Norton utilities ja of nee ?

Pagina: 1
Acties:
  • 325 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DeWaanzin
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:47

DeWaanzin

Ja dat zeggen ze allemaal

Topicstarter
Ik heb nu win 98 2nd met Norton Utilities 2000 erop, en ik heb het idee dat dat niet helemaal lekker werkt, vastlopers etc.
Ik wil Win Me erop gooien en is het nu nog verstandig om NU erop te zetten, want ik heb al eens begrepen dat dat niet helemaal lekker werkt. Of bijv. alleen Speeddisk en Antivirus ?

XBL: theArthurrrr

• Theeboon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12 11:31

Theeboon

theebonen bestaan!

als je Crashguard maar uit hebt staan.
En ik heb dat doctor-proggie wat dan rechtsonderin de hoek irritant gaat doen ook altijd uit.

"I sit in my room and imagine the future."

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:56

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 02 januari 2001 12:36 schreef Theeboon het volgende:
als je Crashguard maar uit hebt staan.
En ik heb dat doctor-proggie wat dan rechtsonderin de hoek irritant gaat doen ook altijd uit.
Inderdaad. Crashguard is de manier om pc te laten vastlopen. Ook niet het deel installeren waarbij northon programma's en internet controleert. Iets met active x controleren. Kan het niet duidelijk uitleggen. Gewoon antivirus en speeddisk

• Baf
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:47

Baf

slopen. alles kapot maken.

Als het zo'n rammelend programma is dan installeer je het toch helemaal niet??? |:( |:( |:( Heb je het nodig?

Ragger

Verwijderd

Ik vind het zelf een heel fijn programma. Ik gebruik vaak speeddisk, Norton disk doctor en Norton Windoctor. Dit programma zorgt ervoor dat mijn pc waarop ik vaak programma's installeer niet te rot wordt.

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik draai het op W2K
Cleansweep haalt ook nog heel veel rotzooi weg. Ik heb ook niets op automatisch staan. ik loop er liever zelf eens in de week doorheen. De twee dingen die wel automatisch zijn, zijn de virusscanner en internet security

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Verwijderd

Ik heb het een paar dagen gedraait. Ik denk dat je je serieus af moet vragen of het zin heeft om een dergelijk zwaar pakket te gebruiken, zeker als je problemen krijgt.
Je hebt het over speeddisk? Maar je installeerd wel een programma van ongeveer 150 MB?? Welke continu aan het draaien is en verschilllende utilities opstart?

Ik vraag me af of dat zin heeft.

Verwijderd

Je moet Norton utilities niet constant draaien. Gewoon alleen opstarten als je speeddisk of NDD wil doen of Norton Win doctor.

• Pjotrik
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 21-12 11:11

Pjotrik

Wat ben je aan het doen?

Precies de drie utilities waar je wat aan hebt.

Harde schijf optmalisatie
en systeem optimalisatie.

Ik gebruik het ook, en het werkt prima.

Verwijderd

ja zolang crashguard maar uit staat

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Ik gebruik speddisk ook.. Heel goed.

maar binnenkort ga ik een RAID kopen....eeuh werkt speeddisk met RAID of heeft dit qua performance niet zoveel zin? Iemand ervaring mee?

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Ik heb hier raid arrays staan met 10 schijven er in. Defragmenteren maakt geen zak uit, we zijn er ook mee gestopt. Je hebt er nl geen idee van waar op de harde schijf je gegevens staan. Ze zijn uitgestrooit over al die disken. Je defragmentatieprogramma denkt wel dat hij netjes alle files op een rijtje zet, maar fysiek is dat helemaal niet zo.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:29
jah maar als het dan een troep wordt moet je dus ook een stuk meer seeken... het maakt wel degelijk uit bij mij...

Ik gebruik Diskeeper 6 onder win2k...

norton utilities gebruikte ik eerst wel onder win98, maar dan installeerde ik het minimaal, alleen speeddisk, windoctor, en shell extensions.

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

De grap is dat je niet weet dat het een troep is. Je contoler kaart zorgt er voor dat hij weet waar het staan. Maar als de defragmeter DENKT dat het goed staat wil dat nog niet zeggen dat het ook in het echt netjes achter elkaar staat. Het kan wel zo zijn dat je de grootst mogelijk versnippering hebt op de echte disken op het mometn dat de software denkt dat het netjes staat. Er is immers geen relatie meer met de plaats van de file in logische diskstructuur en de fysieke disk.

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Dus moet je maar op eigen ervaring afgaan.. met een RAID wat het snelste is (wel of niet defraggen)...

Verwijderd

Euhm... NU 2000 werkt niet met ME volgens mij... daar heb je 2001 voor nodig.

Verwijderd

Norton Systemworks en Utilities is :r
Het verneukt je systeem gewoon, integreert te veel in het OS.

Het enige wat Symantec ooit goed heeft gemaakt is Norton Commander 2.0 win9x/NT en Norton Personal Firewall 2001 win9x/NT :9

Verwijderd

Norton Utils 2001 is :9~ en maakt mijn win2k nog sneller en stabieler.

Verwijderd

Norton Roelt. Al sinds Norton Commander 2 of zo :)

Kheb nu NU 2001 er op staan. Maar bij speeddisk doet ie nu eerst een conversie die een paar minuten duurt elke keer. Dat had NU2000 niet. En dat op een Tbird@1Ghz ..
Pagina: 1