slangklemmen?

Pagina: 1
Acties:

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online
Ik heb eindelijk een goed waterblok gemaakt (naar mijn idee goed in ieder geval) en nu zit ik met het probleem om de slang aan de aansluitingen te maken. Ik heb gekozen voor gewone koperen buisjes om de slang op aan te sluiten....3,95 voor een meter vond ik wel erg goedkoop (en goedkoop was m'n doel)

nu heb ik slangklemmen gekocht, maar die zijn niet perfect rond. Er zit bij het schroefje een metalen dingetje in de weg...als ik de klem er goed op zet, dan lekt hij nogal veel water.
Zijn er misschien betere slangklemmen die wel rond zijn, of is er nog een andere manier?

ps. het blokje is van koper, en de slang is gewoon een stuk slang van de aquariumwinkel

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Wat je kan doen is een stuk isolatietape rond de pijpjes draaien, en dan de slang erop. deze zit dan wat strakker, en kan een beetje inveren, waardoor het probleem waarschijnlijk verholpen zal zijn (heb ik ook een keer gehad met een van mijn eerste verloopjes.)

Succes, en een gelukkig nieuw jaar, overigens,

Herman

• RdB_IA
  • Niet online
ja bedankt..dat ga ik maar s proberen

en jij ook een gelukkig nieuwjaar..en iedereen hier trouwens ook

• RdB_IA
  • Niet online
ok, het werkt perfect!
nog ff wat knutselen om het mooi in te bouwen..

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

DucTape >:)

• koekum
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01-12-2022

koekum

Case....., net als m'n broer!

DuctApe:?

:P

Een cliche is ooit origineel begonnen

• php
  • Niet online

php

Dat is een aap op de elektrische stoel. :P

Ducttape zou ik niet nemen, wordt zacht bij verhoogde temperaturen, en vergaat na verloop van tijd. Bovendien laat het plakkerige zooi achter als het oud is.

• RdB_IA
  • Niet online
herman, jij had het over isolatietape. Ik had nog een rolletje teflon-tape liggen. PTFE tape staat ook op de verpakking.
Dit is een soort bandje wat je geloof ik bij gasleidingen kan gebruiken als je met schroefverbindingen werkt (??)

nouja, dat heb ik er dus tussen gedaan en het werkt goed. celeron 633@998 mhz bij ongeveer 40 graden

hij staat nu trouwens weer ff op 950 mhz met 1.8 volt en is 33 graden (stressed)
ik ben wel blij met m'n waterkoeling:)

• php
  • Niet online

php

Die PTFE tape gebruik je bij gasleidingen _en_ waterleidingen :P voor de afdichting. Anders wordt het zo'n waterpaleis.

Het is wel redelijk glad spul, let op dat de boel er niet afschiet, het is nl ook niet zelfklevend.

Maar als het werkt.......
Pagina: 1