Toon posts:

USB 1 ipv USB 2.0 voor externe hd (maxtor)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Wanneer ik mijn externe maxtor usb 2.0 harde schijf inplug, krijg ik de volgende boodschap:
"This device can perform faster. This USB device can perform faster if you connect it to a Hi-Speed USB 2.0 port. For a list of available ports, click here."

Mijn Asus motherboard ondersteund nochtans USB 2.0...
Wanneer ik de device manager gebruik om de drivers te updaten krijg ik het volgende:
"The wizard could not find a better match for your hardware than the software you currently have installed."

Ik heb onlangs mijn pc is geformateerd (voor andere redenen dan die usb) en toch blijf ik dat probleem hebben....
Mijn pc draait op windows xp sp2 met alle updates.

Nu is mijn vraag: hoe kan ik nu die usb 2.0 activeren?

Alvast bedankt!

Verwijderd

hoeveel usb-poorten zitten er op je mobo, en ondersteunen deze wel allemaal usb2?
zit de hd direct op de usb van je mobo, of via een hubje? in dit laatste geval: is die ook wel usb2?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Zijn alle poorten op je board USB2.0 ? Of heb je USB 1.x en USB 2.0 poorten?

Je vergeet ook in je post te vermelden om WELK moederbord het dan wel gaat.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met een ASUS K8V SE Deluxe, AMD64 3200+. Ik ben naar de site gaan zien en ik geloof da het allemaal usb 2.0 ports zijn. Ik ben is gaan zien op de site:
http://usa.asus.com/produ...t754/k8vse-d/overview.htm
en heb ook eens in het boekje gelezen maar daar vond ik:

USB 2.0 is the latest connectivity standard for next generation components and peripherals. Backward compatible with current USB 1.1 peripherals, USB 2.0 delivers transfer speeds up to 40 times faster at 480Mb/s, for easy connectivity and ultra-fast data.

Niet onmiddelijk een aanduiding of al mijn poorten wel allemaal 2.0 zijn. (maar mss weet iemand van jullie dit wel)
Maar dat zou er niet iets aan moeten doen, aangezien ik het ook al in andere poorten heb gestoken waar ik het zelfde probleem ondervond; en bij de boodschap die ik kreeg kon ik een lijst van usb poorten laten weergeven, toen ik dit gedaan had kreeg ik het volgende te zien: "There are no Hi-Speed USB host controllers intalled on this computer"
Ik ga manueel usb drivers zoeken op internet, en als dat niet werkt ben ik ten einde raad.
Alvast bedankt voor de reacties!

ps
mijn maxtor usb 2.0 hd steekt rechtstreeks in usb root.

Verwijderd

Topicstarter
Tis al in orde. Ik heb zelf een driver gedownload aangezien windows da precies nie goe kon doen.. (VIA_USB2_Driver Package_V224)
Bedankt voor de hulp