Mijn situatie is als volgt; wil ongeveer 800GB opslagruimte én zekerheid dat als er één crasht ik geen gegevens kwijt ben. Na wat zoekwerk ben ik op Raid 5 uitgekomen aangezien je hier bijvoorbeeld 5 schijven van 200GB kan nemen (1000GB) waarvan de 5de schijf eigenlijk verloren gaat. (als ik verkeerd ben corrigeer me dan maar gerust
)
Nu ben ik opzoek gegaan hoe je 5 schijven in je pc kan steken en heb gezien dat je dit kan doen met een controller. Maar als ik hiervoor een PCI controller kaart voor koop zal dit dan niet supertraag werken? PCI heeft naar mijn weten toch een veel te kleine bandbreedte of niet? Ik zou toch een doorvoersnelheid willen hebben van zo'n 40MB/sec aangezien op termijn het 100Mbit netwerk in een 1000Mbit netwerk zal omgevormd worden.
bijkomende vraag: hoe zijn de prestaties i.v.m. een gewone enkele IDE schijf?
Nu ben ik opzoek gegaan hoe je 5 schijven in je pc kan steken en heb gezien dat je dit kan doen met een controller. Maar als ik hiervoor een PCI controller kaart voor koop zal dit dan niet supertraag werken? PCI heeft naar mijn weten toch een veel te kleine bandbreedte of niet? Ik zou toch een doorvoersnelheid willen hebben van zo'n 40MB/sec aangezien op termijn het 100Mbit netwerk in een 1000Mbit netwerk zal omgevormd worden.
bijkomende vraag: hoe zijn de prestaties i.v.m. een gewone enkele IDE schijf?