Toon posts:

Thomson modem met router probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al de hele dag bezig om mijn actiontec router aan de praat te krijgen. Wie kan mij helpen?

Voor mijn dochter heb ik een router van actiontec gekocht in 2001, zodat zij ook (draadloos) kan internetten. Deze morgen heeft chello mijn oude modem omgeruild voor een Thomson (nieuw Eurodocsis) TCM390 modem.
Ik heb alles gedaan om mijn router te laten werken, maar het lukt gewoonweg niet. Zij (m'n dochter) kan nu dus niet internetten.

De setup loopt gewoon goed, maar de router kan uitsluitend het onderstaande vinden.

MAC Address
LAN = IP Address
DHCP Server = On

-------

WAN kan ik niet connecten en blijft staan op Disconnected?

Mode = DHCP
IP Address (blijft leeg)
Subnet Mask (blijft leeg)
Gateway (blijft leeg)
DNS #1 (blijft leeg)
DNS #1 (blijft leeg)

Als ik op connect klik... krijg ik een zandloper... maar niets wordt ingevuld.

Voorheen heeft alles prima gewerkt, wie weet een oplossing? Mijn dochter zei: "een andere router kopen" ;) ... maar wat ik heb kunnen vinden op het internet is dat niet de oplossing.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

hier staat al zooooveeel over geschreven. Gebruik de search en je zult je antwoord vinden

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

reset die router en bel chello ('met de systeembeheerder van ....') en laat ze dan ff het mac adres vrijgeven...

en laat haar anders gebruik maken van de vast wel beschikbare 'buurverbindingen'

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik heb echt alles afgezocht voordat ik dit ging plaatsen... kon wel iets vinden over resetten etc. maar dat heeft allemaal geen nut gehad. Ik vind het wel zielig voor haar... ik weet niet of customer care van chello wel zoeits doet? Kan het
uiteraard even proberen. Maar alle hulp is van harte welkom.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

customer care doet het zeker, want ik heb het bij mijn buurman ook gedaan.. (daarom werkt het daar nu zo goed)

je moet ff zeggen dat je een linux laptop aansluit (linux en mac kennen ze niet)

dan doen ze precies wat je zegt...

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de tip... ben nu aan het bellen... brb 5 min wachttijd :Z

edit: dus langer dan 5 min... :O

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 19:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
OK is vrijgegeven, voordat ik fouten ga maken, wil je zo vriendelijk zijn om mij stapsgewijs even door te geven wat ik nu moet doen? THX!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

okz dan :)

sluit de pc rechtstreeks aan op de thomzon
activeer via upc provisioning je modem
haal de utp kabel los tussen modem / pc
sluit de router aan op de pc
clone het mac adres van de pc in de router
stel de router in op dynamic ip
sluit de utp van de modem aan op de router

nu zou het moeten werken

nb alle pc's moeten op dhcp client staan, dus zelf verkrijgen van ip en dns

Verwijderd

Topicstarter
:*) THX voor de hulp Stuiter en Win 2000. Ook namens mijn 'knappe' dochter! Ik heb je tekst uitgeprint, ga nu van het forum af en het onmiddellijk proberen. Tot de volgende keer.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, niet gelukt. Ik weet echt niet meer wat ik kan doen... het werkt niet. Alles is in feite voor niets geweest.
Bij de setup kan ik niet connecten. ;(

Zou een andere router toch uitkomst brengen met een Thomson (Eurodocsis) modem?

• Patryn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2021
Een andere router maakt echt niets uit.

Ik had het zelfde probleem met mijn router toen ik die thomson modem kreeg. Ik had het op ongeveer een zelfde manier gedaan als Stuiter voorstelt maar mijn router kreeg ook geen IP.

Oplossing voor mij: De modem uitzetten, 30 sec wachten en weer aanzetten. Na ongeveer 6 keer dit gedaan te hebben kreeg mijn router weer een IP.

Verwijderd

Ik ben benieuwd of je het opgelost hebt......en natuurlijk hoe ? ;)
Pagina: 1