Toon posts:

Mozilla Thunderbird 0.9 smtp probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik heb zojuist Mozilla Thunderbird geinstalleerd.

Het ontvangen van mail verloopt allemaal prima.
Echter het versturen van mail werkt echter totaal niet aangezien nu de quicknet server oppeens het wachtwoord niet accepteerd lijkt wel.

Iedere keer als ik wil versturen blijft hij vragen om het wachtwoord. Dan voer ik die in, vink wachtwoord onthouden aan en klik op ok dan komt hij weer met hetzelfde venster alsof het wachtwoord verkeerd is.

Heel vreemd.

Heeft iemand anders dit gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 14:00 ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:14

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Vul anders gewoon een andere SMTP server in .. maakt niet uit welke (smtp.chello.nl)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Verwijderd

Topicstarter
The Real Falcon schreef op 12 november 2004 @ 14:02:
Vul anders gewoon een andere SMTP server in .. maakt niet uit welke (smtp.chello.nl)
Dan geeft hij een error melding.

• cenix
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-08 21:20
Ik weet het niet hoor (ik ben geen quicknet gebruiker), maar sommige providers gebruiken een andere server om mail op te halen of te versturen.

Controleer deze instellingen bij de provider en werkt het dan nog niet, probeer dezelfde instellingen dan eens in outlook (express) of een ander mail programma.

Meer informatie zou eventueel ook gewenst zijn.

Meer info op:
http://www.quicknet.nl/klantenservice/vgv_klt/4/14/77/|klantenservice|vgv_klt|4|14
Bv, u bent ingelogd bij Het Net, dan moet u de mail versturen via smtp.hetnet.nl en kunt u de mail niet versturen via smtp.quicknet.nl.

-Controleer bij "Het Servertype voor inkomende e-mail is" of daar POP3 staat ingevoerd
-Controleer bij Inkomende e-mail (POP3) of het volgende staat ingevuld : pop.quicknet.nl
-Controleer bij Uitgaande e-mail (SMTP) of het volgende staat ingevuld : smtp.quicknet.nl
-Controleer bij Accountnaam: of uw gebruikersnaam staat ingevuld.(bijvoorbeeld : masone01)
-Controleer bij Wachtwoord of uw wachtwoord goed staat ingevuld, desnoods vult u het opnieuw in

- Controleer bij Uitgaande e-mail (SMTP) of poort 25 staat ingevuld
-Controleer bij Inkomde e-mail (POP3) of poort 110 staat ingevuld

[ Voor 55% gewijzigd door cenix op 12-11-2004 14:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
By Outlook Express werkt het gewoon diezelfde instellingen.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 21:44

MBV

gewoon de SMTP van je provider gebruiken, denk dat chello het niet leuk vindt als jij hun server gebruikt. En dan zonder "use name" aan te vinken uiteraard.
Als dat niet lukt kan je met telnet proberen een verbinding te maken om het te testen. Protocol is erg simpel

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 17:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op 12 november 2004 @ 13:59:
Iedere keer als ik wil versturen blijft hij vragen om het wachtwoord. Dan voer ik die in, vink wachtwoord onthouden aan en klik op ok dan komt hij weer met hetzelfde venster alsof het wachtwoord verkeerd is.

Heeft iemand anders dit gehad en hoe hebben jullie dit opgelost?
Ja, 1x gehad, ssl ingesteld en toen werkte het, maar dat was een bug met meerdere accounts in 0.8.

wel deze tip aan over gehouden:
http://www.mozilla.org/qu...ws/mail-troubleshoot.html
There are various ways to set the environment variables for logging mozilla. One is to create a batch file e.g. "runmozilla.bat" with the following lines:

set NSPR_LOG_MODULES=smtp:5
set NSPR_LOG_FILE=c:\tmp\filename
start mozilla
die maakt een log aan, daarin zie je wellicht wat er fout gaat. (smtp kun je ook vervangen door IMAP, POP3, NNTP, or SMTP )

als je die log eens post (exclusief wachtwoord uiteraard)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1