Jij hebt duidelijk 3DM05 nog niet geprobeerd.

Het verschil met 4.9 en 4.11/4.12b is 20% in het voordeel van de laatste 2. HL2 stresstest loopt volgens de berichten ook stukken beter met deze (best met 4.12b).
ik krijg hopelijk over niet al te lange tijd een Radeon en heb wat vraagjes:
* zitten in de 4.12 beta drivers ook de fixes van 4.11 of is het een hotfix bovenop 4.10?
4.12b heeft een nieuwer versienummer dan 4.11, houdt min of meer in dat het 4.11 is met extra polijstwerk. De fixes (zoals de 256mb memory allocation bug van X800)
van 4.11 zitten er dus in.
* dat control centre is dat alleen om quality settings en AI enzo in te stellen of kun je er meer handige/nodige dingen mee (app specifieke instellingen hoef ik niet)?
Het is eigenlijk niets meer of minder dan een (heel) gelikt uitziend CP, maar wat betreft bedieningsgemak en toegangstijd is Ati tray tools van Ray Adams 10 keer beter/sneller.
(dit is dus niet Ati's "oude" CP, maar een CP ontwikkeld door een "tweaker". Qua mogelijkheden uitgebreider en véél sneller toegankelijk dan de 2 CP's van Ati zelf.)
Wat wel weer een voordeel is van het nieuwe CCC dat je met een druk op de knop kunt kijken of er een driver-update beschikbaar is.
* neemt het veel resources en is het een process dat altijd moet draaien?
14.000kB. Ter vergelijking: Ati tray tools = 2.900kB.
In principe hoeft het niet altijd te draaien, enkel als je bijv. AA of AF even wilt aanpassen.
* bestaat er een tooltje zoals ReForce voor nvidia kaarten die zorgt dat je altijd een zo hoog mogelijke refresh rate hebt zonder dat je daar een programma voor in de achtergrond moet hebben? ReForce veranderd geloof ik alleen wat in je registry dus theoretisch zou dat ook moeten werken bij ATI kaarten, alleen mijn broer die een ATI kaart heeft kan dat programma niet gebruiken (doet niks).
"Refresh rate override" zit standaard in het CP.
Ik heb grote problemen met de standaard driver van ati ( 4.12b dan ) Ik heb zelf een 9800 Pro 128 mb van powercolor, en deze geeft een zwart beeld, en rare strepen bij de tests, het zijn geen artifacts want de kaart wordt niet te warm.
Vorige drivers
goed ge-deinstalleerd?
[
Voor 85% gewijzigd door
Verwijderd op 13-11-2004 05:12
]