Toon posts:

Probleem installatie xp

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem...

K heb me schijf geformateerd en nu wil k Windows XP er weer opzetten...

K doe dus me cd erin die ik van de fabriek heb gehad en kies opstarten vanaf cd vervolgens laad hij de bestanden van de cd maar als hij hier mee klaar is dan krijg ik een zwart scherm ipv. het gebruikelijke installatie scherm van xp :S

is er iemand die dit probleem kent of er iig een oplossing voor weet????

Kevin...

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:23

samo

yo/wassup

wachten en laten laden...

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

dit laden duurde bij een vriend van me bijan 45 min. Dus t kan best dat het lang duurt. Gewoon laten lopen en wachten

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:44
Geef eerste eens wat meer informatie? Op deze manier kunnen we je echt niet helpen. Dus:
1. Wat voor hardware?
2. Is het geen scherm met een knipperende cursor die, als je even wacht, opgevolgd wordt door het installatiescherm?
3. Heb je al op Google/GoT gezocht naar anderen die dit probleem ook hebben (gehad)?

-

Verwijderd

Topicstarter
k heb geen andere topics kunnen vinden met hetzelfde probleem...

k krijg idd een venster met een knipperende cursor maar na een tijdje wordt het zwart...

ipv dit zwarte venster zou je dus het installatiescherm verw88... maar dat komt niet ook niet na lang w88:S... k heb 'm gister nml aan gezet ben gaan trainen en daarna (3 uur later) deed ie t nog niet...

k heb een P4 2.8 ghz 512 mb werkgeheugen 160 gig... als je nog meer wilt weten moet je maar vragen misschien dat k het niet weet want k ben niet zo heel erg into computers;)...

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-11-2025

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Ik weet niet of dit geld voor windows xp.. maar goed het valt te proberen. Zet je Bios Virus scanner uit.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Yepz, uit ervaring kan ik je vertellen dat het best weleens heel erg lang kan duren...
Had ik op een gegeven moment ook... Enkele keren achter elkaar geprobeerd, maar er gebeurde niks...
En toen ik nadat ik was weggeroepen om te eten, was bij terugkomst de installatie alsnog gestart...

Verwijderd

Topicstarter
Maar k kwam dus drie uur later terug en er was nog niks gebeurd:S.... en k heb al is een keer eerder windows opnieuw geinstalleerd en toen was het zo gebeurd...

K ben nu niet thuis maar k zal dan als k thuis kom die functie uitzetten in de bios om dat te proberen maar k denk niet dat het daar aan ligt...

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 09:33
upgrade eerst je bios naar de meest recente versie! en laad dan bios defaults en start dan de installatie (bootcd)

Verwijderd

Het probleem komt me bekend voor, dit komt namelijk vaak langs :
zie bijvoorbeeld [rml][ WIN XP] installatie problemen knipperende cursor[/rml]

copy-paste van mijn post in dat topic:
--------------------------------------------------------------
Komt me erg bekend voor van de installatie op mijn oude Slot A athlon PC.
Bleef ook hangen op knipperende cursor of op het windows start up scherm.
Maakte niet uit wat voor installatie CD ik gebruikte.

Bij mij was het probleem als ik het goed herinner de power save opties in het Bios.
Was de eerste keer ook erg verbaasd. Dit omdat Win98 nergens problemen mee had. Maar Win2k of WinXP gaf problemen met de power save opties. (zijn wat kritischer)

Je kunt dus proberen die uit te zetten of om tijdens het opstarten van de installatie van WinXP of F5 te drukken. Dit moet je volgens mij doen als die vraagt om de F6 optie en dan ingedrukt houden tot na de F2 optie. Op deze manier kun je dan installeren zonder de powersave opties. Die moet je dan later weer terug zetten. Hoe precies herinner ik me niet echt meer, maar dat is wel te vinden op de microsoft site.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 14:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net terug van school en pc heeft aangestaan vanaf half 9 en het installatiescherm is er nog steeds niet dus k weet niet hoe kang k moet w88 :P....

hier ligt het dus waarschijnlijk niet aan...

k ben er nog steeds niet echter waar het wel aan ligt dus heeft iemand tips????:)

andere dingen werkten niet en bios updaten is me afgeraden omdat ik niet zoveel van pc's weet dat ik dat ff zou kunnen doen...

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-01 09:33
zuhucht

Verwijderd

Topicstarter
weet je 100% zeker dan dat het daar aan ligt???

want dan laat ik iemand komen die er meer verstand van heeft en die kan dan me bios updaten maar k heb het er met iemand over gehad en die zegt dat het waarschijnlijk daar niet aan ligt omdat k al een keer eerder heb geformateerd en windows erop heb gezet en toen lukte het wel...

Verwijderd

smartdrv is the answer ;) haal smartdrv.exe van een win98 cd af, en start het op voordat je begint te installeren.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:23

samo

yo/wassup

Anders effe alle onnodige hardware uit de pc halen... Ik had eens hetzelfde omdat ik een pci - en een onboard geluidskaart had aanstaan.... Lukte ook niet helemaal....

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Pagina: 1