[PHP] Boek: Php 5 En Mysql - Het Complete Handboek

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

• erkje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-06-2024
Bij Proxis of een andere boekenzaak online kun je het boek PHP5 en Mysql - complete handboek krijgen op voorbestelling (engels: PHP5 and MySQL Bible). (ISBN: 9039522812)
Afbeeldingslocatie: http://images.amazon.com/images/P/0764557467.01.MZZZZZZZ.jpg

Nu staat er in de beschrijving het volgende:
Onderwerpen die aan bod komen, zijn:
- ontwerpen van relationele databases
- koppelingen tussen websites en databases
- objectgeoriënteerd programmeren met PHP
- beveiliging van websites
Vooral dat laatste spreekt mij wel aan, maar ik wil natuurlijk geen kat in de zak kopen, dat bijvoorbeeld de laatste 2 pagina's daaraan gewijd worden.

The question
Zijn er al mensen die het boek al hebben (al dan niet geïmporteerd) en weten hoe uitgebreid het boek ingaat op de beveiliging?
Zou u / jij zo vriendelijk willen zijn en dit met mij / ons willen delen?

Thanks in advance!

taste and see that the Lord is good

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:16
Die bijbels zijn altijd erg goed. Ik had de PHP4 versie. En die vond ik prima. Ze zijn wat duur. Maar het geld waard!

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Is dit in het Engels of het Nederlands?

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:16
Kan ik je ook blij maken met de Inhoudsopgave van de Engelse versie van het boek? Maar iig worden de onderstaande onderwerpen behandeld. Heb het zelf nog niet allemaal door genomen. Ik heb ook de PHP4 versie in het Nederlands in de boekenkast staan, alleen tot zo ver ik weet was die niet zo uitgebreid als de nieuwe versie van het boek.

Chapter 29: Security
Possible Attacks
Site defacement
Accessing source code
Reading arbitrary files
Running arbitrary programs
Viruses and other e-critters
E-mail safety
Register Globals
File Uploads
Encryption
Public-key encryption
Single-key encryption
Encrypting cookies
Hashing
Digitally signing files
Secure Sockets Layer
FYI: Security Web Sites
Summary

• erkje
Zoals je ziet converseren wij in het Nederlands. Het maakt in principe niet uit. Ik heb alleen zowel de NL als de EN titel genoemd zodat meekijkers het misschien in hun versie herkennen. Het plaatje is, en dat heb je goed opgemerkt, engels.

• erkje
Nou, Sybr_E-N, dat is wel zo'n beetje waar ik op uit was ;)
Thank you. Misschien had ik het zelf ook kunnen vinden bedenk ik nu... er zijn meestal wel van die webwinkels die de inhoudsopgave publiceren.

Zijn er nog mensen die ervaring hebben met het boek? Die de inhoud kunnen waarderen?

• jpwaag
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:57
ik heb erg veel geleerd van de php4 versie. Ze liepen op een gegeven moment alleen achter wat betreft superglobals want toen dat boek gemaakt werd hoefde dat nog allemaal niet.

[ Voor 1% gewijzigd door jpwaag op 12-11-2004 17:12 . Reden: typo ]

• Y0ur1
  • Niet online
Maar komt verschijnt dit boek nou ook in het Nederlands?

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Mooi prijsje; €44,50

Ik gebruik zelf nog PHP4 maar zou ik daarvoor dit boek ook kunnen gebruiken? En dan heb ik het over het beveiligingsonderdeel. Denk haast wel dat dat een vrij algemeen verhaal zal zijn of niet? Ik ben namelijk al een tijdje op zoek naar een PHP (icm mySQL) boek voor meer gevorderde..

