[DNS] Reverse DNS bij Chello mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb een Chello verbinding, en op mijn eigen server http, www en mail (pop/smtp) draaien. Ik heb 2 domeinen waarvan ik 1 gebruik voor mail (noem ik even mijndomein.nl)

Ik heb zelf momenteel geen DNS-server draaien. mijndomein.nl wijst naar mijn eigen IP-adres. Dit is goed. Als ik echter een lookup voor mijn IP doe, dan krijg ik ixxxxxxxx.upc-i.chello.nl (xxxx = nummer) te zien.

Kan ik er op een of andere manier voor zorgen dat dit ook mijndomein.nl wordt? Dit heeft zo zijn voordelen bij gebruik van een eigen mailserver.

Groetjes, FaceDown.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25
Dat kan niet zonder medewerking van Chello. Hun bellen dus!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 15:34
Ik denk dat dat er niet in zit. Vooral omdat chello helemaal neit wil dat je servers draait...

Ik heb er 4 jaar geleden eens naar gevraagd, en toen was het echt niet mogelijk.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Oke. Iemand ervaring mbt de mogelijkheden die Chello hiervoor biedt? (Zal niet veel zijn, chello kennende..)

Groetjes, FaceDown.

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:25
AFAIK niet. XS4ALL wel, maar ja.....

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:40
Chello ondersteunt dit niet. In principe zijn xs4all en demon de enige bekende ISPs die dit ondersteunen.

Verder zie ik het nut niet in voor je mailserver. Je kunt dat ding gewoon je UPC reverse hostname geven, vervolgens zal je geen strobreed in de weg worden gelegd.

Of je reverse DNS nou c111031.upc-c.chello.nl of jouwdomein.nl is, het maakt voor mail niets uit. Het enige probleem wat je hebt zijn de dynablock DNSBLs die hier en daar gebruikt worden, maar daar kan je met een eigen reverse pointer toch niet omheen.

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Oke _JGC_.. de reden voor dit alles was dat ik op bepaalde blocklists sta, door de niet kloppende RDNS of gebruik van DynDNS. Ik heb echter geen problemen met mail die geweigerd wordt. Dus dan denk ik dat ik het zo maar laat voorlopig.

@ Speedener: Ik dacht idd ook dat Chello het niet toestond dat je servers draait; ik kijk nu de Alg. Voorwaarden erop na en zie daar niets over in staan!

Groetjes, FaceDown.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FaceDown schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:40:
@ Speedener: Ik dacht idd ook dat Chello het niet toestond dat je servers draait; ik kijk nu de Alg. Voorwaarden erop na en zie daar niets over in staan!
Dat staat er wel. :)
Artikel 16.1 en 16.3 AV:
”De chello Service is uitsluitend bestemd voor particulier gebruik bij de Klant op de Locatie” en ”Het is de Klant niet toegestaan
om de dienst of onderdelen daarvan door te verkopen aan of te delen met derden, te verspreiden of anderszins commerciële
activiteiten met behulp van de chello Service te ontwikkelen.”
Verboden activiteiten zijn (onder andere):
• het aanbieden van inbeltoegang tot het internet via het chello netwerk;
• het aanbieden van shell-accounts, e-mail- of nieuwsservices of newsfeeds, het draaien van mail-, http-, ftp-, irc-, en dhcpservers
en interactieve multi-userforums;
• het aansluiten van meerdere pc’s en/of servers op een account.

🌞🍃

Pagina: 1