Toon posts:

Router verbonde met switch=>computers vinden elkaar niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik hier dus net een switch tussen mijn router en mijn breedband modem geplaatst en de computer die op de switch staat ziet de computers die op de router staat niet en omgekeerd weet iemand hoe je dit kunt oplossen en liefst in nederlandse taal want qwua netwerken weet ik niet veel

• freebee666
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-10-2024

freebee666

Ribbit

Hebben de computers allemaal een IP in dezelfde IPrange ?
Krijgt de computer aan de switch uberhaubt een IPadres ?
Zo nee, wat voor kabel zit er tussen de switch en de router ? Crossed of straight ?
Kan je vanaf de PC aan de switch de router wel bereiken ?

Powered by ProBNC

Verwijderd

Topicstarter
neje de router en de pc aan switch hebbe een internet ip, de pc's aan de router een lan ip
er zit een straight kabel tss router een switch en nee ik kan via pc op de switch de router ni bereiken
wa kank beste doen straigt kabel zette of 1 van de poorte van de switch verbinde met 1 van de poorte van de router (niet de wan ingang)?

Verwijderd

Dat gaat je niet lukken, niet simpel althans.

Waarom niet een switch ná je router?

• _avalanche_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-05 08:41
waarom niet eerst de router en dan psa een switch er aan hangen?

Verwijderd

Topicstarter
omdat mijn router om de 2 uur van ip refresht en das dus storend voor men server want om de 2 uur ligt die dan stil nu staat de server via de switch op internet

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

anders sluit je internet direct op de server aan en dan laat je de server internet verdelen

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
is vrij moeilijk ik ga hier ni 2 kabels trekke dan van 20 m want de modem zit vast en de server zit er niet bepaalt dicht bij maar ik heb nu 4 pc's op de switch rechstreeks en die vinden elkaar wel nu gaak eens proberen als ik een poort van de router met 1 van de switch verbind of ze elkaar dan vinden

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

pak anders eens de router erbij, zet die dhcp server uit en verbind je switch met een lan poort van de router..

dan is je router alleen switch

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Verwijderd

Topicstarter
neje gaat niet dan doet die nix meer dan wil die zelf ni internet doorgeven tenzij dat da een crossed cable moet zijn ma die hebk hier ni bij de hand
Pagina: 1