Toon posts:

[98se] Favorieten kopieren vanuit DOS

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb allerlei problemen...dus windows (98se) gaat er opnieuw op.
Nu wil ik alleen mijn favorieten van internet bewaren en een paar bestand die op mn desktop staan. Ik kan alleen nog in DOS komen. Hoe kan ik nou de favorieten ergens heen kopieren? Ik kan ze ten eerste al niet eens vinden (via andere forums vind ik hem steeds niet). Ze staan niet in windows/favorieten (of favori~1 oid). En hoe kopieer ik dit vervolgens naar bv de D schijf?
Dus:
Waar vind ik de favorieten?
Hoe kopieer ik ze?

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:07

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:55:
Ik heb allerlei problemen...dus windows (98se) gaat er opnieuw op.
Nu wil ik alleen mijn favorieten van internet bewaren en een paar bestand die op mn desktop staan. Ik kan alleen nog in DOS komen. Hoe kan ik nou de favorieten ergens heen kopieren? Ik kan ze ten eerste al niet eens vinden (via andere forums vind ik hem steeds niet). Ze staan niet in windows/favorieten (of favori~1 oid). En hoe kopieer ik dit vervolgens naar bv de D schijf?
Dus:
Waar vind ik de favorieten?
Hoe kopieer ik ze?
Als je de naam weet van één of meer favorieten (als zelfs het begin), dan kan je ze gemakkelijk genoeg vinden met behulp van het DOS-commando "dir". Da commando ziet er dan ongeveer uit als:
code:
1
dir <naam favoriet>*.* /s/b/p

Alle favorieten staan in een directory, eventueel zelfs een subdirectory daarvan. Je moet gewoon die hele directory copiëren (xcopy).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-03 16:34

we_are_borg

You will Comply

Wat wel kan gebeuren is dat de langebestands namen niet over genomen wordt door DOS. Dit is geen ramp op zich dus schrik niet, de inhoud van de file blijft wel goed.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb bv randstad in mn favorieten staan

typ ik dan in c:

dir <randstad> *.* /s/b/p

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 18:13:
ik heb bv randstad in mn favorieten staan

typ ik dan in c:

dir <randstad> *.* /s/b/p
laat die brackets maar even weg :)
ow enne, tussen randstad en het sterretje mag natuurlijk geen spatie staan :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 18:16 ]

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ze moeten normaal in C:\Windows\Favorieten of een tegenhanger daarvan (bv. C:\Windows\Favorites )
Als je met profielen werkt, moet je misschien in de profielmap kijken:
C:\Windows\Profiles\gebruiker\Favorites ???

Verwijderd

Topicstarter
Via dat commando kan ik totaal niks vinden..

En ik dacht ook dat ze in windows/favorieten (of de engelse variant) stonden, maar die hele map bestaat hier niet! Terwijl ik toch eigenlijk bijna zeker weet dat ze in de verkenner wel in windows/favorieten staan-->maar in dos dus niet...hoe kan dat nou?!

Edit:
En ik werk ook niet met profielen 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 18:30 ]

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 18:29:
Via dat commando kan ik totaal niks vinden..

En ik dacht ook dat ze in windows/favorieten (of de engelse variant) stonden, maar die hele map bestaat hier niet! Terwijl ik toch eigenlijk bijna zeker weet dat ze in de verkenner wel in windows/favorieten staan-->maar in dos dus niet...hoe kan dat nou?!

Edit:
En ik werk ook niet met profielen 8)7
Ik weet niet uit mijn hoofd waar ze onder Windows 98 staan, maar onder W2K Pro staan ze onder "Documents and settings". Verder zou ik je aanraden het met de eerste (max.) 6 letters van de naam te proberen, aangevuld natuurlijk met *.* (en zonder spatie).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Als je zeker weet dat je een bestand hebt met bijvoorbeeld "randstad" in de naam, is denk ik het makkelijkste om gewoon even naar de root van je systeemschijf gaan (dus C:\), en dan dit in te typen:
code:
1
DIR /S *rand*.url

Volgens mij (iig hier wel zo) hebben alle snelkoppelingen naar een web-adres een .url extensie, dus zo zou ie em moeten vinden. Je kan ook *rand* vervangen door * om alle .url bestanden op je schijf te vinden, om vervolgens zelf op zoek te gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Tsunami op 12-11-2004 21:18 ]

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
als je wat minder thuis bent met de prompt, is een programma als Volkov Commander erg handig om op een bootable floppy te hebben staan.

Erg klein, en een erg goede Norton Commander kloon.

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb t uiteindelijk gevonden...dank u

nu wil ik alleen even deze map kopieren naar mn D schijf. Welk commando moet ik daarvoor gebruiken. Heb al gezocht en commando's gebruikt als:

copy c:\windows\favori~1 d:favorieten
xcopy c:\windows\favori~1 d:favorieten
ook steeds iets met /s geprobeerd (vooraan/achteraan/ertussen)-->maar niks wil werken...

Verwijderd

xcopy c:\windows\favori~1\*.* d:\favori~1\*.*

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 10:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Als ik die doe krijg ik de melding:

CDR101 not ready reading drive F
Abort, retry, fail

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 10:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kheb t gevonden hoor..

c:\windows\command\xcopy c:\windows\favori~1\*.* d:\favoriet\*.* /s

Dank u voor de reacties :)
Nu kan ik eindelijk de boel er opnieuw opzetten!

• Freee!!

Freee!!

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 10:56:
Kheb t gevonden hoor..

c:\windows\command\xcopy c:\windows\favori~1\*.* d:\favoriet\*.* /s

Dank u voor de reacties :)
Nu kan ik eindelijk de boel er opnieuw opzetten!
Gefeliciteerd dat het gelukt is, maar volgens mij had je voor deze laatste reactie beter Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif kunnen gebruiken.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft niets met SA van doen

SA > WOS

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1