[PC] Wings Of Fury remake (C64 / Amiga) uit!

Pagina: 1
Acties:
  • 713 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 16:02
Vandaag heb ik eindelijk mijn remake van het oude Amiga spel Wings Of Fury gereleased. Het is een freeware game dat hopelijk zowel de oude bekenden met WOF aanspreken als de nieuwe gamers

Het is een lekkerre arcade game, minimum vereisten zijn DX9 geinstalleerd, met een 3d accelerator. (P3-500 + gf2mx werkt perfect)

De game is te vinden op http://www.bytethebullet.tk

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/edwinbos/Bestanden/screenshots/night.png

Veel speelplezier en laat weten wat je ervan vind :)

[ Voor 9% gewijzigd door Edoll op 12-11-2004 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grappig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Ja, zondagmiddag toevallig nog even de oude versie vanaf diskette gespeeld \0/

* AtleX ...

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
/me is het even spelen

Das sentiment zeg :D maar goed erg leuk om te doen en goed gemaakt.

[ Voor 57% gewijzigd door WeAreLegion op 12-11-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leejow(saait)
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 21:19

Leejow(saait)

Blater

OMG Wof.exe _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

AtleX schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:56:
Ja, zondagmiddag toevallig nog even de oude versie vanaf diskette gespeeld \0/

* AtleX ...
Woei, vet 8), alleen jammer dat het eiland bij het eerste level aan de verkeerde kant van het vliegdekschip ligt tov de originele versie :P

/mierenneukmodus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:26
Whaha oldschool dit, ik weet nog dat ik heel wat uurtjes hierin gespendeerd heb op de c64, en meteen in het water donderen als je het vliegdekschip afgaat _/-\o_

Ga ik zo meteen weer doen als eerste iig >:)

[ Voor 14% gewijzigd door Turismo op 12-11-2004 20:28 ]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:40
oh, dat was altijd al moeilijk om uberhaupt op te stijgen :X

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel gaaf spel ...tnx wanneer begin je aan de remake van spyhunter of firetanks ? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SGD is nog steeds geen huiskamer

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:46:
Heel gaaf spel ...tnx wanneer begin je aan de remake van spyhunter of firetanks ? :p
spyhunter: (overigens niet van mijzelf)
http://retrospec.sgn.net/...w.php?link=highwaypursuit
http://www.remakes.org/we...ads/remakes/spyhunter.zip

firetanks niets gevonden, maar dat zal ongetwijfeld iets als "tanx" zijn? hoek + kracht invullen en dan hopen dat je de tegenpartij raakt?

Voor mee remakes kun je kijken op http://www.remakes.org

Ik denk dat ik eerst nog even blijf sleutelen aan WOF, de draai animaties moeten op elk gewenst moment af te kappen zijn (voor een fake draai) en dan moeten de vijandelijke vliegtuigen er natuurlijk in.. en daarna zou een multiplayer mode mij persoonlijk wel blij maken:)

Maar we zien wel hoelang ik daar nog trek in heb heh

[ Voor 1% gewijzigd door Edoll op 15-11-2004 21:47 . Reden: link was incorrect (http://www.remakes.org was de juiste) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn die systeem eisen toch vreselijk hoog!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edoll schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:05:
[...]

spyhunter: (overigens niet van mijzelf)
http://retrospec.sgn.net/...w.php?link=highwaypursuit
http://www.remakes.org/we...ads/remakes/spyhunter.zip

firetanks niets gevonden, maar dat zal ongetwijfeld iets als "tanx" zijn? hoek + kracht invullen en dan hopen dat je de tegenpartij raakt?

Voor mee remakes kun je kijken op http://www.remakes.com/
tnx voor de links ....dat tanksspel zal wel anders heten het is een spel (ik speelde het op de amiga) en dan begon je in een soort hangar en kon je mijnen leggen en elkaars basis overhoop schieten met turrets en muren enz ...ben het echt ff kwijt :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2004 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Nu online

Minkie

Groazers Unite.

Het lukt mij echt niet om op te stijgen hoor. Kan de engine wel starten, maar als ik daana naar links en naar boven ingedrukt houd komt dat vliegtuigje echt niet vooruit hoor.
Net zoals dat ik de camera wel naar links en boven kan bewegen, maar niet weer terug naar rechts en beneden.

Edit://
Hij doet het, moet het spel in een venster draaien.

