Toon posts:

Computer toevoegen aan domein

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit een klein beetje met een probleem.
Ik heb 1 server: windows 2000 server
1 workstation : windows 2000

Ze zitten aan elkaar gekoppeld met een switch en alle 2 de computers kunnen elkaar zien. Alleen als ik mijn workstation aan het domein wil toevoegen krijg ik deze melding

*The credentials supplied conflict with an existing set of credentials*

Ik ben al wat topics tegengekomen en daar staat dat het betekend

*Je kan niet op dezelfde PC 2 maal met verschillende userID inloggen*

Er stond dat je het probleem met net use kan oplossen alleen ik kom daar niet uit
Dit is wat ik moest intypen: net use ? \\ipadres\sharenaam
Alleen ik snap niet wat ik bij sharename moet invullen want ik wil niet op een gedeelde map komen maar gewoon een user/pc toevoegen aan het domein.

Ben ik nou gewoon stom bezig en zie ik iets over het hoofd??

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

log eens in als een account met admin rechten (niet administrator)

maak dan ook eens een computer account aan inde active directory domein...

probeer het dan weer eens toe te voegen..

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn workstation ben ik ingelogd met admin rechten (niet als admin)

Ik heb de active directory leeggegooit en 1 nieuwe user met adminrechten, en 1 nieuwe computer toegevoegd.

Alleen ik krijg nog steeds de zelfde melding. Wat ik wel vreemd vind is dat als ik maar wat intyp bij het aanmelden (een username die helemaal niet in de active directory staat van mij server) dezelfde foutmelding krijg.

Dus het probleem moet in de server zitten. Iemand enig idee

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 19:35 ]

Verwijderd

Volgens mij is de oplossing om op de toe te voegen machine bij Tools (in Explorer) te kiezen voor Disconnect network drive.

Koppel al je mappings los die je hebt naar de Domain Controller.

Probeer nogmaal de Computer toe te voegen aan het domein (met een account met adminrechten op het domein uiteraard)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 19:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op disconect network drive druk krijg ik een melding dat er geen drives zijn om te disconecten.

Maar ik dacht toch nou laat ik het maar gewoon proberen, en ja hoor, het werkt.

Onwijs bedankt voor de reacties, nu kan ik tenminste verder studeren voor me windows2000 server certificaat.

Dank Jullie wel :)

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Network drive mappings hebben eigenlijk niets met het toevoegen aan een domein te maken

Het beste kun je een pc toevoegen aan het domein vanaf de pc zelf:

Via de My Computer icon kun je de netwerk settings aanpassen en daar zit een Lan settings knop (ik doe dit nu even uit mn hoofd, want zit thuis vrolijk in linux :) )
Daar kun je kiezen voor een pc naam en een domein waarin je wil zitten. Ik neem aan dat de server dan wel als domain controller is ingericht en dat je de domeinnaam weet.

Op het moment dat je de pc naam en domeinnaam hebt ingegeven en je kiest ok zal hij om een naam en wachtwoord gaan vragen: geef hier aan:
domeinnaam\
wachtwoord van dat adminaccount

Ik vind het dus wel vreemd dat het disconnecten van je drives dus de oplossing was :?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

Verwijderd

"Network drive mappings hebben eigenlijk niets met het toevoegen aan een domein te maken"

Klopt als een bus, maar er is dan een open verbinding naar de DC (zonder admin-rechten).

Door de mapping te verbreken (merkwaardig trouwens dat je geen mappings zag em het toch je probleem verhielp) is het mogelijk een nieuwe verbinding te maken met admin rechten.

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Kan je em niet gewoon op de server zelf even verwijderen en opnieuw toevoegen? Hoeft dus niet vanaf de client te gebeuren.

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1