Ik heb een moederbord met IDE aansluitingen. Ik heb hierbij nu een S-ATA harddisk die via een S-ATA controller pci is aangesloten. Met fdisk kan de schijf gewoon partitioneren en een FAT filesysteem aanmaken. Als ik vervolgens Windows XP setup vanaf cd run zegt deze dat hij geen vaste schijf kan vinden om op te installeren. Hoe zou dit komen? Hoe zou opgelost kunnen worden?
Verwijderd
Dat komt omdat de driver van je SATA controller niet bekend is bij Windows XP. Je kunt deze aan het begint van de Windows XP installatie aanbieden via een flop door op F6 te toetsen.
Verwijderd
Euh fat file systeem met Windows XP?
Volgens mij moet je toch egt een NTFS partitie aanmaken om Windows XP te kunnen installeren
Volgens mij moet je toch egt een NTFS partitie aanmaken om Windows XP te kunnen installeren
[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 19:16 ]
bedankt voor je reply. een probleempje echter. waar ga ik deze flop vinden? of kan dit ook een cd zijn??
Verwijderd
Meestal moet dat een floppy zijn, en vaak zit ie al in de doos bij je moederbord controller. Het kan ook zijn dat ie op CD staat en dat je 'm eerst even een floppy moet aanmaken (maar dat wordt vervelend als je geen andere computer hebt natuurlijk, iets wat fabrikanten blijkbaar steeds vaker vergeten). Of anders haal je 'm gewoon van de website van de moederbordcontrollerfabrikant 
[edit]
Ik moet beter lezen, dacht ff dat het moederbord was ipv PCI controller
[edit]
Ik moet beter lezen, dacht ff dat het moederbord was ipv PCI controller
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 20:36 ]
Verwijderd
je hebt perse een flop nodig in je A:\ drive met de drivers... 4 bestanden zijn noodzakelijk: een .INF, .CAT, .SYS en een txtsetup.oem
sinds wanneerVerwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:09:
Euh fat file systeem met Windows XP?
tijdens de installatie van windows kunt ge kiezen om te formatteren in
fat, ntfs, fat(snel), ntfs(snel), ..
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()