Toon posts:

win2k & winxp zien elkaar niet op share niveau *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al een tijdje niet meer met netwerken bezig gehouden, maar dat mijn kennis zodanig is verwaterd lijkt mij sterk. Er iets helemaal fout gewoon.

Kan een windows 2000 en windows Xp machine niet elkaar laten vinden. pingen lukt, kan gewoon vnc connecties maken. maar wil de 2k machine servertje laten spelen maar die ziet ie niet en kan dus geen drives mappen.

zitten allebei in de zelfde werkgroep maar vertikken het om elkaar te zien en op een gegeven moment zagen ze elkaar maar was er iets mis met de permissions. Dit kan niet want iedereen heeft full control over die map. Heb nu even een ftp servertje ervan gemaakt dat ik toch data kan overpompen.

Heeft iemand tips voor mij want ik weet het niet meer.

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

heb je misschien een andere username gebruikt op de XP doos dan op de 2000 doos??

je moet als (server\IEDEREEN) toegang heeft tot de share de username van de XP doos aanmaken op de 2000 doos

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• MikevanEngelen
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12:18
Je moet bij je schermpje van je internet/netwerk adapter wel "File and Printer sharing for Microsoft Networks" aanvinken.
Waarschijnlijk zie je ze dan weer...

Trouwens je kan een computer ook "zien" door gewoon in de browser of verkenner \\ipnummer in te tikken (waarbij je "ipnummer" natuurlijk vervangt voor het ipnummer ;))

Tevens geef je als het volgende permissies op een share;
Volledig op de share zelf, vervolgens ga je permissies geven aan bij het tabblad beveiliging/security, daar stel je in of iemand mag lezen/schijven/deleten !.

Goodluck :)

[ Voor 5% gewijzigd door MikevanEngelen op 12-11-2004 21:47 . Reden: aanpassinkje ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Titel edit :/

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

of je gek bent ga ik niet over oordelen, maar bij mij is het zo dat de schijven even opnieuw aan moet geen geven na de printer/file deling. Als dit niet lukt moet je IPX/SPX protocol toevoegen, dat is wat langzamer, maar wordt meestal wel sneller gevonden. Heb ik hier ook aanstaan.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:55:
of je gek bent ga ik niet over oordelen, maar bij mij is het zo dat de schijven even opnieuw aan moet geen geven na de printer/file deling. Als dit niet lukt moet je IPX/SPX protocol toevoegen, dat is wat langzamer, maar wordt meestal wel sneller gevonden. Heb ik hier ook aanstaan.
ipx/spx gebruiken is natuurlijk de grootste onzin die er is, met tcp/ip (native xp protocol wat nb sneller is als ipx/spx) lukt het gewoon ook

heb je wel het guest account expliciet rechten gegeven om zich te mogen aanmelden via het netwerk (allow access to this computer over the network) :?

A wise man's life is based around fuck you

Pagina: 1