Ik probeer, voor een Java-webapp die draait op JBoss, een connectie te leggen naar een MySQL database. Die DB staat op een MySQL serverm welke draait op dezelfde machine als de JBoss server.
Ik krijg echter steeds de foutmelding:
Ik gebruik de volgende Java code om de connectie te maken:
De volgende parameters worden gebruikt:
De toepassing maakt tevens gebruik van een Microsoft SQL database, en daatmee komt de connectie volgens dezelfde manier wel tot stand. De gebrukte methode heb ik verder al volop geverifieert met eerdere topics hier over MySQL+JDBC en met JDBC / MySQL tutorials (gevonden via google).
De driver (mysql-connector-java-3.0.11-stable-bin.jar) staat in de lib directie van de JBoss server; het laden van de driver lijkt danook wel goed te gaan.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn?
Ik krijg echter steeds de foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
| 15:32:29,106 INFO [STDOUT] java.sql.SQLException: No suitable driver 15:32:29,106 INFO [STDOUT] at java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:532) 15:32:29,106 INFO [STDOUT] at java.sql.DriverManager.getConnection(DriverManager.java:171) 15:32:29,106 INFO [STDOUT] at db.MagazijnDatabase.setupConnection(MagazijnDatabase.java:80) 15 |
Ik gebruik de volgende Java code om de connectie te maken:
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| protected void setupConnection() throws Exception { String driver = Configuratie.getWebwinkelDBDriver(); String path = Configuratie.getWebwinkelDBPath(); String user = Configuratie.getWebwinkelDBName(); String password = Configuratie.getWebwinkelDBPassword(); System.out.println("driver = " + driver); System.out.println("path = " + path); try { Class.forName("sun.jdbc.odbc.JdbcOdbcDriver").newInstance(); System.out.println("LADEN DRIVER MAGAZIJNDATABASE SUCCESVOL..."); } catch (Exception e) { System.out.println("LADEN DRIVER MAGAZIJNDATABASE FAALDE"); throw e; } try { this.connection = DriverManager.getConnection(path, user, password); System.out.println("CONNECTEN MAGAZIJNDATABASE SUCCESVOL..."); } catch (Exception e) { System.out.println("CONNECTEN MAGAZIJNDATABASE FAALDE"); throw e; } } |
De volgende parameters worden gebruikt:
code:
1
2
| 15:32:29,106 INFO [STDOUT] driver = com.mysql.jdbc.Driver 15:32:29,106 INFO [STDOUT] path = jdbc:mysql://localhost:3306/magazijn |
De toepassing maakt tevens gebruik van een Microsoft SQL database, en daatmee komt de connectie volgens dezelfde manier wel tot stand. De gebrukte methode heb ik verder al volop geverifieert met eerdere topics hier over MySQL+JDBC en met JDBC / MySQL tutorials (gevonden via google).
De driver (mysql-connector-java-3.0.11-stable-bin.jar) staat in de lib directie van de JBoss server; het laden van de driver lijkt danook wel goed te gaan.
Iemand enig idee wat er mis kan zijn?
The most exciting phrase to hear in science, the one that heralds new discoveries, is not 'Eureka!' but 'That's funny...'