Toon posts:

Exchange 2000 SP3 Error 0x80040108 occurred while rendering

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Error 0x80040108 occurred while rendering message 0001-00000006a33d for download for user <login naam>

Ik krijg bij 1 account krijg ik telkens de melding dat de mail niet binnen gehaald kan worden.... In de eventlog op de server staat dan het bovenstaande bericht...

Nu ben ik eens wezen kijken in zijn mailbox en daar staan allemaal oude berichten in alleen als je die probeert te openen of verwijderen zeg windows "Cannot read file xxxxxxx, make sure you specify the correct path"

Ik heb met eseutil de database eens laten controleren maar die geeft verder geen problemen...

Iemand enig idee ?

Verwijderd

Professional Networking & Servers -> Software Algemeen

Is dit dus bij elk mailtje in die box?

Verwijderd

Topicstarter
Nee niet elk mailtje... Het is meestal de spam die weg gegooid is....

Verwijderd

isinteg ook gedraaid? MIsschien gewoon die mailbox weggooien en opnieuw aanmaken?

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ja... Dat werkt dus ook niet... en de mailbox verwijderen lukt niet... De optie is grijs !?!?

Verwijderd

wat bedoel je met isinteg `werkt ook niet'? Heb je het meerdere malen gedraaid? Zijn alle errors, fixes en warnings op 0?

Verwijderd

Topicstarter
Ja.... Zoals je ziet... Niets mis mee dacht ik....

Databases for server ba-server:
Only databases marked as Offline can be checked

Index Status Database-Name
Storage Group Name: First Storage Group
1 Offline Mailbox Store (BA-SERVER)
2 Online Public Folder Store (BA-SERVER)
Enter a number to select a database or press Return to exit.
1
You have selected First Storage Group / Mailbox Store (BA-SERVER).
Continue?(Y/N)y
Test reference table construction result: 0 error(s); 0 warning(s); 0 fix(es); 0
row(s); time: 0h:0m:0s
Test Folder result: 0 error(s); 0 warning(s); 0 fix(es); 1917 row(s); time: 0h:0
m:0s
Test Mailbox result: 0 error(s); 0 warning(s); 0 fix(es); 90 row(s); time: 0h:0m
:0s
Test Sites result: 0 error(s); 0 warning(s); 0 fix(es); 358 row(s); time: 0h:0m:
0s
Test special folders result: 0 error(s); 0 warning(s); 0 fix(es); 0 row(s); time
: 0h:0m:0s
Now in test 6(reference count verification) of total 6 tests; 100% complete.

Verwijderd

Topicstarter
Weet echt niemand dit probleem ? Ik heb het nog steeds en nu zelfs met andere mailboxen....

Verwijderd

kan je nog steeds die mailbox niet verwijderen en opnieuw aanmaken? post eens een screen shot van hetgene greyed out is. Ben je wel met een account aangelogd dat voldoende rechten heeft? Hoeveel mailboxen gaat het om? Je zou ook bijvoorbeeld alle mailboxen kunnen exporteren met exmerge en dan met lege databases starten en vervolgens de mailboxen weer importeren met exmerge.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan ja... Screenshots heeft geen zin om te maken omdat je niet kunt zien wat voor mail het is ... In outlook zie je NIETS en in Outlook Web Access zie je alleen de header (Blank).

Ik heb de mail boxen verwijderd ... het gaat dan een dag goed maar er komt vanzelf weer 'foute' mail in... Deze mail kan dan niet binnen gehaald worden MAAR WEL VERWIJDERD WORDEN!

Totdat mijn (Symantec Mail Security) spam filter het bericht weggooid... Hierna gaat het helemaal fout. Het bericht is dan bijvoorbeeld nog wel te zien (header allleen!) via Outlook Web Access maar is niet meer te openen of te verwijderen.

Het probleem treed alleen om met mailboxen die IMAP4 gebruiken.

Verwijderd

draai je de laatste post sp3 rollup en ook de laatste fix voor symantec? Het lijkt er op alsof SAV iets met die messages doet....

Verwijderd

Topicstarter
Ja alle patches zijn geinstalleerd ... "Exchange 2000 Service Pack 3" en "Exchange 2000 Service Pack 3 rollup" van augustus dacht ik....

Afbeeldingslocatie: http://www.tweaking-gear.nl/upload/pic.jpg

Je ziet in het plaatje 1 bericht ... Deze kan niet worden geopend maar wel worden verwijderd.. In outlook krijg je door dit bericht een "IMAP Header fout" Het gaat echt fout als het ook niet meer te verwijderen is....
Pagina: 1