[XP] Systeembestand niet geschikt voor MS-DOS en.?*

Pagina: 1
Acties:

• WooterScooter
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-10-2021
Het lukt mij niet om SPSS te installeren op windows XP home edition.
Er komt een foutmelding met C:\windows\system32\autoexec.nt. Het systeembestand niet geschikt is voor MS-dos en Microsoft windows-toepassingen.
Hoe kan dit, en hoe kan ik dit verhelpen.
Het moet toch normaal gesproken hier gewoon op kunnen draaien !

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

En wat zou SPSS wel niet moeten zijn? Kun je iets meer informatie verschaffen? Waar komt verder de melding vandaan; en wanneer? Van Windows? Voor of na de installatie? Kun je in het vervolg zelf misschien een normale topictitel bedenken?

SPSS > [autoexec.nt] Systeembestand niet geschikt voor MS-DOS en.?*

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
check eens of er wel een autoexec.nt bestaat in die dir.. die melding krijg je namelijk ook als dat bestand weg is.

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

SPSS is een statistisch programma.

Ik heb dit probleem nu ook, iemand al een oplossing gevonden?

Verwijderd

zoek even die autoexec.nt op, en kijk of daar onzin in zit?

SPSS is idd een pakket voor statistiek. http://www.spss.com/

Misschien dat je hier wat aan hebt?

meuktracker: Asus PC-Probe 2.23.04
Ik had dezelfde melding laatst bij de installatie van SPSS. Na veel hannessen bleek de oplossing om het genoemde bestanden(autoexec.nt) te verwijderen(als die op dit moment bestaat), of aan te maken(als die op dit moment niet bestaat).
Ik weet niet meer precies welke van de twee bij mij het geval was, was in ieder geval makkelijk op te lossen
Daarnaast kan deze nuttig zijn:

http://support.microsoft.com/?kbid=324767
If you try to start or install an MS-DOS-based or a 16-bit Windows-based program on your Windows XP-based computer, you may receive an error message that is similar to one of the following:
[..]
16-bit MS-DOS Subsystem
path to the program that you are trying to start or install
C:\Windows\System32\Autoexec.nt The system file is not suitable for running MS-DOS and Microsoft Windows applications. Choose 'Close' to terminate the application.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2004 22:18 ]

• leon1e
  • Laatst online: 23:18
Heb je zelf ook al iets gevonden? En heb je bijv. al iets gedaan met de post van zwelgje, en wat was hier het resultaat van?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

leon1e schreef op maandag 13 december 2004 @ 22:15:
Heb je zelf ook al iets gevonden? En heb je bijv. al iets gedaan met de post van zwelgje, en wat was hier het resultaat van?
Ja, de microsoft-website die De Generaal aanbod heb ik ook gevonden, maar dit lostte het niet op.

Verwijderd

Heb hetzelfde probleem krijg het met ook niet goed.
Weet iemand iets meer?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
welke verseie van spss probeer je te installeren? pas versie 11.0.1 is volgens spss.com "gecertifieerd" voor windows XP.

Ik heb echter zeker al met 10.0 student, en met 11.0.0 en 11.0.1 gewerkt op XP...

edit: op www.spss.com zijn trouwens een aantal patches te downloaden. Ik kan mer echter voorstelen dat je daar eerst een min of meer werkende installatie voor moet hebben ;) Er staat ook een mooi tabelletje met welek spss-software zou moetn werken, gegarandeerd werkt en helemaal niet werkt op windows XP... Je kan alle support bekijken door in te loggen met guest/guest op http://support.spss.com/tech/default.asp

[ Voor 58% gewijzigd door the_stickie op 13-12-2004 23:35 ]

Verwijderd

Ik heb de installatiecd van windows xp nu gebruikt en command.com ook vernieuwd: nu werkt het.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Titelfixje zodat conform Windows Operating Systems - Policy je OS tussen blokhaken vooraan staat :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 08:59:
Ik heb de installatiecd van windows xp nu gebruikt en command.com ook vernieuwd: nu werkt het.
Dat stond in die link die ik gaf, en die je naar eigen zeggen al uitgevoerd had.. :P
Pagina: 1