Toon posts:

[Serv-U] Map maken die doorlinkt naar andere Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben voor mezelf (en voor me vrienden) een ftp open aan het zetten.

Het ziet er alsvolgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[00][==============================][
[01][=====][   Welcome To This Server
[02][=====][   News And Rules
[03][=====][   Request Here
[04][==============================][
[05][=====][   Games=
[06][=====][   Movies
[07][=====][   Music
[08][=====][   Software
[09][==============================][
[10][=====][   Upload
[11][==============================][

Kijk dit werkt allemaal naar behoren :) Maar nu wil een extra map maken die doorlinkt naar een FTP van mijn vriend. Ik weet alleen niet hoe dat moet.

Ik gebruik zelf Serv-U v5.2.0.0, maar kan op hun site weinig vinden wat me kan helpen. Virtual Portmapping, daar moet ik volgens mij zijn.

Echter heb ik hier al een keer gebruik van gemaakt, om zo mijn 2de harde schijf (voor de mensen die inloggen) er uit te laten zien als een map.

Echter moet het nu naar een andere ftp (ftp://user:name@ip:21), maar hoe fix ik dat. Ik heb al wat topics gezocht, maar dat gaat meer over linus en het harde schijf gebeuren.

Ik wil dus een extra map maken, die zo wordt gezien als mensen inloggen:
code:
1
[10][=====][   Other Servers

Als ze daarin gaan, komen ze op mijn vriend zijn FTP en zien ze zijn mappen.

:? Weet iemand hoe ik een andere ftp, op mijn ftp, als een map laat zien voor degene die inloggen :?

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-08 11:24

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

ik zelf zou hier ook graag kennis van nemen,
is het bijvoorbeeld ook mogelijk om bijv :

code:
1
Client  ----FTP---> Mijn Server/PC --------FTP------ Server

zonder dat degene die bij mij inlogged de inloggegevens van de 2e server zien

dus dat ze alleen maar de map zien en dus ook verder niet weten dat het een andere server is ?

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:25
Dit is je eerste post en dan zo'n opmerking ...

-

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

Juicy schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:19:
[...]

Dit is je eerste post en dan zo'n opmerking ...
mjah , sommige mensen kunnen zich niet weerhouden om te blaten zonder dat ze inhoudelijk ingaan op de post :r

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

bump ? :(

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
Eej Johnnie jij bent ook een mooie he :(

Wij zitten altijd samen te kloten met die FTP's. Zal het onthouden, want ik maak dat voor jou weet je nog. Hahaha :) sukkel :9

Maar heeft niemand een idee hoe je dit kan maken, ik meen dat het wel mogelijk is, maar weet niet hoe. In Serv-U vraagt hij om een bestaand pad bij Virtual Portmapping en dus geen [url]ftp://user:pass@ip:poort/[/url]

:? Weet iemand hoe je dus een virtuele map maakt, die doorlinkt naar iemand anders zijn of haar FTP :?

Verwijderd

okee mijn excuses ik zal niet meer blaten :Y)

in de tussen tijd zoek ik ff mee naar de oplossing, ik heb et al een paar keer gezien bij van die linux distro ftp's dus het is zeker mogelijk...

misschien met een andere ftp serv. prog (8>
mja dat zoek ik dus wel mee uit

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
excusse aanvaard O-)

Maar ik ben er dus nog steeds niet uit, allemaal kloten en laten testen, maar het werkt gewoon echt niet. De andere FTP doet het gewoon, want daar zit ik nu op, maar ze zien heel die virtuele map niet.

Iemand ervaringen in windows en dus níet Linux :?

• CrankyGamerOG

CrankyGamerOG

ik heb net geprobeerd om de map te linken, maar ik krijg het ook niet voor elkaar :/

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of dit kan met serv-u, of moet dit met een ander programma? Ik kom er echt niet meer uit. Ik kan geen links toevoegen.

Iemand een idee hoe ik dit oplos? :/

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-08 15:58
Als je een newslezer (OE bijvoorbeeld) bij de hand heb dan zou ik eens kijken in de volgende groep:
alt.nl.ftp.testen.
De gebruikers daar hebben vooral Serv-U en Gene6 (bulletproof ftp) en als het mogelijk is denk ik dat je daar je antwoord vandaan kunt halen.

werkt de functie onder settings en dan links niet?
en dan onder stap3 het ftp adres

Taal fouten inbegrepen ;)

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 12:10
Ik heb eens gezocht met serv-u, maar kan het ook niet vinden :(
Als je erachter bent hoor ik het graag :)

edit:
En maak meteen die ASCII layout wat mooier ;)

