Icemat + IcematGear werkt niet...

Pagina: 1
Acties:

• Travvell
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
Ik heb vandaag op de HCC in Utrecht Padsurfers gehaald voor mijn Icemat (de standaard transparante). De Padsurfers schijnen speciaal voor Microsoftmuizen te zijn en voor de Icemat. Ik heb dus thuis de Pads onder mijn muis geplakt maar mijn muis kan als het ware het oppervlak nu niet lezen. Ik vermoed dus dat de Pads gewoonweg te hoog zijn maar wat kan ik hier aan doen?

Dit is dus mijn materiaal:

Afbeeldingslocatie: http://www.elektrik-sheep.com/reviews/icemat-large.jpg
De Icemat
Afbeeldingslocatie: http://www.computery.ru/upgrade/numbers/2003/140/images/MICROSOFT-MOUSE2.jpg
Microsoft Wireless Optical Mouse 2.0
Afbeeldingslocatie: http://mysod.steelpad.nl/mysod/img/products/large/78.jpg
De Padsurfers (NIET van dit merk maar met het logo van Icemat onder de naam IcematGear. Ze zijn waarschijnlijk van hetzelfde materiaal als op de foto alleen dan precies de vorm van Microsoft muizen).

De stand verkocht Icemats en de verpakking is van IcemanGear dus waarom werkt mijn muis nu niet?

Kan iemand met zelf een Icemat me vertellen wat te doen?

Bvd.!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb lange tijd met een Icemat gewerkt, ben net overgestapt naar een Steelpad 4D.

In mn Icemat tijd heb ik een Logitech Dual Optical & een MX500 gehad. De Dual Optical deed het simpelweg niet op mn Icemat, met of zonder skatez. De MX500 daarentegen wel. Op mn Steelpad 4D icm mn MX500 & skatez deed mn muis het ook niet. Lag probably te hoog, net als bij jou nu. Ik heb nu de MX1000 en die doet het wel op de Steelpad, met of zonder skatez (heb nu ff geen skatez).

Wat je kan proberen is: Test de muis zonder skatez op de Icemat, doet ie het wel, check dan nogmaals bij het erop zetten van de skatez of het probleem blijft. Doet ie het dan ook niet, dan kan de sensor van je MS muisje het niet aan en raad ik je aan een andere muis/muismat te kopen...

Suc6

Instagram / YouTube

• Travvell
Hmm... Ik zal misschien eens kijken of het aan mijn batterijen ligt, maar wat heeft het hebben van een andere muismat in deze situatie voor een zin als ik bij die muismat en deze Padsurfers ook waarschijnlijk geen signaal heb? :? Of zal het met een Steelpad wel werken?

Op een A4`tje heeft geeft de muis trouwens wel wat signaal door maar het loopt wel stotterend.

Verwijderd

Optical muizen werken gewoon niet goed met de icemat,
Dit komt door de reflectie van het glas.. je kan hetzelfde probleem ook hebben met een witte ondergrond.

De skates zijn gewoon bedoeld voor het glijden trouwens.. de prestaties van je muis worden daar niet beter van.

Heb zelf ook de icemat gehad icm de Dual optical en de mx500 werkt gewoon niet lekker.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Met mn MX500 werkte het perfect, Dual optical kon de surface gewoon niet tracken. Ik had btw de zwarte icemat...

Instagram / YouTube

• Travvell
Ik heb zelf de MX500 gehad maar zonder skates deed die het wel een beetje slecht (te veel weerstand en klote geluid) en opzich doet de Microsoft muis het zonder ook niet slecht maar omdat die standaard padsurfers die bij mijn Icemat zaten na een week zwart zijn en dan niet meer fatsoenlijk werken (:R) zocht ik naar iets beters... Ik bewaar ze dan wel voor een volgende muis tenzij iemand nog een tip heeft, zonder is ook goed werken met deze muis. :)

Tenzij nog iemand reply`d
Pagina: 1