beeld "verspringt" om de paar minuten...

Pagina: 1
Acties:

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29

spaceboy

Op grote hoogte

Topicstarter
Ik heb hier 'n vrij nieuw systeempje:
P4 2.8ghz
Ati Radeon 9600XT (half jaar oud)
Iiyama Vision Master Pro 510 (21") (2 jaar oud)

drivers: laatste Catalyst (display info geeft 04.10)

Nu heb ik sinds m'n laatste install van WinXP (maandje geleden) dat mijn beeld in Windows heel af en toe (onregelmatig/onvoorspelbaar) heel even verspringt, het lijkt een beetje of de monitor een milliseconde reset. Dus je ziet het beeld heeel even een paar millimeter smaller worden en gelijk springt hij weer naar de normale status. Beter omschrijven kan ik het niet.

Weet iemand waar ik de oorzaak kan zoeken? Windows? Drivers? Een stervende monitor? Grafische kaart?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• lightstyle
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09-2021
ik had dit zelfde probleem denk ik met mijn monitor. het is een iilyama probleem denk ik. maar naar een verloop van tijd had hij er geen problemen meer van. het leek erop dat hij gewoon weer moest inlopen omdat hij zo lang aanstond per dag.
wat hij normaal niet hoefde

• YmX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-08-2022

YmX

Misschien zijn het de nieuwe windows drivers die daarvoor zorgen, het "probleem" doet zich namelijk ook standaart vanuit de winkel voor met BIG ASS plasma tv`s! Die springen om de zoveel minuten om omdat als hij constant op hetzelfde plaatje staat er een soort "inbranding" in het scherm komt die overigens niet meer weg te halen is...

Andere verklaring heb ik er niet voor...

Verwijderd

dat heb ik ook met mijn iiyama vision master 1451
dat het beeld verspringt