Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[mySql] Gebruiker wel nieuwe tabel, geen nieuwe db

Pagina: 1
Acties:

• alter88
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:28
Ik draai hier een mysql server met verschillende users. Ik heb het nu al voor mekaar dat een user alleen zijn database ziet. Nu is het nog de bedoeling dat de user wel nieuwe tabellen kan maken, maar geen nieuwe database. Bij Permissies in phpmyadmin kun je create uitzetten, dan ka de user geen databases meer maken, maar ook geen tabellen.

Weet iemand hoe dit wel kan?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Misschien zou je MySQL Administrator eens kunnen proberen ? Er zijn nog wel wat meer programma's in omloop :) Neus eens rond op www.mysql.org en er gaat een wereld voor je open :)

[ Voor 24% gewijzigd door sanfranjake op 12-11-2004 12:20 ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• alter88
Heb het geinstalleerd en tis best een handig tooltje, in de help staat alleen:

There are some things that you cannot do with the MySQL privilege system:
  • You cannot explicitly specify that a given user should be denied access. That is, you cannot explicitly match a user and then refuse the connection.
  • You cannot specify that a user has privileges to create or drop tables in a database but not to create or drop the database itself.
Dus wat ik wil gaat denk ik niet....

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:49
Met MySQL Front (jaja ik blijf het promoten :Y) ) kan je users instellen en dan instellen op welke database ze toegang hebben, als ze dan tot maar 1 db toegang hebben, kunnen ze geen andere aanmaken :)

• alter88
Speedener schreef op 12 november 2004 @ 12:30:
Met MySQL Front (jaja ik blijf het promoten :Y) ) kan je users instellen en dan instellen op welke database ze toegang hebben, als ze dan tot maar 1 db toegang hebben, kunnen ze geen andere aanmaken :)
En dit is soort van MySQL Administrator, of is dit weer een heel ander soort proggie :)

• alter88
ok, ik heb nu ook MySQL Front geinstalleerd, maar ik kan geen nieuwe gebruiker maken, heb ingelogd als root op mijn server heb verschilende databases aangeklikt, maar nieuwe gebruiker blijft grijs...

• alter88
anyone? :D

Modbreak:Kun je dit soort kicks in het vervolg achterwege laten?

[ Voor 88% gewijzigd door elevator op 12-11-2004 16:12 ]

Pagina: 1