[XP] Diagnostics voor de pc [ IIS ]

Pagina: 1
Acties:

• ZeroCode
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-03 19:41
Ik heb:
1 PC met Windows XP Pro met IIS installed.

Ik wil graag een (asp/html) pagina maken met daarop alle informatie van de betreffende pc. Dus serverside info zoals: drivespace op de webserver, CPU usage, MEM usage, Uptime etc etc....

Nu kan ik dus nergens info erover vinden, ik vind alleen maar log analysers die kijken naar de clients die verbonden zijn (geweest) met de IIS server. Dus browser rotzooi, ipnummers... Basic stuff over de client dus. Maar dit wil ik dus totaal niet...

Heb het inderdaad WEL op google geprobeert en op andere forums gekeken, maar kon niks vinden.

Iemand nog voorbeeldnamen van applicaties? Kan dit uberhaubt? :*)

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:39

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Als het een optie is om .Net te gebruiken, kan je eens kijken naar ASP.Net :) Hiermee kan je een aantal query's doen naar Win32, waardoor je de gevraagde info kan krijgen :)

Evt. kan je ook eens kijken of je in ASP de performancecounter kan aanspreken en hier de info uit trekken :) Wel zal je dan het IUSR_account wat (lees: veel meer) rechten moeten geven :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• ZeroCode
gorgi_19 schreef op 12 november 2004 @ 13:46:
Als het een optie is om .Net te gebruiken, kan je eens kijken naar ASP.Net :) Hiermee kan je een aantal query's doen naar Win32, waardoor je de gevraagde info kan krijgen :)

Evt. kan je ook eens kijken of je in ASP de performancecounter kan aanspreken en hier de info uit trekken :) Wel zal je dan het IUSR_account wat (lees: veel meer) rechten moeten geven :)
Het hoeft niet real time te zijn... Het kan ook zo: een app leest alle gegevens uit en gooit dat in een .txt file... Dan zet ik met ASP netjes alles in vakjes en zo ziet het er ook netjes uit. Die app laat ik met task manager gewoon lopen dus dat is ook een optie..

De vraag is meer: wie kent er een app die dat doet?

IUSR _account geven we zeker weten NIET meer rechten lol.... Talk about serious problems hehehe...

• Milo
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Als je inlogt via IIS, draait de asp(.net) code daarna in de security context van het account waarmee je ingelogd bent, iusr hoeft dus niet meer rechten (idd, dat is heel evil!).

Verder zou ik 't realtime opvragen via vb (asp dus), dat zou niet heel moeilijk moeten zijn met een beetje zoeken.

Lao Tzu: "As soon as you have made a thought, laugh at it."

• ZeroCode
Milo schreef op 12 november 2004 @ 13:58:
Als je inlogt via IIS, draait de asp(.net) code daarna in de security context van het account waarmee je ingelogd bent, iusr hoeft dus niet meer rechten (idd, dat is heel evil!).

Verder zou ik 't realtime opvragen via vb (asp dus), dat zou niet heel moeilijk moeten zijn met een beetje zoeken.
Dat is het punt dus, ik ben vast niet de enige die dit ooit bedacht heeft. Er zal vast een app bestaan, vraag was dus puur of iemand een idee heeft.... Naam van app zou bijv. ideaal zijn.

Om het zelf helemaal te coden is eigenlijk het wiel opnieuw uitvinden of zie ik dit verkeerd?

• ZeroCode
Ik zie het helemaal verkeerd :)

Ben .Net maar gaan leren en nu lukt het wel! :P

Slotje
Pagina: 1