Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Met skype bellen via bluetooth headset?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zou dat kunnen?
Dus bluetooth headset -> bluetooth usb adapter -> pc -> skype

Dan zou windows je bluetooth headset als speaker en microfoon moeten zien.
Ik zou het graag uitproberen maar ik of ik de de bluetooth dingetjes ga kopen hangt hier een beetje vanaf.

Ik las in een andere thread dat motorola een headset heeft met een bereik van 100m ipv 10 wat de meesten hebben (website motorola werkt niet als je details probeert op te vragen). Zou je die via bijv een MSI bluetooth key die ook een bereik van 100m heeft aan je pc kunnen koppelen? Al zou je die 10m niet halen, lijkt me handig als je al 25 meter van de pc af kaan gaan zitten.

• Roland
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-06 09:27

Roland

Schnitt!

Dit is mogelijk. Een collega van mij heeft dat vorige week nog gedaan en het werkt perfect. Echter werkte het, met zijn headset, niet nadat hij SP2 geinstalleerd had.

...Make every cut count, even if it is one frame...

Verwijderd

Topicstarter
Is dat specifiek voor de driver van de betreffende headset?
Of detecteert windows xp bluetooth headsets automatisch als sound in- en output devices?

Die bluetooth adapters die een bereik van 100m hebben, geven die ook beter bereik voor 10m apparaten of kan je het best twee 100m class apparaten met elkaar laten communiceren?
Zowel voor een PDA als headset is het wel fijn als je ze wat verder van je pc af kan gebruiken.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je moet bij XP2 de widcomm drivers met de hand instaleren. Want XP2 pakt automatisch de XP drivers die lang niet alle services hebben die je nodig hebt. Dus met de hand de bluetooth drivers verwijderen en dan de widcomm uitzoeken. Dan zal het wel weer werken.

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Het is mogelijk met bepaalde headsets/dongles, maar er zijn ook waarbij het niet werkt...

Even zoeken hier.

Verwijderd

Wat ik mij dus afvraag is, ok, je hebt de audio profielen voor je dongle geinstalleerd. hij herkent je bluetooth headset.
Wordt er dan in windows automatisch een mic en speaker apparaat aangemaakt waardoor je die dan vervolgens kunt gebruiken voor bijvoorbeeld skype?

Ik heb laatst bij de mediamarkt voor 20 eurotjes een dongle gehaald, werkt echt helemaal perfect. geen gezeik, prikken en werken en de widcomm drivers zitten er standaard bij :)
Pagina: 1