[ Voor 40% gewijzigd door addictive op 15-11-2004 11:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit moet je dan invullen bij links:

code:
1
2
3
Path:
Name:
Destination:

Ik heb mijn FTP-bestanden op J:/Server staan. Dus dan moet het er als volgt uit komen te zien :) De virtuele map moet hier (J:/Server/[11][=====][ Other Servers) komen te staan. Maar omdat dit toch in de home-directory is kan ik ook %HOME% gebruiken.... :

code:
1
2
3
Path: %HOME%
Name: [11][=====][   Other Servers
Destination: ftp://****:*****@*******.no-ip.org:21

Moet ik dan vervolgens deze map ook nog bij Dir-Acces toevoegen :?
addictive schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:21:
Ik heb eens gezocht met serv-u, maar kan het ook niet vinden :(
Als je erachter bent hoor ik het graag :)

edit:
En maak meteen die ASCII layout wat mooier ;)
offtopic:
Ik maak de layout mooier als ik het msn-adress krijg van dat meisje in je usericon :9

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 01:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net allemaal screenies genomen, waardoor ik denk dat het verhaal allemaal wat duidelijker wordt. Zelf gebruik ik Serv-U v5.2.0.0 als serverprogramma :)

Hier volgen de screenies met uitleg.

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/ftp2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/ftp3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/cenoatsra/GoT/ftp4.JPG

Weet iemand nu wat ik moet doen? (Zie ook bovenstaande post :9 )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2004 02:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
subtiel schopje O-) :)

Verwijderd

Kan allemaal denk dat je vergeet die sub per User te activeren.
Niet alleen de map toevoegen in de server is genoeg.

doet ik effe uit me hoofd

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2004 @ 10:48:
Kan allemaal denk dat je vergeet die sub per User te activeren.
Niet alleen de map toevoegen in de server is genoeg.

doet ik effe uit me hoofd
Snap niet wat je bedoel kerel :/

Kan je het uitgebreid uitleggen? :+

Ben er al een paar dagen mee bezig, maar weet gewoon niet meer wat ik moet doen. Vraag het aan verschillende mensen, maar die weten het zo 1-2-3 ook niet.

Frustrerend 8)7

Nog iets gevonden op de site van www.serv-u.com , misschien dat jullie het begrijpen:
Q. How do I link from one drive to another?
A. There are several methods to link between drives. I would really recommend setting up the Virtual Directories. Setting up the Virtual Directory is straightforward. In Serv-U select the "Settings" option in the tree view. Then you will select the Add button in the Virtual Path Mappings field. Enter the Physical Path (ie Q:\) and select the path where you want the link to show up (ie %HOME% , or c:\ftp\anywhere). Finally, you will name the folder (this could be anything you wish to call it). Make sure that the user has the proper access to navigate to the Virtual Directory. For example, if you want the user "Fred" to see the Virtual Path to Q:\ then you will have to grant Fred access to Q:\. This is done under the "Dir Access" tab in the users settings. After that is complete, the user Fred should be able to login and see a link to the Q:\ drive in his home directory. (If the user Fred can log into the Q:\ drive but no files show up take a look at "What are Network Directory Listings?".)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2004 17:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
Subtiele schop :+

• R_W
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

R_W

Kun je niet gewoon een link naar de andere ftp server in die map zetten? Of moet het echt lijken dat ze op jouw FTP blijven.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Xenation, zou je iets minder schreeuwerige screenies neer willen zetten volgende keer?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

R_W schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 01:49:
Kun je niet gewoon een link naar de andere ftp server in die map zetten? Of moet het echt lijken dat ze op jouw FTP blijven.
Ik neem aan dat laatste, het eerste is simpel te doen door een txtfile met alle links te plaatsen :P

Als het moet lijken dat het van jouw site komt: maak op jouw server een virtuele dir naar de andere server. Bedenk wel dat alle data dan ook via jou gaat.

Ik gok eigenlijk dat een andere manier, dynamisch doorlinken naar een andere server, niet zomaar ondesteund kan worden door een client.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 08:30:
Xenation, zou je iets minder schreeuwerige screenies neer willen zetten volgende keer?
offtopic:
Geert je zal wel het grote lettertype bedoelen, alleen pakt hij deze automtisch in MS Paint. Heb het niet gedaan om extra aandacht te trekken :+

Het is dus de bedoeling als mensen in een map bij mij willen, dat ze inloggen op een andere ftp en de home-dir zien van die andere ftp, en daar doorheen kunnen browsen.

Dat is de bedoeling. Daarom heb ik de plaatjes erbij gezet, zodat men een beeld krijg van hetgene wat ik wil realiseren O-)
Pagina: 1