[ Voor 18% gewijzigd door Ebayzo op 12-11-2004 19:30 ]

Default blanke hetero

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Mwah, ik heb de Nederlandse versie over PHP4. Het hoofdstuk veiligheid beslaat daar ongeveer 20 pagina's, waarvan 10 pagina's over encryptie gaan. Dat encryptieverhaal is een aardige inleiding als je daarnaar op zoek bent, maar ik vond het nou niet echt bijdragen aan mijn bewustwording van zwakke plekken. De 10 pagina's die wél over mogelijke aanvallen gingen, waren voor een groot deel gericht op de hardwarematige kant van het verhaal. De configuratie van PHP op een zo veilig mogelijke manier en dat soort dingen. Dat is leuk om te weten, maar dat zal in mijn geval toch mijn hoster voor mij moeten regelen. Waar ik *eigenlijk* op had gehoopt, namelijk een uitgebreide manual om trucjes als SQL-injection etc. te voorkomen, dat stond er niet echt in.

Wil je het boek puur kopen vanwege dat hoofdstuk over beveiliging, dan is mijn bescheiden mening erover dat je er dan niet bijster veel aan zult hebben. Dan kun je beter in verschillende topics hier op GoT en ook op andere websites beter goed je ogen de kost geven. Ondanks dat is de PHP Bible / Het complete handboek ontegenzeggelijk een zeer goede bron om uit te putten als je gaat beginnen met PHP, of als je al een tijdje bezig bent en op zoek bent naar wat meer verdieping. Alles staat keurig netjes uitgelegd, elk hoofdstuk is in principe los te lezen en de codevoorbeelden zijn goed. Verder is er een goede theoretische onderbouwing, dus het is niet puur een serie voorbeelden, zoals veel boeken voor minder gevorderde programmeurs. :X

Wat mij betreft een must have dit boek, zeker omdat ik makkelijker uit boeken leer dan van online tutorials. Maar nogmaals, alléén voor het hoofdstuk veiligheid of alléén voor een ander hoofdstuk zou ik er geen 45 ballen aan besteden. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Nee..wilde toch al de Bible aanschaffen maar het beveiligingsstukje leek me interessant aangezien ik er steeds meer mee in aanraking kom.
Sybr_E-N schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:03:
Kan ik je ook blij maken met de Inhoudsopgave van de Engelse versie van het boek? Maar iig worden de onderstaande onderwerpen behandeld. Heb het zelf nog niet allemaal door genomen. Ik heb ook de PHP4 versie in het Nederlands in de boekenkast staan, alleen tot zo ver ik weet was die niet zo uitgebreid als de nieuwe versie van het boek.

Chapter 29: Security
Possible Attacks
Site defacement
Accessing source code
Reading arbitrary files
Running arbitrary programs
Viruses and other e-critters
E-mail safety
Register Globals
File Uploads
Encryption
Public-key encryption
Single-key encryption
Encrypting cookies
Hashing
Digitally signing files
Secure Sockets Layer
FYI: Security Web Sites
Summary
Deze post spreekt jouw post weer tegen :/

Ach...ik heb hem inmiddels gereserveerd bij BOL. Het is zowiezo wel goed leesvoer voor de gemiddelde PHP progger i think...

Maar nu de andere vraag: Is dit boek ook bruikbaar i.c.m. PHP4?

[ Voor 43% gewijzigd door Ebayzo op 12-11-2004 21:33 ]

Default blanke hetero

• Y0ur1
  • Niet online
offtopic:
Hoe zit het eigenlijk met de PHP5 ondersteuning, die nog niet zo veel PHP5 ondersteuning bij hosts

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-05 11:07
Omdat de TS voornamelijk geinteresseerd is in de beveiliging is dit misschien een aanrader: klik. Het is een artikel op phpfreakz geweid aan het 'hacken' van php/mySQL pagina's. Er wordt ook op een duidelijke manier uitgelegd hoe een website te beveiligen tegen die exploits.

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:16
EbAyzo schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:32:
Superdeboer heeft het over de PHP4 versie, ik de PHP5 versie.

Ach...ik heb hem inmiddels gereserveerd bij BOL. Het is zowiezo wel goed leesvoer voor de gemiddelde PHP progger i think...