[ Voor 11% gewijzigd door Minkie op 13-11-2004 02:29 ]

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

Verwijderd schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 01:02:
[...]

tnx voor de links ....dat tanksspel zal wel anders heten het is een spel (ik speelde het op de amiga) en dan begon je in een soort hangar en kon je mijnen leggen en elkaars basis overhoop schieten met turrets en muren enz ...ben het echt ff kwijt :)
dat spel heet firepower en daar zijn 2 vervolgen op gekomen. namelijk: return fire & return fire 2

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phatjes =x=, hoevaak ik dit wel niet gespeeld heb :D

kijken of ik nu wel ver kan komen (ik was toen te jong en had te weinig geduld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

* Bor is downloading. Hulde!

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
Minkie schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 02:26:
Het lukt mij echt niet om op te stijgen hoor. Kan de engine wel starten, maar als ik daana naar links en naar boven ingedrukt houd komt dat vliegtuigje echt niet vooruit hoor.
Net zoals dat ik de camera wel naar links en boven kan bewegen, maar niet weer terug naar rechts en beneden.

Edit://
Hij doet het, moet het spel in een venster draaien.
Hmm.. misschien als je in fullscreen eerst de vertical refresh uit zet en dan als je eenmaaal kan bewegen weer aanzet? ik heb dit probleem zelf ook heel af en toe gehad, ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen (misschien een andere applicatie die ook directinput gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05 12:36
hoe kan je in godsnaam landen?
gear is uit maar ik crash elke keer op het dek

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:33
joostve schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:39:
hoe kan je in godsnaam landen?
gear is uit maar ik crash elke keer op het dek
Alleen pijl omhoog, en zo laten zakken. :)

Top spel trouwens! Nostalgie. :P

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Bedankt man! Nostalgie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
SysRq schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:58:
[...]

Alleen pijl omhoog, en zo laten zakken. :)

Top spel trouwens! Nostalgie. :P
ohja je kan nieteens reloaden op het schip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cavorka
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 27-03-2018

Cavorka

Internet Entrepreneur

colinwashere

Ziek dat ik dat na 10 jaar gewoon nog steeds weet! \o/ WoF ownt!

Als ik thuis kom ga ik dit meteen downloaden (nu @ werk)!

the-blueprints.com - The largest free blueprint collection on the internet: 50000+ drawings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
joostve schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 14:37:
[...]

ohja je kan nieteens reloaden op het schip :P
Je kan wel degelijk reloaden, staat zelfs in de manuall HOE.. maar omdat ik zelf die manuals ook niet lees, en niet de lulligste ben

landen op de carrier, aanwijzingen van de landing officer opvolgen tot je op de lift staat en dan op de droppayload key standaard [x] drukken, je word dan naar beneden gehaald om te reloaden en je nieuwe wapens te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minkie
  • Nu online

Minkie

Groazers Unite.

Edoll schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 13:09:
Hmm.. misschien als je in fullscreen eerst de vertical refresh uit zet en dan als je eenmaaal kan bewegen weer aanzet? ik heb dit probleem zelf ook heel af en toe gehad, ik heb geen flauw idee waar het aan kan liggen (misschien een andere applicatie die ook directinput gebruikt)
Vertical Sync staat uit. En dan doet die het nog niet in full screen. Ik start hem nu gewoon in een venster op en sleep de zijkanten wel naar buiten :P

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

Gaaf man :) Eindelijk eens zonder het gezeur van emulators instellen dit spel spelen..
Hij loopt hier helemaal vloeiend op m'n 1 Ghz TM Crusoe5800, GF2 Go..

Alleen eh.., volgens mij ben ik weer vergeten hoe je nou opstijgt :z
Ik start de engine en ik hou OMHOOG plus NAAR VOREN ingedrukt.. maar toch flikker ik gelijk in zee? Kan er ook niks over in de manual vinden (die voor de rest goed in elkaar zit, lekker kort en bondig)

Oja, het spel crasht (100% CPU + freeze) bij 'window-mode'...

Enneh, zitten er ook cheats in? Zoals bij het origineel op m'n Amiga... oneindig bommen droppen (leuk effect gaf dat :D ) en fuel enz ?
Zit dat typische 'Weeeh!!' geluid er nog in als je een ventje killt ? :) Dat klonk echt zo koel :D

_/-\o_

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
YoG schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 18:39:
Gaaf man :) Eindelijk eens zonder het gezeur van emulators instellen dit spel spelen..
Hij loopt hier helemaal vloeiend op m'n 1 Ghz TM Crusoe5800, GF2 Go..

