevreden over chello. Echter, sinds een paar dagen hangt de snelheid zo rond de 40 - 60 kilobyte/sec. (Upload echter wel de normale 40)

Zit hier trouwens in Winterswijk, Gelderland (Achterhoek)

Het volgende heb ik al gedaan :

- Router reset (Sweex Router)
- Router firmware update
- Chello modem gereset
- Pc complete reinstall (was toch nodig :+ )

Iemand nog enig idee? Ik heb op meerdere sites een speedtest gedaan, en overal hetzelfde gedonder :(

En nee, ik ben niet over mn datalimiet heen :P

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Welkom bij de wondere wereld van UPC :P

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Buren overtuigen geen chello te nemen....daar krijg jij last van namelijk

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
cool0 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:33:
Welkom bij de wondere wereld van UPC :P
Mwoha, over het algemeen ben ik zeer tevreden over UPC, zowel qua TV als Internet. Als je nooit problemen hebt, krijg je ze ook niet, maar als je ze van het begin af aan hebt, blijft het schijnbaar zo :7

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Goed, het probleem zit em dus duidelijk in de kabels. Probleem opgelost door kabel van mn zusjes pc om te wisselen met de mijne :P Volgende week maar es een nieuwe kabel trekken :+ Of over 2 weken.... :p

Slotje :)

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Kijk voor de grap is op http://datagebruik.chello.nl en check je chello mailbox is. Chello kan je namelijk na het overschrijden van je datalimiet (van 40 gig per maand) afknijpen tot inderdaad 64.

Zie ook: chello classic.. 8gb ??

edit:
te laat dus

[ Voor 6% gewijzigd door Johny58 op 12-11-2004 19:52 ]

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Johny58 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:49:
Kijk voor de grap is op http://datagebruik.chello.nl en check je chello mailbox is. Chello kan je namelijk na het overschrijden van je datalimiet (van 40 gig per maand) afknijpen tot inderdaad 64.

Zie ook: chello classic.. 8gb ??

edit:
te laat dus
Nee, dan wordt je snelheid op 64/64 Kbit/s afgeknepen. Sluit een PC eens direct aan de modem aan en weet zeker dat er geen ander dataverkeer is (dmv DU Meter). Zo kun je uitsluiten of je probleem aan jezelf of aan Chello ligt. In het laatste geval wens ik je veel succes met klagen :O

🌞🍃

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Het is al opgelost, ergens achter mijn kast die ik iets verschoven had, is een netwerkkabel in de knel komen te liggen... Gevolg --> Collisions / Ruis etc :?
Overigens wel vreemd dat het Windows Netwerk op aardige snelheid bleef. Maargoed, ik zit weer op 300 kbyte/sec down en 40 kbyte/sec up. :)
Upc :)
Chello :)
Non-Wireless :(

• Nogges
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-02 15:42

Nogges

want 1 keer is nooit genoeg!

Dat klote UPC ook altijd... ;-) "wat zeg je? Lag het aan kabels...... zie je wel.... toch heeft UPC het gedaan! (of @home, tiscali, weet ik veel)"
Sorry hoor, StonedK., ik wil je niet beledigen, maar ik vond dit ff een te mooi voorbeeld, over waar in mijn ervaring vaak de problemen liggen.
Iedereen zeurt over isp's, maar vaak (lees dus niet altijd) ligt het toch vaak bij je zelf!

You iz one special kid!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 16:55
@Nogges
Ik vind jouw reactie goed voorbeeld van een niet luisterende (in dit geval dan lezende) chello medewerker ;)

Als je werkelijk zou lezen wat StonedK gepost heeft lees je dat hij er al direct vanuit gaat dat Chello altijd goed werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door BartNL op 14-11-2004 13:07 ]

• Wijnbo

Wijnbo

Topicstarter
Yup :) Geen klachten over UPC, dacht eerst brakke netwerkkaart... maja, kabel kan dus ook. Overigens wordt mn zusje nu via de router geknepen op 40 kb/sec :+

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:36:
Buren overtuigen geen chello te nemen....daar krijg jij last van namelijk
Lol, vast nog nooit van docsis gehoord :Y)
Pagina: 1