Toon posts:

Diagnostic leds op K7T pro flippen, what's wrong?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gezocht op diagnostische leds, maar kwam alleen maar topics met '4 rode leds, wat is er kapot?' tegen.

Mijn vraag: Wat is er kapot als je leds bij elke opstartbeurt wat anders weergeven? Hij hangt meestal in het eerste gedeelte van de bootsequence, van BIOS init tot keyboard controller init. Niet echt, eh, diagnostisch dus.

Kan ik er vanuit gaan dat m'n mobo naar de maan is? Of kan ik nog wat doen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ben je de handleiding van je mobo kwijt :? Geen nood, je kunt deze gewoon bij www.msi.com.tw downloaden :) Daarin kun je de betekenis van de kleurcodes/volgordes terugvinden.

Voor de rest kan de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter erg handig zijn bij het troubleshooten van PC-problemen.

[ Voor 44% gewijzigd door BalusC op 12-11-2004 14:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ben de handleiding niet kwijt. Ik heb er alleen zo weinig aan als de diagnostische leds ELKE keer als ik de computer aanzet een andere foutmelding geven. Zo weet ik dus nooit wat er in godsnaam aan de hand is.

Maar ik spit even dat hang- en opstart-ding door, misschien vind ik daar wat.

Verwijderd

Als het elke keer een andere foutmelding is (en niet de ene keer fout en dan weer een succesvolle boot) dan is een kapot mobo of voeding een 1e om na te kijken imo.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 14:29:
Nee, ben de handleiding niet kwijt. Ik heb er alleen zo weinig aan als de diagnostische leds ELKE keer als ik de computer aanzet een andere foutmelding geven.
Je kunt ook gewoon nagaan wat de betekenis is van deze foutmelding? Als het bijv allemaal geheugen-related zijn, dan weet je genoeg :) Als het allemaal verschillend zijn, dan kan het idd gewoon het mobo zijn, zoals euss hierboven al aangeeft. Logisch toch? :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 12-11-2004 14:34 ]

• boesOne
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:19

boesOne

meuh

Die KT7 pro [KT133A] is berucht om zijn condensatoren.. Check die eens.

I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 17:11
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een MSI KT6 Delta. Vervanging van geheugen hielp al een heel eind. Probeer anders als je meerdere bankjes hebt, er 1 uit te halen en te kijken wat hij dan doet.

stp - PSN ID: stp_4

Pagina: 1