Alleen eh.., volgens mij ben ik weer vergeten hoe je nou opstijgt :z
Ik start de engine en ik hou OMHOOG plus NAAR VOREN ingedrukt.. maar toch flikker ik gelijk in zee? Kan er ook niks over in de manual vinden (die voor de rest goed in elkaar zit, lekker kort en bondig)
E ingedrukt houden tot de motor draait dan zorgen voor een lange aanloop en simpelweg de pijltjes naar voren en omhoog ingedrukt houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik denk ook dat hij vergeet de motor te starten ja :)
Starten vanaf de lift is net goed te doen... Af en toe een nat achterwieltje ja :P

Spel is wel al een paar keer gecrashed hier, maar dat mag de pret niet drukken.
Alleen..... ik meen me te herinneren dat de gfx en geluid van de amiga beter waren, of ben ik nou gek?

En tering, ik was er vroeger zo goed in, ik krijg nou niet eens het eerste level uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
Hmm ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de crashes, die zouden natuurlijk niet mogen voorkomen.

Informatie over de crashes (met systeem specs, mn videokaart) en crashinformatie (vaak geeft windows XP ook wel aan i nwelke module dit is, dit hoeft niet altijd wof.exe te zijn)

Errors mogen gestuurd worden naar edwin.bytethebullet@gmail.com

Ik beloof overigens geen spoedige fixes :) (aangezien ik bang ben dat ik de videokaart nodig heb waar het op mis gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Was eigenlijk geen crash, maar een hang... Game bleef gewoon ineens hangen, en alt-tab, en daarna kill deed het hem... Daarna nog een keer gehad, en daarna niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
ooh geweldig

ff bookmarken voor vannacht :+

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoG
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

YoG

joostve schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 20:27:
[...]

E ingedrukt houden tot de motor draait dan zorgen voor een lange aanloop en simpelweg de pijltjes naar voren en omhoog ingedrukt houden
Ja daar was ik al achter gekomen :) Misschien ook iets voor in de manual?

Maar het gekke is dat ik een hele lange aanloop nodig heb voordat ik 'm (met MOEITE) de lucht in krijg.. meestal gaat het mis. Alleen als ik gelijk de wielen binnenhaal wanneer ik van het schip kom, krijg ik 'm de lucht in.
Volgens mij reageren bepaalde knopjes niet goed als er teveel worden ingedrukt :?
Ik heb ook al VSYNC uit staan en kleuren op 16-bit, loopt 't net ff wat lekkerder.

Voor de rest... pfff, moeilijk :P Dat zoomen is wel weer even wennen, maar dat kon je geloof ik instellen.

Jammer dat je de Options.dat niet kunt bewerken in notapad ofzo.
En je zou moeten kunnen kiezen tussen nieuwe en retro-geluiden :) Ik mis toch wel een beetje die oude sfx. Die nieuwe klinken niet slecht hoor, maar waarom zou je wel dezelfde retro graphics houden maar niet de geluiden ??
Die zijn vast wel te samplen met een capture-proggie ?

Hoe zit het trouwens met de copyrights? Heb je eerst toestemming moeten vragen ? Of zijn die rechten nu alweer 'verjaart' omdat dit 'retroware' is :?

spek pc, spek hifi, last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Eeehmm... ik mis een pauze knop :?
Das wel balen, zeker als je niet kunt saven of iets dergelijks...
Kan die er niet in worden gesleuteld? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij opvalt is dat deze versie moeilijker is dan het origineel. De bunkers schieten meteen weer terug als er weer een mannetje in gelopen is, dit duurde in het origineel eerst een tijdje volgnes mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 15:22:
Wat mij opvalt is dat deze versie moeilijker is dan het origineel. De bunkers schieten meteen weer terug als er weer een mannetje in gelopen is, dit duurde in het origineel eerst een tijdje volgnes mij.
Het duurt 30 seconden voordat de bunker weer toegankelijk is voor de soldiers

Er zit overigens wel een "pause" in, gewoon [esc] om terug te keren naar het menu, als je dan op newgame drukt gaat ie (stiekem heh) gewoon verder waar je was achter gebleven.

