Toon posts:

[SpeedTouch 510i] Portmappen werkt totaal niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik 10.0.0.152:8080 intoets gebeurt er precies wat ik wil. Ga ik echter via mijn.ip:8080 dan gebeurt er helemaal niets. De instellingen zijn als volgt:

Afbeeldingslocatie: http://www.endless-brainless.com/zooi/napt.gif

Ik heb naast vele eerdere topics hier onder andere ookal gekeken:
Alcatel Speedtouch 510 FAQ

Verwijderd

Heb je er toevallig ook nog een router tussenstaan? En wat draait er daarachter?

Ik kom er ook niet op met het IP-adres waarvandaan je post.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals aan het topic te zien is het een Speed Touch 510i. Ofwel; ADSL-modem en router ineen. Dit is het enige wat er staat. Verder geen switches; routers; etc.

Als je van mijn IP-adres gebruik maakt moet je via windows-media player verbinden met URL. Alleen dan doet ie wat. Via de webbrowser geeft ie sowieso niets terug

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 16:17 ]

Verwijderd

Op 8080 kom ik nergens in, ook niet met Telnet. Maar, met Telnet wel op poort 80.

Heb je de mapping al eens opnieuw aangemaakt (en zeker weten gesaved)? Eventueel reset van je modem/router?

Dat het een modem/router is weet ik, je zou echter verbaasd zijn over hoeveel mensen er nog een extra router achter hebben staan. En dat laatste is iets dat een dergelijk probleem kan veroorzaken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:24:
Op 8080 kom ik nergens in, ook niet met Telnet. Maar, met Telnet wel op poort 80.

Heb je de mapping al eens opnieuw aangemaakt (en zeker weten gesaved)? Eventueel reset van je modem/router?
Poort 80 is uiteindelijk gewoon het configuratiebestand van de router. Het liefst zou ik access van buitenaf blokkeren, maar kan daar geen optie voor vinden in de config.

Ben al uren aan het kloten geweest. Minsten 1000 keer opnieuw gedaan en gesaved en alles. Resetten wil ik wel doen (zal wel met een gaatje op de router gaan neem ik aan?) maar ik wil daarna niet mijn internet settings opnieuw moeten installeren. Geen idee waar ik al die zooi (wachtwoorden) heb namelijk...

Overigens heb ik ook poort 80 geprobeerd om te loodsen naar de localhost (apache) op een machine; maar ook dit werkt niet.

Verwijderd

probeer het eens met een telnet sessie.

-telnet 10.0.0.38
-gebruikersnaam
-wachtwoord
-nat
-create
-tcp
de rest wijst zichzelf.

en dan saven in je web-sessie.
dat werkt bij mij.

Misschien is er nu trouwens al een mapping voor 8080, dan vertikt ie het. router uit/aan verhelpt dit.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 16:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het apparaat inmiddels uitgezet en weer aangezet. Tevens een mapping toegevoegd voor poort 80 richting een apache-machine. Ook dit werkt niet...

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet ut! Thanx guys!

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 17:07 ]

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

wie bracht nou de oplossing??

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

Pagina: 1