Ik probeer om via een MS proxy server m'n evolution kalender te publishen naar phpicalendar. Echter krijg ik met geen mogelijkheid evolution zover dat ie gebruik maakt van de proxy. Google heeft mij op de volgende dingen gewezen welke ik heb getest:
- gebruik maken van de globale gnome proxy settings: niet werken
- gebruik maken van de "proxy-uri" variabele in $HOME/.souprc zodat libsoup gebruik maakt van basic authenticatie: niet werken
- HTTP_PROXY geset: niet werken
Wat ik ook doe, ik krijg evolution niet zover dat ie gebruik maakt van de proxy hier. Ook als ik met tcpdump naar m'n verbinding luister, zie ik alleen directe requests naar de destination server, en niet naar de proxy. ltrace en strace laten niet zien dat de gconf proxy settings gebruikt worden. Ook is binnen evolution geen setting te vinden die iets met proxy's doet.
Weet iemand of ik hier iets over het hoofd zie of moet ik een bug report richting Novell sturen?
Ik gebruik evolution uit de debian-experimental repositories.
- gebruik maken van de globale gnome proxy settings: niet werken
- gebruik maken van de "proxy-uri" variabele in $HOME/.souprc zodat libsoup gebruik maakt van basic authenticatie: niet werken
- HTTP_PROXY geset: niet werken
Wat ik ook doe, ik krijg evolution niet zover dat ie gebruik maakt van de proxy hier. Ook als ik met tcpdump naar m'n verbinding luister, zie ik alleen directe requests naar de destination server, en niet naar de proxy. ltrace en strace laten niet zien dat de gconf proxy settings gebruikt worden. Ook is binnen evolution geen setting te vinden die iets met proxy's doet.
Weet iemand of ik hier iets over het hoofd zie of moet ik een bug report richting Novell sturen?
Ik gebruik evolution uit de debian-experimental repositories.
code:
1
2
3
4
5
6
| r3boot@macross:~$ dpkg -l |grep evolution ii evolution 2.0.2-3 The groupware suite ii evolution-data 1.0.2-2 evolution database backend server ii evolution-dev 1.4.6-2 Development library files for Evolution ii evolution-exch 2.0.2-2 Exchange plugin for the Evolution groupware ii evolution-webc 1.0.10-1 webcal: URL handler for GNOME and Evolution |
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 14:48 ]