[DNS] Hoe cname records "zichtbaar" maken vanaf internet?

Pagina: 1
Acties:

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik ben sinds kort hier aan het spelen met een DNS servertje. Nu wil ik het volgende doen:

Ik heb een domein voorbeeld.nl gebonden aan mijn demon-IP adres via een DNS A-record bij mijn domein-provider. Nu heb ik in mijn DNS server CNAME record iets.voorbeeld.nl toegevoegd. Deze verwijst gewoon naar dezelfde host als voorbeeld.nl.

Nu werkt dit perfect vanaf mijn lokale netwerk, maar vanaf internet werkt het niet. Mensen die in proberen te loggen via iets.voorbeeld.nl krijgen een connection error. Moet ik eerst mijn domein-provider vragen een NS-record naar mijn DNS server te laten verwijzen om dit probleem op te lossen?

Ik heb al gezocht hier op GoT en op internet, maar kon niet echt wijs worden uit de vele DNS vragen die allemaal net ietsjes anders lijken te zijn. :)

• muis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
Wanneer je de domeinnaam alleen aan jouw ip hebt geknoopt via een A-record dan zal een andere A/Cname record die je zelf aanmaakt op je eigen DNS server niet werken omdat de DNS server van je domein-provider gewoon nog wordt gebruikt.

Je kunt vragen of ze een van de nameservers wijzigen van de domeinnaam naar jouw ipadres & hostname.

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• RedTop
Dus gewoon doorgeven dat je zelf de DNS server wilt draaien? (Dat valt idd wel te regelen namelijk)

[ Voor 24% gewijzigd door RedTop op 12-11-2004 13:06 ]

• muis
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2022
juistem,

dan kan je zelf MX / A /C records etc aanmaken en zijn deze ook vanaf internet bereikbaar

Een vergissing is menselijk maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig (met mij erachter)

• RedTop
chill 8)

thx :)

[edit]
Helaas, om de NS-records te laten aanpassen bij SIDN dien je beschikking te hebben over 2 fysieke DNS servers. Die optie is er dus helaas niet.

Zijn er nog andere manieren om mijn DNS server toegankelijk te maken vanaf het internet?

[ Voor 87% gewijzigd door RedTop op 12-11-2004 15:23 ]

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
RedTop schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 14:09:
chill 8)

thx :)

[edit]
Helaas, om de NS-records te laten aanpassen bij SIDN dien je beschikking te hebben over 2 fysieke DNS servers. Die optie is er dus helaas niet.

Zijn er nog andere manieren om mijn DNS server toegankelijk te maken vanaf het internet?
Officieel dien je inderdaad 2 fysieke servers te hebben.
Daarentegen kan je ook prima, mits je 2 IPs hebt, hetzelfde systeem gebruiken.

Ook kan je provider waarschijnlijk wel de secundairy DNS op zich nemen. Kunnen ze dat niet, er zijn ook andere bedrijven die dit gratis voor je kunnen doen, zoals bijvoorbeeld http://www.granitecanyon.com/
Pagina: 1