Toon posts:

zelfde document, 2 verschillende printers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
First of all
ik ben nieuw :)

Hoe kan het zijn, dat als ik 1 document op 2 verschillende printers wil printen, dat het document er op beide papieren er anders uit ziet.
Ik probeer het op de Canon iR3300 en de HP Laserjet 2200.

De canon print het document goed uit.
maar de 2200 print het document wel uit, maar dan is het zo, dat het wat kleiner is. Het lijkt netals of de lettertype wat kleiner is.

Waar zou het aan kunnen liggen? Graag hulp voor deze newbie O-)

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-02 19:36

Coldcat

HODL

De meeste merken printers hebben wel verschillende manieren van afdrukken. Ik heb er ook last van in combinatie met een Inktjet en Laserprinter.

Gewoon niet 2x op 2 printers gaan printen maar 2x op 1 printer. 8) gaat ook nog sneller

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

Topicstarter
oke,dan nog iets

ik heb meerdere hp laserjets..
maar die printen het bestand wel goed uit. maar die ene printer doet dat weer niet..
|:(

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

het zou kunnen zijn dat de printers werken met "font substitution"
dan gebruiken ze hun eigen letter in plaats dat al die data over het lijntje gaat.
als deze fonts ondeling iets afwijken dan krijg je dat

print eens een font pagina uit (op beide printers)

[ Voor 7% gewijzigd door Fish op 12-11-2004 20:56 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:55:
dan gebruiken ze hun eigen letter in plaats dat al die data over het lijntje gaat.

ik heb nu op beide printers een Font pagina uit geprint
wat blijkt is dat op de "foute" printer de marge aan de linker kant kleiner is. terwijl ik dat toch niet aan geef..

hoe kan dat zijn??
alleen de HP Laserjet 2200dtn heeft daar last van. De marge aan de linker kan is telkens anders :?
wie helpt mij?

Verwijderd

Topicstarter
fish schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 20:55:

nog vraagje, hoe kan ik dan instellen dat ik mijn eigen fonts wil gebruiken op die printer?
Al vat bedankt :)

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Wat doe je moeilijk ? :/ Elke printer is anders, de ene printer kan iets verder naar links of rechts printen dan de andere, en bij elke printer is de toner/printkop anders uitgelijnd op het papier, dus ja, je printjes wijken af van elkaar. So be it.

Als je het echt wil testen lijkt een dos-commando mij wel handig, dan print je namelijk absoluut zonder opmaak:
c:\>[b]echo test > prn[/]

Hoewel ik niet garandeer dat dat werkt :)

Voor je post boven die van mij: handleiding :)

[ Voor 12% gewijzigd door TheLunatic op 16-11-2004 11:49 ]

Mother, will they like this song?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 11:46:
[...]

nog vraagje, hoe kan ik dan instellen dat ik mijn eigen fonts wil gebruiken op die printer?
Al vat bedankt :)
in de device settings van je printer moet naar iets op zoek gaan van font substitution table. daar kun je kiezen of ze gesubstitute moeten worden
Door TheLunatic - dinsdag 16 november 2004 11:48

Wat doe je moeilijk ? Elke printer is anders, de ene printer kan iets verder naar links of rechts printen dan de andere, en bij elke printer is de toner/printkop anders uitgelijnd op het papier, dus ja, je printjes wijken af van elkaar. So be it.

Als je het echt wil testen lijkt een dos-commando mij wel handig, dan print je namelijk absoluut zonder opmaak:

c:\>echo test > prn

Hoewel ik niet garandeer dat dat werkt

Voor je post boven die van mij: handleiding
het probleem is als het zo lees juist de opmaak. (dus dat de hp letters links minder ruimte hebben)
een beetje raar als je die dan overslaat en met de standaard 80 letters per regel gaat printen. welke fonts best zwaar kunnen verschillen

[ Voor 57% gewijzigd door Fish op 16-11-2004 22:51 ]

Iperf

Verwijderd

in het voorkeursinstellingen scherm van de printereigenschappen kun je de optie "true type as bitmap" op aan zetten (kan onder het tabblad geavanceerd zitten).

als dit aanstaat zal de printer het geheel zo afdrukken als op het afdruk voorbeeld, en moet het betergaan denkik.
Pagina: 1