Toon posts:

USB Dongle

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ejz,

Ik heb een 802.11G USB dongletje aan mijn PC'tje hangen. Om goed ontvangst te kunnen hebben met de buren moet ik 't ding uit 't raam hangen :+ Anders gaat 't niet/bijna niet.

Probleem is alleen dat na ongeveer een uur 't ding zooo koud is dat ie 't niet meer doet (eerst gaat 't ledje uit, daarna een kwartier later 't ding zelf).

Iemand enig idee of er wat aan te doen is? Ding omhullen met iets dat geen warmte/koudte doorlaat maar wel wifi beams ofzo?

edit:
Crap, topictitel zuigt, kan 'n modje die ff editen?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 12:48 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:08

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Kun je hem niet aan de binnenkant tegen het raam plakken? Hoe zit de situatie verder in elkaar eigenlijk (2 onder 1 kap, overburen, rijtjeshuis)?Zou een grotere aantenne ook kunnen helpen?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
electronica die niet meer werkt door de kou :? dat lijkt me vreemd :/

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:23

AirX

Tweak Guru

The_Stickie schreef op 12 november 2004 @ 12:55:
electronica die niet meer werkt door de kou :? dat lijkt me vreemd :/
mwa. condensatoren willen nog wel ens problemen geven, maar dan moet het wel onder nul zijn

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 17:53

samo

yo/wassup

Misschien (weet het niet zeker) heeft het zin om de dongle op een usb hub met externe stroombron. Misschien dat dat het zend/ontvangstbereik vergroot... Is de afstand jou-buren soms zo groot?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Topicstarter
Whoops, ik was dit topic al weer helemaal vergeten.

Njah, bij de buren een betere router of iets dergelijks neerzetten gaat niet. Ik heb al wel een soort van oplossing gevonden die tijdelijk voor me werk. Als het apparaat warm is (kamertemp) en ik em dan uit 't raam hang gaat ie niet meer uit. Hij start alleen niet als 't te koud is.

Ik heb em ook gewoon in een plastic zakje :+ gestopt, dat helpt ook al (lucht isoleert enzo). Ik verwacht binnenkort een wireless repeater binnen te krijgen, als ik die eenmaal heb zal 't wel opgelost zijn :)

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-02 19:59

BaT

Mooi zeg... ben je dan ook weer es online ?

Modbreak:Waar slaat dit nou weer op? Post on-topic en nuttig of post niet :o

[ Voor 52% gewijzigd door dion_b op 08-12-2004 14:32 ]

Product Owner - Connec2

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-02 13:26
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:15:
Whoops, ik was dit topic al weer helemaal vergeten.
Dan zal het wel een erg urgent probleem zijn.. >:)

Als het gewoon je buren zijn, dan zou ik het gewoon via een kabel proberen.. Werkt stukken makkelijker en betrouwbaarder dan dat draadloos hobbyen met niet goed werkende apparatuur.
Pagina: 1