Toon posts:

Mobo sensor kapot/defect ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb sinds kort het volgende probleem, mijn PC doet een spontane power down/power up.

Soms doet hij het dagen niet, en draait alles gewoon, en soms als ik "intensief" bezig ben en mediaplayer of een browser open slaat hij gelijk uit en direct weer aan.

De errormelding die ik krijg na zo'n "cold" reboot is als volgt :

C:\WINDOWS\Minidump\Mini120101-15.dmp
C:\DOCUME~1\Username\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml

Ik heb reeds met een bootcd en memtest86 gewerkt, complete nacht lang het geheugen laten checken, en geen enkele error te vinden.

Sinds een paar dagen ben ik de temperatuur gaan meten van de pc, en daar kwamen de volgende interessante waarden uit.

Vcool - CPU 32 graden | System 25 graden
Speedfan - Temp 1 32 graden | Temp 2 25 graden
MBM 5 - Case 127 graden | Alarm for Case : it has reached 127 degrees celcius

Dus je begrijpt dat ik die MBM 5 waarde nogal schrikbarend vond in het begin, maar het kan geen echte waarde zijn want de beide zijkanten zijn reeds van de pc afgeschroeft, dus koeling zat, en ik krijg niet echt de indruk als ik ernaast zit dat er 127 graden celcius warme lucht uitkomt :) ( stoom :) hehe )

Kan het zijn dat de mobo sensor kapot is ? Ik heb trouwens ook geen flauw idee hoe dat ding eruit ziet op mijn mobo.

De PC specs zijn als volgt :

MSI 6330 K7T Pro2 mobo
1 x AMD Duron 800 Mhz CPU
2 x 128 MB RAM ( 133 Mhz )
1 Geforce 3 Ti500

Nogmaals, dit speelt zich af sinds enkele weken, volgens mij tezamen met mijn XP SP2 installatie.

Dus ik hoop dat iemand dit probleem begrijpt of kent en me kan helpen ermee, moet ik een nieuwe mobo kopen, is die sensor te vervangen, etc. etc. whatever

Alvast bedankt !

Groet,

KB

Verwijderd

als de sensor kapot zou zijn, dan zouden de waardes bij Vcool en Speedfan veel anders liggen :Y)

Denk gewoon een softwarematige fout van MBM5

Dat probleem met de spontane power down/up weet ik helaas geen oplosing voor

Verwijderd

Topicstarter
De standaard MSI tools riepen ook direct dat system overheated was/is.

Kijk, die temperatuur kan me weinig schelen, maar die power up's/down's die erdoor veroorzaakt worden word ik niet vrolijk van :(

Denk dat er ergens een termische beveiliging zit ervoor zorgt dat het systeem uitslaat bij die hogere temperaturen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 15:58:
De standaard MSI tools riepen ook direct dat system overheated was/is.

Kijk, die temperatuur kan me weinig schelen, maar die power up's/down's die erdoor veroorzaakt worden word ik niet vrolijk van :(

Denk dat er ergens een termische beveiliging zit ervoor zorgt dat het systeem uitslaat bij die hogere temperaturen.
kan ik in mijn bios uitschakelen/temp. hoger zetten

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:10

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Zit er in de bios niet een controle die je uit kunt zetten?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar dan omzeil ik het probleem, ik wil eigenlijk gewoon fixen dat die temp. niet meer op 127 staat :)

Dan hoef ik niet in de BIOS te gaan rommelen ook :D

Verwijderd

Als die waarden niet in je bios voorkomen heb je niks om je druk om te maken behalve dat je software niet kan communiceren met je sensorchip en wellicht eerst ingesteld moet worden of geupdate (of wellicht wordt jouw bordje gewoonweg niet ondersteund).

Wat betreft:
C:\WINDOWS\Minidump\Mini120101-15.dmp
C:\DOCUME~1\Username\LOCALS~1\Temp\WER1.tmp.dir00\sysdata.xml
Daar kunnen we niks mee, dat is net zoiets als zeggen, zie dit screenshot:
C:Mijn Documenten\foutmelding.gif ;)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:02:
Maar dan omzeil ik het probleem, ik wil eigenlijk gewoon fixen dat die temp. niet meer op 127 staat :)

Dan hoef ik niet in de BIOS te gaan rommelen ook :D
Ik heb ook met MBM een sensor ontdekt die 127 graden aangeeft, wat ik ook verander. Denk dat dit een foutje in MBM is. :)

ARME AOW’er

Pagina: 1