Toon posts:

chello classic.. 8gb ??

Pagina: 1
Acties:
  • 87 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Word ik nou toch echt helemaal wous.. !!
krijg ik dit in me postvak :

Geachte chello abonnee,

Met deze e-mail informeren wij u over uw datagebruik.

Wij constateren dat uw datagebruik overmatig dreigt te worden deze maand.

Om uw chello classic verbinding voor u en andere chello gebruikers optimaal te houden hanteert UPC een bovengrens voor de gebruikte
data. Het gemiddelde gebruik bij chello classic is 8 GigaByte per maand. Op dit moment is u gebruik meer dan 3 keer dit gemiddelde.

Indien uw gebruik meer dan 5 keer het gemiddelde wordt, kan de snelheid van uw kabelmodem voor het resterende deel van de maand
beperkt worden tot 64 Kbps voor zowel het up- als voor het download verkeer (vergelijkbaar met de snelheid van internet via de
telefoon). Als u wilt voorkomen dat uw snelheid wordt beperkt, adviseren wij u om uw datagebruik te minderen of over te stappen naar
chello plus.

Als in deze maand uw datagebruik boven de 4 keer het gemiddelde komt, ontvangt u een tweede waarschuwing via de e-mail. In een derde
en laatste e-mail zal UPC u kennis geven van de snelheidsbeperking die dan onmiddellijk in werking treedt.

Bijgaand sturen wij u een link naar een speciale pagina waar u uw datagebruik zelf in de gaten kunt houden
<http://datagebruik.chello.nl>. U dient hier uw gebruikersnaam en wachtwoord van uw emailadres in te voeren om in te kunnen loggen.

Als u verwacht in de toekomst vaker grotere hoeveelheden data te gebruiken, willen wij u graag attenderen op chello plus. Bij dit
product zijn grotere hoeveelheden datagebruik toegestaan.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.

Met vriendelijke groet,
UPC Nederland

Wtf... 8 gb ?? voor classic ?? dat haal ik zonder problemen in een dag.. ik betaal godverdomme 50 euro in de maand en dan komen ze met zoon ****** streek....
Tja.. 5x 8 is 40 gb.. maar dan nog.. ik vind het toch wel een beetje raar...
Waarom nemen mensen classic als ze dan toch niks downloaden..

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik ben het 100% met je eens, maar hier zijn al vele topics over

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
Ja de meeste mensen die downloaden zijn er niet zo blij mee. Bij Light maken ze het helemaaaaaal bont, daar wordt je na 3 gig teruggezet (ik heb elke maand 80% van de tijd 48kbit, is toch niet normaal voor 33 euro).

Bij Classic valt het nog mee. Ik bedoel, 40 gig per maand is niet onaardig. Dat ze bij 8 gig (en nog 3 keer ofzo zul je wel een mail krijgen) waarschuwen kun je rustig compleet negeren. Lach er een keer om.

Maar ze adverteren met AUP, niet datalimiet, en ze hebben gewoon een keiharde datalimiet.

[ Voor 42% gewijzigd door Cyphax op 12-11-2004 17:04 ]

Saved by the buoyancy of citrus

• AngelusHD
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-07-2025
HUH? zijn er nog steeds mensen die chello hebben?

Verwijderd

Tja, je bent vrij om de overstap te maken naar een ADSL-boer die je voor 50 euro een 2 mbit verbinding levert zonder datalimiet. Bij chello heb je voor dat bedrag een 4 mbit-verbinding met een datalimiet van 40 gigabyte (alhoewel het volgens hen nog steeds FUP is!). Jouw keuze. :)

Verwijderd

angelus20 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:04:
HUH? zijn er nog steeds mensen die chello hebben?
Ja... Heel erg veel zelfs.... :O

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ja, de limiet is 40GB voor Chello classic.
Ja, voor veel mensen is dat te weinig. Voor het gros van de gebruikers is het te veel.

Je hebt gelukkig de vrije keus om over te stappen naar een andere provider, dat heb je ook zonder lopen te vloeken op een open forum.

