Toon posts:

Usb functie op Amptron

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem:
Ik heb een pc een redelijk ouden. nou heb ik 2 verschillende usb adapters gekocht een pci 2.0 en een om aan te sluiten op het mobo. Maar geen van bijde werken.

Vraag:
Nou vraag ik me dus af waarom hij het niet doet of mischien dat het niet mogenlijk is.

Uitgezocht:
Handleiding moederbord: http://www.amptron.com/manuals/PII-3726/m726v33.pdf
Google afgezocht: niks te vinden
Gathering gezocht

Wat voor pc (volgens Aida):
Mobo: amptron pII-3726 (M726 nieuw type nummer)
Pentium 3 450 Mhz (raar voor een pII mobo)
Video: Tnt 2 Model 64
2 maxtor hd
1 cd-rom

Mij opgevallen:
Het mobo is volgens het programa Aida een pentium 2.
En de handleiding zegt dat er usb is maar wat hij aangeeft zijn maar 14 connectors met 1 leege :? terwijl mijn usb er 2 van 5 boven er kaar heeft

Heeft iemand een oplossing of goede raad?

• magic_nl
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:54

magic_nl

Met wat magie komt alles goed

Hmm... even de handleiding bekeken.
De onboard usb connector lijkt me lastig. Die is geloof ik alleen met 'n orgineel Amptron accesoire te gebruiken. In de handleiding staat nl. ook geen pin-out.

De pci-insteekkaart zou eigenlijk gewoon moeten functioneren.
Wat voor meldingen krijg je? En ook al 'n ander slot geprobeerd?

Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik hem er in doe krijgt het geluid kuuren en ziet hij niks als ik iets er in steek. maar hij geeft wel stroom. dus dat is wel goed. maar het geluid is onboard. dus daar zou het niet aan kunnen ligen

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Welke windows gebruik je? Win98 ondersteund geen USB2.0 dacht ik of ik moet mis zijn. En omdat je een oude pc hebt... Hier heb ik ook eens Win98 proberen te installeren op een computer met USB2.0. En die gaf altijd fouten. Hij zag de USB apparaten wel geloof ik maar ik kon geen drivers installeren waardoor de USB ook geen apparaten detecteerde. Ik heb wel al gehoord dat iemand USB2.0 onder Win98 geinstalleerd heeft gekregen maar dat dit gezien werd als USB1.1 maar zelfs dat deed die bij mij nie.
Verwijderd schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 11:42:
Mij opgevallen:
Het mobo is volgens het programa Aida een pentium 2.
En de handleiding zegt dat er usb is maar wat hij aangeeft zijn maar 14 connectors met 1 leege :? terwijl mijn usb er 2 van 5 boven er kaar heeft
Je computer detecteerd dus 14 USB connectors? Of ... ? sorry ma dit snap ik niet goed? En 2 van 5 boven elkaar? Lege of hoe ... ?

Verwijderd

Topicstarter
ja sorry dat was slecht uit gelegd. ik bedoelde dat er een heele rits connectos op het mobo zit. dat zie je ook in de handleiding. geloof 17 ::::.:::: terwijl die usb kabel ::::: dit heeft. en ik heb windows 2000 nu en eerst had ik xp prof

Verwijderd

Kwestie van die contacten loshalen van je USB-stekker en op de juiste volgorde in te steken.

Afbeeldingslocatie: http://www.amptron.com/Images/atxcfpins.jpg
1 USB 1 (+) 5v DC / 10 KEY PIN
2 USB 2 (+) 5v DC / 11 Mouse Clock
3 USB 1 (-) Data / 12 Mouse Data
4 USB 2 (-) Data / 13 Ground
5 USB 1 (+) Data / 14 Ground
6 USB 2 (+) Data / 15 IR Hi
7 Ground / 16 IR Input
8 Ground / 17 IR (+) 5v DC
9 PS/2 (+) 5v DC / 18 IR Output
Bron: http://www.amptron.com/html/atxformcard.pinout.html

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/cme/voeding/usb-pinout-v2.gif

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2004 17:16 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:40

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Daarbij nuttig om te weten dat Amptron een van de 1001 pseudoniemen is van ECS/PC Chips. Dus als je zoekt op PC Chips M726 vind je ook het nodige ;)

Overigens denk ik niet dat het nodig is die draadjes los te halen, zolang je maar 2x 4 pins gebruikt op de connector kun je rustig een standaard 8p connector op de bovenste 8 pins hier steken. Als je een 9/10p connector hebt moet je gewoon pin 9 of 10 op het mobo ombuigen (die +5V PS/2) en dan kun je die standaardconnector alsnog erop prikken :z

Oslik blyat! Oslik!

• wortelsoft
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:24
Bij die 2.0 kaart moet je eens kijkken welke PCI revisie die gebruikt. Je hebt nu ook b.v. realtek netwerk kaartjes met pci 2.2 die werken dus niet in een oud moederbord.
En gebruik maken van 98se of beter.

Verwijderd

Topicstarter
Ja het werkt het het binnen een minut gedaan gewoon alleen de bovenste rij van de draadjes verwisselt. werkt als een trein. hartelijk dank allemaal.
groet Pim
Pagina: 1