Maar nu de andere vraag: Is dit boek ook bruikbaar i.c.m. PHP4?
Ja, dat denk wel. Er zit niet zoheel veel verschil tussen, de verschillen beginnen pas bij Object Georienteerdheid (OOP). Maar voor het simple script werk zal het niet zoveel uit maken.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-05 08:39

blizt

Wannabe-geek

Ik heb ook de PHP4-versie (in 't NL staan) en kocht 'm toen ik nog niet zo lang bezig was met PHP, toen vond ik de stof vaak wel lastig te begrijpen.
Omdat ik er nu meer van weet vind ik 't allemaal wat simpeler, maar laat ik 't zo zeggen: als je niet veel programmeer-ervaring hebt kan het best wel 'ns 'n lastig boek zijn.
Ben je al ervaren met programmeren (bij voorkeur PHP in dit geval ;)) is 't zeker 'n aanrader.

United we stand, and divided we fall

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

EbAyzo schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:32:
Nah niet echt, want ik heb mijn post juist gebaseerd op die gegeven inhoudsopgave, en die komt voor een groot deel overeen met die van mij. Alleen bijvoorbeeld een verhaal als 'register globals' zit er bij de PHP4-editie nog niet in, omdat dat toen geen issue was. :)
Dit hoofdstuk zal dus iets meer paragrafen bevatten, en ik hoop dan voor jou dat er verder ook nog wat uitbreidingen zijn gedaan.

Maar hoe dan ook, je hebt hem nu besteld, het lijdt geen twijfel dat je gewoon hartstikke veel plezier ervan zult hebben. Ik vond het ook best een hoop geld, maar het is een referentie waar ik bij elk ding dat ik maak nog wel even iets in op zoek eigenlijk. Het boek is z'n geld dus zeker waard. Omdat jij al met veiligheidsaspecten etc. bezig bent, neem ik aan dat je geen beginner bent met PHP. Het boek is dan des te interessanter en begrijpelijker. Een goede koop is het dus hoe dan ook. ;)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Lekker hoor:
Naar aanleiding van uw vraag d.d. 01/12/04 over de late levering van
bestelling 6144383400 kunnen we u het volgende meedelen.

Onze leverancier heeft laten weten dat ze de bestelling waarschijnlijk
rond week 53 aan ons kunnen leveren. Zodra we uw artikel(en) binnen
hebben, zullen we u deze direct toesturen. U zult hier per e-mail
bericht van ontvangen.
Da's lekker dan :/ had hem eigenlijk willen gebruiken als extra ondersteuning tijdens mijn project. Maar die is eind week 53 volgens mijn planning al afgerond :|

Nou ja...het blijft handig zo'n boek dus ik wacht wel even....

Default blanke hetero

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 11:58
Ik vind boeken over programmeren erg irritant.
De helft van wat je leest is irrelevant.
Als je iets wil weten moet je weer een minuut of wat zoeken... in digitale versies werkt ctrl+f prima!
Eigenlijk heb ik voor php nooit wat anders gebruikt dan de manual (big html, ctrl+f, super!)

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
Maarten21 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 01:41:
Ik vind boeken over programmeren erg irritant.
De helft van wat je leest is irrelevant.
Als je iets wil weten moet je weer een minuut of wat zoeken... in digitale versies werkt ctrl+f prima!
Eigenlijk heb ik voor php nooit wat anders gebruikt dan de manual (big html, ctrl+f, super!)
Het fijne aan boeken is dan weer dat je minder makkelijk leest wat je wil lezen. De grootste veiligheidslekken ontstaan volgens mij op de plaats waar je er zelf niet over hebt nagedacht. Een boek kan je helpen om aan *alle* zaken te denken. Maar goed, persoonlijk vind ik PHP.net ook genoeg... Maar ik bouw dan ook geen bedrijfskritische applicaties...

Regeren is vooruitschuiven

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-05 10:32
never mind... grrr waar is die delete knop :(
// nja dan maar korter:
a.b.e-book.technical _/-\o_
Wat is hier illegaal aan 8)7

[ Voor 154% gewijzigd door sjhgvr op 11-12-2004 04:03 ]

oisd.nl

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:51
En dat is allemaal legaal enzo?

Regeren is vooruitschuiven

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:44

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zullen we ons weer gaan richten op programmeren / ontwikkelen i.p.v. boekjes te downloaden van minder legale sites? ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.