Toon posts:

[PLESK7] MSDE account in PLESK

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik niet zo'n zin heb in de setupkosten van € 70 voor de PLESK add-on voor MSSQL, wil ik de database op mijn eigen pc maken, daarna uploaden naar mijn server en attachen via oSql.

Normaal gesproken heeft het standaard 'sa' account van SQL server geen wachtwoord (of een lege string). Nu is dat blijkbaar bij de MSDE installatie op PLESK7 niet het geval.

Nu kan ik natuurlijk zelf een 'nieuwe' MSDE installatie doen, maar dit wil ik het liefst voorkomen om eventuele configuratieproblemen uit de weg te gaan.

Mijn vraag is dus: heeft iemand enig idee of er een soort standaard account is op de MSSQL installatie van PLESK7 waarmee ik kan inloggen?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 14:58 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Twee kicks verwijderd; laat dit in het vervolg achterwegen. Kun je verder geen demo avn Plesk lokaal installeren? Dat lijkt me het eenvoudigst om dergelijk informatie te achterhalen.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• DiedX
  • Nu online
luiprijs,

heb je al eens sa als username en je admin-wachtwoord als wachtwoord geprobeerd?

70EUR? $99 dollar bij Plesk.com zelf?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
DiedX,

Ga ik zeker proberen.

Ja [...] Heb je een configuratie met MSDE2000, denk je mooi voor je databaseje niets te hoeven betalen, heb je een plug in voor plesk nodig van € 70! Mijn provider (Flexservers) zegt dat die prijs bij plesk vandaan komt en dat ze er dus niets aan kunnen veranderen...

Modbreak:Dat schelden ga je maar ergens anders doen; laat dit in het vervolg achterwege

[ Voor 17% gewijzigd door Spider.007 op 12-11-2004 16:19 ]

• DiedX
  • Nu online
http://www.flexservers.nl ?

Ziet er wel interessant uit. Heb je een root server of doen zij het beheer? Als je een root hebt, zou je de Microsoft knowledge database even door moeten nemen!

Verwijderd

Topicstarter
Sjonge, jonge, dat heb ik weer... Mod zonder gevoel voor humor!!

Flexservers.nl inderdaad. Ze waren een beetje traag in de oplevering, maar verder ben ik wel tevreden en het is betaalbaar. Ik heb een flexroot server, maar die kwam compleet met plesk en msde2000 en alles geïnstalleerd.

Standaard voor het sa account is een blank password volgens de microsoft knowledge database. Ik vermoed dat plesk een eigen standaard wachtwoord hiervoor insteld en was benieuwd of iemand toevallig wist wat dat was...

• DiedX
  • Nu online
Ik denk dat als je dat weet je een boel mensen gelukkig kan maken :)

Overigens had je dit kunnen weten. Check http://www2.flexservers.n...eren.php?nn_product_id=42

En probeer http://support.microsoft.com/kb/322336/EN-US/ eens! Daarmee moet je je wachtwoord kunnen resetten!

Ik ben benieuwd!

Verwijderd

Topicstarter
tsja...
DiedX schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:42:
En probeer http://support.microsoft.com/kb/322336/EN-US/ eens! Daarmee moet je je wachtwoord kunnen resetten!

Ik ben benieuwd!
Dit artikel had ik zelf ook al gevonden, maar helaas kun je het wachtwoord niet resetten, zonder dat je het wachtwoord hebt...
Als ik eenmaal het wachtwoord heb ben ik ook wel blij met die beveiliging overigens.

• DiedX
  • Nu online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 16:51:

[...]

Dit artikel had ik zelf ook al gevonden, maar helaas kun je het wachtwoord niet resetten, zonder dat je het wachtwoord hebt...
Als ik eenmaal het wachtwoord heb ben ik ook wel blij met die beveiliging overigens.
Heb je wel al je security veranderd?

• DiedX
  • Nu online
Een late schop.

Ik was net in het systeem van een klant bezig, en het wachtwoord LIJKT in de psa tabel te staan!

Wellicht kan je dit eens proberen?

Pagina: 1