Zit trouwens nog wel een bug in, en dat is dat je niet kan alt-tabben vanuit fullscreen, als je hem in de options op windowed mode zet kan je hem op pause laten staan en doen wat je wil doen in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Als je 1 keer geraakt ben loopt je oliepeil meteen terug zodat je snel naar de carrier terug moet. Bij het origineel, ik heb ze net na elkaar gespeelt :), is dat niet zo, of gaat het iig een stuk langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Edoll schreef op zondag 14 november 2004 @ 16:41:
[...]
Er zit overigens wel een "pause" in, gewoon [esc] om terug te keren naar het menu, als je dan op newgame drukt gaat ie (stiekem heh) gewoon verder waar je was achter gebleven.
Aaaah ok... Ik had wel al esc geprobeerd, maar zag toen alleen new game staan. Niet geprobeerd natuurlijk. Doh.
AtleX schreef op zondag 14 november 2004 @ 16:44:
Als je 1 keer geraakt ben loopt je oliepeil meteen terug zodat je snel naar de carrier terug moet. Bij het origineel, ik heb ze net na elkaar gespeelt :), is dat niet zo, of gaat het iig een stuk langzamer.
Ja dat klopt, viel me ook al op. Best irritant eigenlijk. Levert een hoop extra trips op naar de carrier, of crashes nét voor de carrier, omdat je zo nodig toch nog ff dat laatste mannetje wilde afknallen, en zo een extra trip wilde sparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
ik ben nog niet voorbij level 3 gekomen maar wat staat mij nog te wachten? krijg je ook andere vliegtuigen waarmee je kunt vliegen?

en hoeveel torpedo's moet ik op die carrier schieten voordat hij wilt zinken? (lvl3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

komt er misschien ook support in voor gamepads en/of joysticks? zou wel vet zijn :)

ik heb een beetje lopen prutsen met Wingman Profiler, maar krijg het vooralsnog niet voor elkaar om een profile in elkaar te draaien voor WoF, zodat ik met mijn Wingman Cordless kan spelen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Smokalot
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-03-2016

Sir Smokalot

luctor et ejaculator

Voor zo ver ik weet kan je maar 4 levels spelen, daarna is de koek op, dus ik zou niet gaan kutten met joypads enzo...
Het is wel lekker nostalgisch om weer WoF te spelen, maar helaas is voor mij het spel te klein, het leukste vond ik meestal toch wel vliegtuigen neerhalen..
Maar ik ben weer aangestoken, ik ga t origineel ff opzoeken :).

Samson gets me lifted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
Ik denk niet dat er joystick support in komt, ik heb er te weinig tijd voor om met zoveel ingen rekening te houden. Trouwens, ik heb zelf ook een arcade joystick met zo'n analogue convertertje.. ik heb het zelf nog niet eens geprobeerd maar ik denk dat ik dat ook maar eens probeer... Als het goed is kun je metlogitech spul gewoon een "keymap" gebruien als ik me niet vergis, dan emuleer je dus gewoon keypresses met je joystick, dat zou altijd moeten werken.

Het mooiste was idd de vliegtuigjes neermaaien en dat is dus ook de volgende stap.

Er is trouwens wel een level 5, bestaande uit 1 groot eiland met een compleet leger aan japanse soldaatjes (50+)

Het spel is dus ook zo "klein" omdat er ten eerste geen vijandelijke vliegtuigen inzitten, wat dus volgens mij ook half de lol was.. (vandaar ook versie 0.70 en niet 1.0)

Mochten jullie willen "cheaten" kan je altijd in de map "maps" de namen gaan omwisselen zodat ie bijvoorbeeld kan beginnen met map 5

je krijgt de carrier (waaronder je eigen :) ) gezonken door er 3 torpedo's tegen aan te jekkeren

Wishlist: (niet in bepaalde volgorde en zeker geen garantie dat ik er ooit aan toekom)

- hogere resolutie
- vijandelijke vliegtuigen (staat nu als punt2 om te doen)
- de "nepdraai" (om in dogfights de computer te misleiden) (staat nu op punt1)
- multiplayer.. ik heb al wat netwerk code liggen maar er moet helaas nogal wat in de code gebeuern voordat het fatsoenlijk geintegreerd kan worden, maar multiplayer is wel een zeer tof vooruitzicht imo

Trouwens tof dat er zoveel mensen het origineel nog kennen, ik had het eigenlijk bijna niet verwacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cool!

ga hem direct downen en testen!
ben vroeger zo verslaafd geweest aan dit spel! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

hoe kom je ook alweer in het poppetje schietstand(dus niet dat je de heke tijd daalt, maar wel in de grond schiet met machine gun :P.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hey, wings of fury ben ik toevallig vorige week weer begonnen met spelen. onder dosbox :)

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

Mag je iets minder snel kapot gaan? In de originele kon je nog even doorvliegen, maar als je nu geraakt word moet je binnen 30 secs weer landen want die olimeter loopt zo terug naar nul. Dat mag je wel even wat langzamer laten gaan (zoals in de originele dus).

