[NFSU2] Systeem hangt

Pagina: 1
Acties:

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 24-10 12:54

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Hoi,

af en toe wanneer ik NFSU2 speel hangt mijn systeem spontaan.
Wanneer het een of twee keer voor zou komen ha ik het niet zo'n probleem gevonden, maar soms is het na 15min al en soms na 2uur pas. Al met al heb ik het in 2 dagen ca. 10x gehad nu.

Wat er gebeurt is dat het beeld stil staat, met allemaal groene en paarse stippen en strepen in het beeld. Ook het geluid blijft op dat moment hangen (alles eigenlijk)

Mijn systeem in het kort:

Athlon 1700+ op 2ghz
512mb ram
geforce ti4200 met zalman koeler en fan

Wat ik al geprobeerd heb, maar niets uit haalt:
- fan op de videokaart op volle snelheid gezet ipv langzaam
- nieuwste forceware drivers geinstalleerd (66.93)
- oude drivers geinstalleerd (40.72)

Is mijn videokaart aan het overlijden of zou het ergens anders aan liggen? Wie o wie kan mij van advies voorzien?

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Mijn excuses voor de vroege kick, maar als het mijn videokaart betreft zou ik dit graag voor morgenochtend weten, aangezien ik dan naar de HCC ga ;)

Ik heb zojuist 3dmark'03 gedraaid en bij het binnengaan van de 2e test slaat de pc vast.

Dan nog gelden dezelfde regels voor jou, en gebruik je maar gewoon de edit-knop ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Crash op 12-11-2004 18:58 ]

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02
Gezien de stippen en strepen verdenk ik ook je videokaart. Komt het probleem ook voor bij andere spellen of niet? Het liefst een zwaar spel waar je vid-kaart echt eens voor moet werken :P
Als je de fan al sneller hebt gezet, zal het niet de warmte zijn, zeker niet in deze koude dagen (of je hebt de kachel wel erg hoog staan ;)). Als het bij andere spellen ook voorkomt is het je vid-kaart, zo niet, zou ik toch meer richting drivers neigen, maar die heb je ook al vervangen.
Kijk anders eens in de readme, daar staan vaak issues met populaire videokaarten beschreven die al bekend zijn, Staat er iets over jouw videokaart tussen?

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Verwijderd

Hmmm, de tweede test van 3Dmark2003 zeg je? Dat had ik ook met mijn nieuw aangeschafte radeon 9800 Pro van Club3D. Snel terug gegaan naar de winkel om omteruilen zou zegge.

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:02
Hmmm, 3dMark ook, en je hebt al verschillende drivers gebruikt. Test de kaart indien mogelijk ook op een ander systeem om zeker te weten dat je mobo/AGP-poort niet falende is (laatst ook iemand die zijn monitor wou vervangen omdat alles er zo vaag uitzag. Toen vertelde ik hem dat hij voor de zekerheid dat ding op een andere computer moest testen en toen bleek het zijn videokaart te zijn 8)7

En als het dan op de andere PC voorkomt, is het duidelijk je vid-kaart. Als je het niet kan reproduceren op een ander systeem, dan eens een andere videokaart in jouw systeem stoppen en kijken of dat werkt :)

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Net even op aanraden van iemand anders mbm laten draaien tijdens 3dmark, maar de voeding doet niet extreem gek (RUIM binnen de marges)

Hij crasht elke keer precies op hetzelfde moment daar trouwens, zodra hij klaar is met laden van de tweede test en hem op het scherm wil gaan laten zien. Dit maal gevolgd door een BSOD die ook niet te lezen was :P

De kaart in een ander systeem testen gaat op dit moment even niet. Terug naar de winkel ook niet trouwens ;) Hij is al best oud, en er zit een andere koeler op.

Helaas.. ik denk dat ik morgen maar naar een nieuwe uit ga kijken. Bedankt :)

• jwbagger
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Razorfist schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 23:43:
Dit maal gevolgd door een BSOD die ook niet te lezen was :P
je kan in windows ergens selecteren dat hij een BSOD gewoon laat staan, dus niet automatisch reset :) maybe is 't dan wel leesbaar dus :)

configuratiescherm -> systeem -> [geavanceerd] -> Opstart- en herstel instellingen -> De computer automatisch opnieuw opstarten, en die dus uitschakelen :)

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Topicstarter
Een klein schopje.

Ik heb gisteren een nieuwe videokaart aangeschaft en de problemen zijn weg. Bedankt voor de hulp toch allemaal :)
Pagina: 1