🌞🍃

Verwijderd

het lame is als je rekent

4mbit = ruw genomen

0.5Mb/s *60 sec * 60 min *24 uuren = 43 Gb

of te wel in een dag kan je aan je max zitten lekker he :)

Verwijderd

Hoe hoog ligt het max. data gebruik dan bij het plus abbo? Want ik ben vorig jaar van chello naar adsl gegaan vanwege de slechte upload snelheden maar binnen dat jaar zijn de snelheden van chello 2 keer verhoogd en wil ik nu weer terug naar chello en dan het classic abbo maar als ik lees dat je maar 40 gb max kan downen en dan problemen krijgt en ik nu zon 30gb per week download denk ik dat het dan een plus abbo word. FUP stelt dus niets voor!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Er wordt gezecht dat Chello een overboeking van 1:40 hanteert.

4Mbit, 500kB/sec, het absolute maximum is dan 1235GB per maand (upload buiten beschouwing).Dit gedeelt door 40 is 31GB. Nu verbruikt de gemiddelde gebruiker absoluut geen 31GB, Chello meent dat het gemiddelde 8GB is, wat best kunnen zou. Als je het zo bekijkt is er nog zat bandbreedte over voor die paar heavy users, ookal houd je er rekening mee dat het netwerk niet op elk moment van de dag even zwaar wordt gebruikt. 40GB per maand is voor een 4Mbit verbinding dus eigenlijk belachelijk weinig.

Daarom ben ik momenteel aan het overstappen op ADSL, ik ontving vandaag weer zo'n dreigmail :{

🌞🍃

• Johny58
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-02 18:18
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 18:26:
Hoe hoog ligt het max. data gebruik dan bij het plus abbo? Want ik ben vorig jaar van chello naar adsl gegaan vanwege de slechte upload snelheden maar binnen dat jaar zijn de snelheden van chello 2 keer verhoogd en wil ik nu weer terug naar chello en dan het classic abbo maar als ik lees dat je maar 40 gb max kan downen en dan problemen krijgt en ik nu zon 30gb per week download denk ik dat het dan een plus abbo word. FUP stelt dus niets voor!
Chello plus downloadlimitiet (want dat is het gewoon) ligt op 80 gig. Nog veel te weinig voor 8Mbit down verbinding.

Ik heb precies hetzelfde probleem met chello classic en vindt het ronduit belachelijk dat er gezegd wordt dat er geen datalimiet is.
Ze zetten nu elke keer in die waarschuwingsmailtjes dat het gemiddelde gebruik op 8 gig ligt. Kunnen we niet met zn allen ons uiterste best gaan doen om dat gemiddelde zwaar omhoog te trekken?

Overigens is dat datalimiet niet verhoogd met de laatste snelheidsverhoging dus daar is nog hoop op.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• sneakyd3ad
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-02 17:17
Ik heb hier ook een aantal mensen in de straat die er precies zo over denken. Ik zelf had eerst een com21 modem, maar die zou snelheidsverhoging niet meer aankunnen of zo. Nu heb ik dus een Thomson :| en nu kunnen ze dus het gebruikte dataverkeer zien :/ . Echt superzwak van die 40 Gig limiet, kheb ook al een paar mailtjes gehad.

Mensen die minder downloaden kunnen toch gewoon naar een lager abonnement? Ik denk niet dat mensen voor de gein 50 euro p/maand gaan uitgeven, omdat ze af en toe eens internetten.

Ronduit zwak UPC!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02 21:14
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:56:
Word ik nou toch echt helemaal wous.. !!
krijg ik dit in me postvak :

[...]

Wtf... 8 gb ?? voor classic ?? dat haal ik zonder problemen in een dag.. ik betaal godverdomme 50 euro in de maand en dan komen ze met zoon ****** streek....
Tja.. 5x 8 is 40 gb.. maar dan nog.. ik vind het toch wel een beetje raar...
Waarom nemen mensen classic als ze dan toch niks downloaden..
Die eens even normaal zeg :/ Wat een taal, hou je in man...
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.