[MYSQL] usertable mysql, length username

Pagina: 1
Acties:

• 0528973
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-05-2013
Hi,

Ik zit met een probleem en weet niet zeker of het hier thuis hoort, indien
het verhuist wordt naar bijv. "Software Algemeen" ben ik daar ook heel blij mee :P

Het probleem is, ik wil graag users aan mysql toevoegen, waarvan de gebruikersnaam langer als 16 karakters is. Echter, wanneer ik in de database mysql en de tabel user kijk zie ik dat de usernames van Mysql, een max-length van 16 karakters hebben. Zeer ongewenst gedrag, als ik rondzoek op de website van mysql, kan ik nergens vinden of dit maximum een historisch maximum is of een maximum met een bepaalde reden.

Ik vraag mij af, of ik dus deze maximum lengte over in de mysql database kan aanpassen, zonder dat de mysql-server gaat crashen. Iemand hints, tips en of verdere uitleg over waarom ik dit niet zo moeten doen?

Het is een debian-linux platform, mysql versie 4.0.21
Ik gebruik de phpmyadmin, de mysql command line client, mysql control center...
Al lijkt dat me niet relevant. Ik wil graag weten of ik dat maximum voor de gebruikersnamen in de mysql-database kan veranderen zonderdat ik de mysql-server omzeep help. Hier kan ik online echter weinig over vinden, terwijl het me een best groot probleem lijkt.

edit:

gewijzigd vanwege de post van Gorgi en Spider :P

[ Voor 29% gewijzigd door 0528973 op 12-11-2004 16:04 ]

Pascal

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Dit heeft weinig met programmeren te doen, eerder met het configureren van MySQL :)

>> Software Algemeen

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat gebruik je precies om users aan te maken? PHPMyAdmin, of MySQL admin ofzoiets. Welke versie van MySQL gebruik je? Onder welk OS?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 0528973
Niemand? Er is toch wel iemand die dit weet? Of moet ik nu gewoon alle source gaan downloaden en de code met de hand checken?

Pascal

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mijn mysql.User kolom bestaat inderdaad uit een Varchar(16); heb je al eens geprobeerd om daar wat groters van te maken?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• 0528973
Ik kan het wel proberen, maar ik wil graag zeker weten of het icm bepaalde acties de server niet laat crashen, het gaat hier namelijk om een productie server. Natuurlijk kan ik het wel op een test-server proberen maar die wordt toch minder intensief en uitgebreid gebruikt over een langere periode als een productie server. Dus wil ik het graag zeker weten voordat ik ga zitten kloten.

Pascal

• 0528973
Echt niemand?

Pascal

• 0528973
Ondertussen heb ik flink verder gezocht en nergens wordt over het bestaan van het maximum van een gebruikersnaam lengte gesproken. Wat ik uit manual pages ed haal, is dat er onder oa linux een maximum lengte van 8 characters ooit, vanwege bepaalde library calls die uitgevoerd werden.

De mysql-command line client ondersteund gebruikersnamen tot 32 characters... op dit moment meer dan toereikend voor wat ik nodig heb, ik twijfel er alleen nog aan of ik het zonder problemen kan aanpassen. Het zou zo balen zijn als je er op je productie server ineens achterkomt dat een bepaalde call, in een uitzonderingssituatie niet meer werk vanwege dit probleem... Misschien moet ik maar met Mysql contact opnemen.

Pascal

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:42

Zoefff

❤ 

Ik zou om het zeker te weten inderdaad even contact opnemen met Mysql. Een korte zoektocht van mij levert alleen een aantal pagina's op waar staat dat een gebruikersnaam maximaal 16 karakters mag zijn.
# MySQL usernames can be up to 16 characters long. Operating system usernames might have a different maximum length. For example, Unix usernames typically are limited to eight characters.
# MySQL passwords have nothing to do with passwords for logging in to your operating system. There is no necessary connection between the password you use to log in to a Windows or Unix machine and the password you use to access the MySQL server on that machine.
By default, passwords are inserted into tables using encryption. Also by default, passwords in MySQL are unrelated to operating system passwords. There is no length limit on passwords in MySQL; they can be as short or as long as you want (however, the OS may restrict that length). User names can be up to sixteen characters, but can also be shorter. Therefore, any strict password parameters will have to be encouraged by setting policies and enforced by auditing. Overall, just make sure that all accounts do have passwords, just like you should on their operating system accounts.
Mijn intuitie zegt dat het volgens mij geen probleem is om langere usernames te gebruiken (waarom zou het wel een probleem zijn, het is een normaal varchar veld als ieder ander veld in je database toch?) maar m'n verstand zegt dat je er toch mee moet oppassen.

Zeker als het om een productieserver gaat :)

Ik vind op het MySQL forum trouwens nog wel iemand die hetzelfde probleem heeft, alleen is er geen antwoord op zijn vraag geven. http://forums.mysql.com/read.php?11,685,685 Wellicht kan je contact met hem opnemen, en vragen of ie al een oplossing heeft :)

[ Voor 8% gewijzigd door Zoefff op 16-11-2004 11:21 ]

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Pagina: 1