Toon posts:

Nieuwe server voor Windows 2003 standard, minimale eisen?

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje in de weer met netwerken en servers maar voornamelijk sbs 4.5 en 2k.
Nou wil ik een nieuwe server aanschaffen met windows 2003 die gaat dienen voor de file storage/backup, mail en printerserver. (virusscanner McAfee)
Eventueel remote werken.
Er zijn 2 gebruikers die continu gebruik maken van de server en daarnaast nog 3 gebruikers die lokaal of op afstand er gebruik van maken.

Bij het oude systeem 1.1 gHz, 512mB, 40gB ATA zie je bij het browsen van de mappen dat de server soms even moet "nadenken".
Dit wil ik nu voorkomen.
Wat zou een minimale config zijn die ik moet aanschaffen??
Mijn idee is dat ik ook SCSCI of SATA schijven moet gaan gebruiken. (denk zelf beter SCSCI).
Op zich het installeren en configurereren van 2003 zal het probleem niet zijn.

Iemand ervaring of ideen??

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-02 08:38

Turkish

zhé germans

Ik zou voor zo weinig gebruikers geen SCSI nemen, die kosten haal je er niet uit. Windows 2003 kan je het beste met een flinke hoeveelheid mem (meer dan 1 gieg) uitrusten.

Ik zou dan een schijfconfiguratie met een goede controller raid 1 (OS) + evt raid 5 (data)
Echter met de te verwachten load, kan je ook alleen met een raid 1 af :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Het browsen van de mappen heeft volgens mij niets te maken met de processor kracht van je server. Ik zou eerst dit probleem eens nazoeken, mogenlijk scheelt je dat weer een server.

Verwijderd

Sorry, maar dit is geen topic voor PNS. Er is al ontzéttend veel geschreven over serverperformance en kiezen tussen SATA en SCSI.

Ik denk dat je hier eerst zelf eens mee aan de slag moet. Schroom ook niet om een consultant te raadplegen of één van de grotere spelers in de servermarkt (Dell, HP) om advies te vragen.

Dit topic is gesloten.