[XP] Computer zeer traag, geeft geen processor in dev mgmt?*

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-04 23:33

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Hmm dit is een vreemde topictitel :+

Het zit zo; ik ben een pc aan het opschonen die vol virii en spyware zat. Helemaal schoongemaakt met Norton, Spybot en Ad-aware. Schijf gedefragmenteerd. De Windows XPSP2 pro-installatie zelf is nog niet zo oud (half jaar hooguit).

Nu is het hele systeem (AMD Athlon 1Ghz, 256MB ram) schoon van malware/virii maar nog steeds erg traag.

Ik kom er zojuist achter dat in apparaatbeheer geen Processor staat! Dit is toch altijd zo bij XP? Heeft dit wellicht met de traagheid te maken? Ik heb de bios-instellingen al eens gereset maar nothing happens...

[edit: Oh ja niet geheel onbelangrijk: Er is slechts een kleine 60MB aan geheugen vrij. Als ik het geheugengebruik van processen in taskmgr optel dan kom ik aan +/- 100MB verbruik en zou er dus nog zo'n 150MB over moeten zijn! Er wordt in het register verder niets opgestart dan het standaard Windows-werk (MSN) en de Daemon Tools en de Virusscanner.]

[ Voor 24% gewijzigd door FaceDown op 12-11-2004 17:53 ]

Groetjes, FaceDown.

• Mad_Manic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-04 07:45
FaceDown schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:50:
Hmm dit is een vreemde topictitel :+

Het zit zo; ik ben een pc aan het opschonen die vol virii en spyware zat. Helemaal schoongemaakt met Norton, Spybot en Ad-aware. Schijf gedefragmenteerd. De Windows XPSP2 pro-installatie zelf is nog niet zo oud (half jaar hooguit).

Nu is het hele systeem (AMD Athlon 1Ghz, 256MB ram) schoon van malware/virii maar nog steeds erg traag.

Ik kom er zojuist achter dat in apparaatbeheer geen Processor staat! Dit is toch altijd zo bij XP? Heeft dit wellicht met de traagheid te maken? Ik heb de bios-instellingen al eens gereset maar nothing happens...
Nee niet alle processors, met name oudere zoals PIII en Athlon Classic, komer er niet te staan.

Verwijderd

Het lijkt me niet dat het ontbreken van de processor in apparaatbeheer zoveel invloed heeft. Het is niet alsof ie dan opeens een processor gaat emuleren ofzo. Ik denk eerder dat je de oorzaak moet zoeken in een gekreukte windows installatie, in combinatie met de niet al te ruime geheugencapaciteit.

Dus check 's even hoe het zit met je processen en geheugengebruik.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mad_Manic schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:52:
[...]

Nee niet alle processors, met name oudere zoals PIII en Athlon Classic, komer er niet te staan.
Heel apart, heb ze beide hier staan en beide geven ze ze wel weer op Sp2 :)

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Oke ik ga NU kijken op een ander systeem waar dezelfde cpu in zit. :P

Hoe kan het dat er zo weinig geheugen vrij is, terwijl er toch niet veel in beslag wordt genomen door de processen?

Groetjes, FaceDown.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
zet even alle grafische opties uit in windows xp. ( bij prestaties in je systeem tabblad)
Ik heb een 450 mhz laptop met 192 mb geheugen en daarop loopt xp goed. Door alle opties uit te zetten natuurlijk :P

btw welke virusscanner ( norton is nogal zwaar )

[ Voor 12% gewijzigd door Satch op 12-11-2004 18:00 ]

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Norton inderdaad. Ik ga 'm ff de-installeren.

Bij de andere pc gekeken: Is eenzelfde Athlon (classic) met XPSP1 en daar staat ie wel gewoon in apparaatbeheer. Hoe kan dit??? Overigens heeft deze machine ook 256 MB en loopt als een trein tov deze. En de eerste is niet eens malwarevrij, dat weet ik zeker. Deze andere pc heeft ook meer geheugen vrij (ruim 100MB) en meer apps draaien op de achtergrond.

[ Voor 15% gewijzigd door FaceDown op 12-11-2004 18:08 ]

Groetjes, FaceDown.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
FaceDown schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 18:04:
Norton inderdaad. Ik ga 'm ff de-installeren.

Bij de andere pc gekeken: Is eenzelfde Athlon (classic) met XPSP1 en daar staat ie wel gewoon in apparaatbeheer. Hoe kan dit??? Overigens heeft deze machine ook 256 MB en loopt als een trein tov deze. En de eerste is niet eens malwarevrij, dat weet ik zeker. Deze andere pc heeft ook meer geheugen vrij (ruim 100MB) en meer apps draaien op de achtergrond.
dan lijkt een format en clean install me nog beter. weet je bijna zeker dat het weer soepel loopt

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
metal14 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 18:16:
[...]

dan lijkt een format en clean install me nog beter. weet je bijna zeker dat het weer soepel loopt
Ja maar dat gaan van m'n kroegentijd af vanavond, dus da's geen goed idee. Ik heb nog een vreemd proces kunnen ondekken (ipxserv.exe) en dat heb ik ff getrashen. Ik lijk nu een kwakkie meer mem vrij te hebben. Ff Norton opnieuw installeren en kijken wat er gebeurt.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Maak even een hijackthis log van die computer, en post die hier.

Loop ook even goed door het item 'software' uit het configuratiescherm heen, let op zaken als 'windows related' etc.

Je zegt zelf dat die PC vergeven was van spyware en virii.. dan is het beter gewoon een clean install te doen.

Kijk even of er een restorepoint is van een tijd geleden, if so kun je overwegen terug te gaan naar dat restore point.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:21

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als je onboard VGA gebruikt, kan daar een (groot) deel van je geheugen heen zijn gegaan.. Ook kan dat een deel van je traagheid verklaren.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-04 11:26
Norton eraf gaat je op oudere machines waarschijnlijk wel zo'n 20-30% snelheidswinst opleveren...
Vooral als het 1 van die (imo) :r nieuwste alles in 1 suites betreft.

Systeem Specs

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Even een titel edit zodat de Windows versie in je topic titel staat - kan je proberen daar ook zelf op te letten aub? :)
Pagina: 1