[2003SBS] Na installatie geen Windows Update

Pagina: 1
Acties:

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Het volgende probleem.
Ik ben bezig met het instaleren van een (legale) Windows 2003 Small Business server. Na de (vorige) installatie kon ik wel internetten maar niets downloaden of instaleren. Ik heb met de security settings van IE gespeeld maar niets mocht baten. Ik dacht zal wel aan de installatie liggen dus ik voor de gein een nieuwe installatie. Nu heb ik de server geinstalleerd maar heb nog niet de werkelijke installatie (domein, exchange e.d.) gedraaid. Wederom kan ik bij Windows Update komen, zoekt netjes de beschikbare updates op, ik klik op instaleren en er komt netjes een download en installtie venster. maar kan verder niets downloaden.

Ik dacht, misschien een SUS-server. Hetzelfde probleem, kan wel zien wat er gedownload moet worden maar niet downloaden, evenals het downloaden van bestanden van diverse websites.

Misschien is het verhaal een beetje wazig maar dat komt omdat ik er de hele dag al mee bezig ben ;).

Probleem
Kan wel windows update site openen. maar de updates niet downloaden.

Update01
Heb in het online Help en ondersteuning op de WU-site het 1 en ander gevonden. maar ook dit helpt niet. Houdt in een aantal bestanden opnieuw toevoegen aan het register dmv regserv32.

[ Voor 10% gewijzigd door BachW op 12-11-2004 16:49 ]

BOINC stats

• BachW
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07-2025

BachW

Tweaker in Noorwegen

Topicstarter
Update02 + zachte kick
Als ik de updates 'los' probeer te downloaden vanaf de microsoft websites wil het ook niet lukken. maar als ik van andere website wil downloaden is dat geen probleem.

Update 03
Het is gelukt, ik heb de updates los gedownload op een andere pc en stuk voor stuk geinstalleerd. Hierna verder gegaan met de installatie en na de installatie nogmaals windows update opgestart en nu werkt hij. MAF! 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door BachW op 13-11-2004 11:00 ]

BOINC stats