Toon posts:

Bestanden 'overschrijver'

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar vind niet echt wat ik zoek.

Ik zoek een programma ( onder XP) wat bestanden écht kan wissen, overschrijven.
Dus dat deze niet via recover programma's terug te halen zijn.

Het gaat niet om een mogelijkheid om ALLE data te overschrijven voor de duidelijkheid! ( die opties vind ik nl alleen )

Wie heeft goede ervaringen met iets?
Ik heb nu Eraser 5.6.
Echter , als ik daarmee de bestanden overschrijf en later het programma r-undelete draai( recover tool) , haal ik alles weer terug. Daar gaat iets niet goed dus... :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Probeer bijv. een de Incinerator uit SystemMechanic (Pro).

Verder kun je zoeken op Shred of Shredder, voor dit soort tooltjes :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je al eens hiertussen gekeken: [google=secure delete] :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 25-08 21:28

we_are_borg

You will Comply

Kijk hier eens. De eerste die er staat overschrijft de file een paar keer met random data.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Verwijderd

Topicstarter
dank dank!

Ik vraag me ineens het volgende af:
IK zie dus met zo;n recover programma na het overschrijven wel gewoon alle files staan, met naam en bestandsgrootte.
Ik ga er vanuit dat de bestanden er nog staan.
Dat vind ik dus vreemd

Maar ...is het wellicht zo dat als de bestanden overschreven worden de naam en grootte wel zichtbaar is?

Dus dat het wél daadwerkelijk overschreven is?
( kan het niet testen om daadwerkelijk te 'recoveren'vanwege een trial version nl)

Mijn vraag is dus : Als ik met zo''n eraser/shredder de handel overschrijf, moet ik dan daarna met een recovery programma niks meer van deze bestanden kunnen vinden?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 13:59 ]

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Gewoon uitproberen, in theorie kan volgens mij de bestandsnaam nog wel te vinden zijn, terwijl de feitelijke data toch random overschreven is.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• NRGetic
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-07-2024

NRGetic

Fanatic

Lees dit maar eens door: http://www.tolvanen.com/eraser/faq.shtml

dan krijg je antwoord op al je vragen ;)

I used to be schizophrenic, but we are okay now.

Verwijderd

Topicstarter
dank voor het meedenken
Maar..
Hier staat niet het antwoord op mijn vraag.
Dat is dus of het klopt dat ná overschrijven de betreffende files nog steeds met een recovery programma zichtbaar zijn met naam/datum/grootte/type.

dit baart me zorgen nl.....
Pagina: 1