K8N Neo (MSI) + xp120 (Thermalthake) + ZM80D-HP (Zalman)

Pagina: 1
Acties:

• Ncrflx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-09-2024
Ik wil een coolersysteem kopen voor mijn K8N Neo mobo en ik kom er maar niet uit

het volgende wil ik samenstellen
ZM80D-HP (VGA cooler)
xp120 (Thermalthake)

Ik heb zitten rekenen met de gegeven afmetingen op de sites van de fabrikanten, maar ik kom er niet geheel uit of deze combinatie nou wel of niet gaat passen.

Doordat de xp120 een paddestoel vorm heeft denk ik dat het wel gaat passen, ga ik het puur op afmetingen doen dan wordt het krap.

Is er iemand hier die deze combinatie heeft? of geprobeerd heeft?
of toevallig weet of deze combinatie wel of juist niet kan

• pyro83
  • Laatst online: 30-01 15:51
Ncrflx schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 15:36:
Ik wil een coolersysteem kopen voor mijn K8N Neo mobo en ik kom er maar niet uit

het volgende wil ik samenstellen
ZM80D-HP (VGA cooler)
xp120 (Thermalthake)

Ik heb zitten rekenen met de gegeven afmetingen op de sites van de fabrikanten, maar ik kom er niet geheel uit of deze combinatie nou wel of niet gaat passen.

Doordat de xp120 een paddestoel vorm heeft denk ik dat het wel gaat passen, ga ik het puur op afmetingen doen dan wordt het krap.

Is er iemand hier die deze combinatie heeft? of geprobeerd heeft?
of toevallig weet of deze combinatie wel of juist niet kan
Dit is wel een behoorlijke zoekvraag, thermalright (niet thermaltake ;) ) xp-120:
http://www.thermalright.c..._motherboard_xp120_k8.htm
Die past dus als het goed is.

We weten natuurlijk niet of de zalman vga cooler zal passen, aangezien je geen info geeft over je videokaart, maar ik zou iig hier even kijken:
http://www.thermalright.c..._motherboard_xp120_k8.htm

Bovendien kunnen we niet weten of het past als je geen info geeft over je kast.

Verwijderd

pyro83 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:19:
[...]
Bovendien kunnen we niet weten of het past als je geen info geeft over je kast.
Ik denk dat de TS meer bedoelt of de CPU koeler en de VGA koeler samen op zijn moederbord passen. Bij de MSI K8N NEO zit de socket niet bovenaan maar in het midden van het moederbord, dus dicht bij het agp slot. :)

• Ncrflx
  • Laatst online: 18-09-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:46:
[...]

Ik denk dat de TS meer bedoelt of de CPU koeler en de VGA koeler samen op zijn moederbord passen. Bij de MSI K8N NEO zit de socket niet bovenaan maar in het midden van het moederbord, dus dicht bij het agp slot. :)
Juist :)

• pyro83
  • Laatst online: 30-01 15:51
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 17:46:
[...]
O Oke, ik volgde het al niet helemaal, ik wist dat de socket bij dat moederbord in het midden zat. ;)

Verwijderd

Is er al iemand die deze combi heeft (geprobeerd)?

Ik heb de afmetingen van de XP120 thuis op mijn PC staan maar ik heb nog niet nagemeten of ie past. Ik zal de afmetingen vanavond hier posten, wellicht hebben jullie er iets aan.

Ik heb trouwens de ZM 80C HP maar dat zal weinig uitmaken denk ik.

Off-topic: Ik kan wel melden dat de chip-koeler van Zalman (ZM NB47 J) mits gemodificeerd..... wel past op de K8N NEO Platinum. Al is het wel krap... Ik heb er een foto van maar ik moet nog ff uitvinden hoe ik die hier ga posten... (geen tips hiervoor nodig, ik zoek wel!!)

EDIT: Ik heb een plaatje gevonden van een xp120 op een K8N neo platinum ( http://www.ocia.net/reviews/xp120/page3.shtml ) ik denk dus dat hij niet past, er zit wel heel weinig ruimte tussen. (Ik denk dat mijn volgende koeler er 1-tje wordt met water...)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 12:25 ]

Pagina: 1