Toon posts:

kinderslot op tv

Pagina: 1
Acties:
  • 1.638 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hee,
Dit is de eerste keer dat ik dit forum gebruik. Verwijs me dan ook maar door moest ik niet op de juiste zitten.
Het probleem.........
Ik erfde vorige week van een overleden tante een TV. Een 82cm blauwe neufunk tv. Ik weet, niet het beste maar een gegeven paard.........
Nu ben ik daarmee aan't prutsen en kom in het menu de mogelijkheid tegen om een kinderslot te activeren. Met mijn domme kop 8)7 doe ik dat. Met het resultaat dat de knoppen op de tv zelf niet meer gaan. Nu heb ik wel die knoppen nodig om zenders te programeren. Gaat dus niet meer.
Weet er iemand hoe ik dat verdomde kinderslot er terug kan afhalen. De afstandbediening van de tv is zoek dus daarmee kan ik het ook niet meer mee doen. Maar mijn afstandsbediening van mijn tv gaat er wel op.
serienr: 5121034 000591
modelnr: NF8411

Verwijderd

als het goed is moet je via de afstandsbediening de het kinderslot uit kunnen zetten. Indien de afstandsbediening niet aanwezig is, dan zul iets moeten resetten, alleen weet ik niet hoe dat precies bij die tv zit.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Misschien de tv een bepaalde tijd van de stroom af ( paar dagen)
( tis maar een wilde gok ) :P

Verwijderd

Topicstarter
ik kan eens zoeken op de tv naar een verborgen resetknop, maar die kollos even ondersteboven draaien zal niet meevallen.
Dat stroomgeval kan ik wel eens testen.

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-07 13:46
ik heb hier een topic van iemand die dat ding te koop aanbiedt, misschien kan hij/zij helpen?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Topicstarter
bedankt osiris,
heb die mens een berichtje gestuurd en hoop op antwoord.

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik denk dat je hem zoals metal14 al zei, gewoon ff uit het stopcontact laten. Bij mijn TV is het ook zo dat wanneer je de stroom er een aantal uur afhaalt, dat je alle zenders weer moet instellen :P

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Probeer eens of je met je afstandsbediening met code 1111 weer toegang krijgt. Veel tv's hebben dit als default code (hoewel sommige grundig's ook wel 7038 hebben)

An 11 is a 10 that swallows

Verwijderd

Topicstarter
OK maar waar of hoe geef ik die code in. Duw ik gewoon vier keer op 1?
Dan kom ik op de eerste zender toch?
K'zal eens gaan proberen.

Verwijderd

Topicstarter
niks dus. :X :'(
ofwel doe ik het verkeerd

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zoals gezegd de stekker voor een aantal uur uit het stopcontact trekken. Bij m'n standalone DVD-speler is na een half uurtje het kinderslot gewist :P

Verwijderd

Topicstarter
s'nachts trek ik de stekker uit. Dat ding staat op onze slaapkamer. Het heeft dus toch al eens zo'n 20 uur zonder stroom gezeten. Noppes dus. Ik heb me laten wijsmaken als je electronica in de diepvries steekt dat dan de data gewist word. In mijn geval zou ik me een andere vrieskast moeten kopen want dat ding gaat er niet in.

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04-2025
Waarom zou je het verkeerd doen? Gewoon 4x op de 1 drukken (4x 0 kun je ook proberen) . Ik zei "bij veel tv's", hetgeen niet automatisch inhoudt dat het bij jou ook zo is, maar het was te proberen. Van die stroom eraf werkt blijkbaar niet. Heb je hem wel eens langer zonder stroom gehad (bv.een week of zo). Dat verhaal van die diepvriezer is onzin.

[ Voor 34% gewijzigd door Muttley op 12-11-2004 19:38 ]

An 11 is a 10 that swallows

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Ik zou gokken op een combinatie van toetsen.
Probeer eens dmv verschillende te gelijk in te drukken.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik geprobeerd zonder succes. Ik zal die mail maar afwachten zeker? :Z

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 19:36:
s'nachts trek ik de stekker uit. Dat ding staat op onze slaapkamer. Het heeft dus toch al eens zo'n 20 uur zonder stroom gezeten. Noppes dus. Ik heb me laten wijsmaken als je electronica in de diepvries steekt dat dan de data gewist word. In mijn geval zou ik me een andere vrieskast moeten kopen want dat ding gaat er niet in.
hahaha ROFL

en als je hem laat vallen van 10meter , is ook alles gewist

Maw.... broodje aap verhaal over die vriezer

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 18:18:
Hee,
Dit is de eerste keer dat ik dit forum gebruik. Verwijs me dan ook maar door moest ik niet op de juiste zitten.
Het probleem.........
Ik erfde vorige week van een overleden tante een TV. Een 82cm blauwe neufunk tv. Ik weet, niet het beste maar een gegeven paard.........
Nu ben ik daarmee aan't prutsen en kom in het menu de mogelijkheid tegen om een kinderslot te activeren. Met mijn domme kop 8)7 doe ik dat. Met het resultaat dat de knoppen op de tv zelf niet meer gaan. Nu heb ik wel die knoppen nodig om zenders te programeren. Gaat dus niet meer.
Weet er iemand hoe ik dat verdomde kinderslot er terug kan afhalen. De afstandbediening van de tv is zoek dus daarmee kan ik het ook niet meer mee doen. Maar mijn afstandsbediening van mijn tv gaat er wel op.
serienr: 5121034 000591
modelnr: NF8411
Ik gok dat het toestel door Vestel gemaakt is, er zit vrijwel zeker geen resetknop of aparte kinderslotknop op. Misschien iets ingedrukt houden tijdens het opstarten? Zoek anders eens of je iets onder de naam Vestel vind, misschien in combinatie met het 11AK19 chassis, maar dat weet ik niet zeker.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
mae-t.net schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:53:
[...]

Misschien iets ingedrukt houden tijdens het opstarten?
Lol, computermisvorming :) .
Denk niet dat een tv een boot sequence of zo heeft hoor :) .

Verwijderd

Kun je hem nog op scart-in zetten? Zo ja: koop voor 20 euro een tweedehandse "ouderwetse" videorecorder, stel daar de zenders op in, en sluit hem aan. Zap voortaan met via de videorecorder.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:33
Hoe heb je dat kinderslot kunnen aanzetten zonder originele afstandsbediening?

Verwijderd

DieterVDW schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:24:
[...]

En waarom dan niet?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Je kan met tv wel een kinderslot activeren maar deactiveren gaat meestel via een AB. Ik heb hier een Philips(let make things better tijd nog) en dat ding is niet met een andere AB van dat kinderslot af te krijgen. Netals de powersaving waar die ongelofelijk last van heeft en bijna niet aangaat. Het is meestal een code bij Philips dan zoals ik het las.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

OverSoft schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:05:
Hoe heb je dat kinderslot kunnen aanzetten zonder originele afstandsbediening?
Die had hij toen wel ......

Het deactiveren zal waarschijnlijk alleen met de ab gaan.
Probeer een vervangende ab te regelen/lenen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 01:20 ]

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
DieterVDW schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:24:
[...]

Ik denk het ook niet, ik weet het ;)
Pagina: 1