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

me pa liep net op me kamer, "eey! daz dat spelletje dat zo leuk was op de Amiga!" Zelfs me pa herkent het :) gewoon een klassieker! _/-\o_

(btw "3d schermpje" geeft nog geen beelden van de carrier aan? lastig torpedo gooien zo)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

jahhh kheb et voor elkaar met Wingman Profiler! :)
moest gewoon ff de besturingsmode van de D-pad op "FPS Style" zetten.... 8)7

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigFast
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-11-2021

BigFast

Cantona.

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2004 @ 23:18:
me pa liep net op me kamer, "eey! daz dat spelletje dat zo leuk was op de Amiga!" Zelfs me pa herkent het :) gewoon een klassieker! _/-\o_

(btw "3d schermpje" geeft nog geen beelden van de carrier aan? lastig torpedo gooien zo)
Ik vind het met torpedo gooien nog niet eens zo lastig, maar met het landen als je olie terug loopt, en erg hard, mis ik hem wel met het aanvliegen.

Btw: Highscore is 17000, 5e missie had nog 1 concrete bunker staan en 3 van die barrakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edoll
tip voor de torpededeer functie, met de numpad toetsen kan je de camera loshalen van het vliegtuig en met - en + handmatig zoomen

met / en * (numpad) zet je de camera weer in autostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Smokalot

Sir Smokalot

luctor et ejaculator

Over die torpedeer-functie. In jouw versie is dit heel goed te doen, van de 50 torpedo's die ik heb laten vallen waren er 50 raak. In het origineel echter lukt het me maar niet om een schip succesvol te torpederen..
Moet je je vliegtuig heel langzaam naar beneden laten gaan en dan vlak boven zee de torpedo droppen (geef je dan gas of niet?)?
Waarschijnlijk niet, want dat levert bij mij niks op.
Moet je je "radar-schermpje" als orienatiepunt nemen??
Voor wie wel succesvol torpedeert in het origineel...show me your skills 8).

Samson gets me lifted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
Ik vond dat nooit zo moeilijk. Zet je landing gear uit, en daal middels up-arrow tot de gewenste hoogte, zo laag mogelijk, los het gas, en wacht tot je ver genoeg bent, drop je torpedo, trek gear in, en draai... Klaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Smokalot

Sir Smokalot

luctor et ejaculator

UltraSub schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:02:
Ik vond dat nooit zo moeilijk. Zet je landing gear uit, en daal middels up-arrow tot de gewenste hoogte, zo laag mogelijk, los het gas, en wacht tot je ver genoeg bent, drop je torpedo, trek gear in, en draai... Klaar :)
ehm, ik heb het echter over het origineel...
Hier gaat de landing gear automatisch.. Wat ik ook probeer, die torpedo valt maar niet lekker..:( Geen idee wat ik fout doe.

Samson gets me lifted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goverman
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 18:59

Goverman

not loaded

ehm... in een sogbui heb ik ook Wingsnof Fury gedownload en gespeeld...

(dus mods: ik heb dit topic net ontdekt, sorry als dit niet de bedoeling was)

ik mis de vliegtuigen... Verder is het heerlijk om dit spel weer eens te spelen, zeker nu alle moslo-achtige programma's het niet doen en dosbox een "abnormal program termination" geeft :S

Over het origineel: torpedo's gooien was laag vliegen en als het schip een beetje dichtbij was afwerpen. Je moest trouwens wel alle afweer hebben stukgeschoten, als de afweer schoot, dat was je torpedo stuk... Het is mij trouwens een keer gelukt om met het level 'lieutenant' een torpedo af te vuren zonder dat de guns van het schip afgingen: het schip zonk...

Verder was het in colonel zo dat je een ding gewoon niet stuk kon krijgen: het laatste hutje, het laatste schip: het wilde gewoon NIET...

Deze remake: even wennen is dat het numpadje niet meer werkt. Daar heb ik vroeger altijd mee gespeeld. De remake is fancy, maar wel lastiger. Wat wennen is, is dat de olie altijd terug loopt als je een keertje bent geraakt. Landen is eigenlijk gelijk: van rechts aankomen vliegen en pijltje omhoog. Enige verschil is dat je nu zelf je gear uit moet doen... Verder is het bochten maken nu wat te snel, missen de vliegtuigjes nog en is het vlieggedrag wel erg bont: je kunt looping en alles maken. Dat kon in de originele Wings niet.

Al met al: dom dat ik dit spel NU op mijn PC zet... dat gaat me een paar kostbare afstudeeruren kosten... GAAAF is dit :)

Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan

Pagina: 1